«ХХI ғасыр көшбасшысы» сайысы 5 сынып оқушылары арасындағы

«ХХI ғасыр  көшбасшысы» сайысы 5 сынып оқушылары арасындағы

Мақсаты: Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту,математикалық білім қабілеттерін тексеру, сыныптың көшбасшысын анықтау.

Көрнекілігі: Белсендірілген тақта,Нақыл сөздер, ребустар, математикалық жұмбақтар.

  1. Арифметика математиканың, ал математика ғылымдардың патшасы.
    (К.Гаусс)
    2. Ақыл-ойды тәртіпке келтіретін математика.
    (М.В.Ломоносов)
    3. Математика – барлық ғылымдардың тұңғышы және оларға пайдалы да, қажет те. (Р.Бэкон).

Түрі: сайыс

Барысы: I.Ұйымдастыру кезеңі.

Жүргізуші:

Қош келіпсіздер,қымбатты ұстаздар мен оқушылар!

Құрметті қонақтар! Сіздерді математика пәнінен 5 «а»-сынып оқушыларының арасында өтетін «ХХI ғасыр  көшбасшысы» атты сайыс сағатын көруге шақырамыз.

Әділ-қазылармен таныс болыңыздар:

Ортаға алдын ала белгіленген нөмір бойынша сайыскерлерді шақырамыз. (Сайыскерлер өздерін таныстырып шығады.)

№1-

№2-

№3-

№4-

№5-

№6-

Бүгінгі сайыс VIII- кезеңнен тұрады. Әрбір дұрыс жауапқа 1 ұпай беріледі.Алғашқы екі  кезеңнен соң екі ойыншы шығып отырады. Кейінгі үш кезеңнен соң екі ойыншы шығып отырады. Ең соңында бір оқушы, яғни көшбасшы қалу керек.Кезеңдерімен таныстырып өтейін:

I-кезең.Бәйге-Сұрақтарға ауызша жауап береді.

II-кезең. Полиглот.-Құрамында сан есімі бар жұмбақтарды шешу,шешуін қазақ,орыс тілдерінде айту.

III-кезең.Көкпар.- 2 тапсырма орындау.

IV-кезең. Тапқырлық сайысы- логикалық есептер беріледі.

V-кезең. Мың бір мақал Үй тапсырмасы мақал мәтелдер айту

VI-кезең. Тамаша бестік-Тапсырмалар орындалады

VII-кезең.Білімпаз сайысы өлең есептер шығару

VIII-кезең Жеңімпаз-жеңімпаз оқушыға тапсырмалар беріледі

 

Сайыскерлерге сәттілік тілейік!

I-кезең.Бәйге  қол көтеріп жауап беру (сұраққа дұрыс жауап берген сайыскер 1 қадам алға жылжып отырады)

  1. 1м-де неше см бар? 100
  2. Санды өрнек дегеніміз не?
  3. Периметрді қалай табамыз?2 а+в
  4. Төртбұрыш ауданын қалай табамыз?а*в
  5. қандай сан?жай бөлшек
  6. Әріпті өрнек дегеніміз не?
  7. 1 жылда неше күн? 365
  8. қандай сан?аралас
  9. 8² нешеге тең?64
  10. Ең кіші төрт таңбалы қандай сан?1000
  11. жай бөлшекке айналдыр? 7/5
  12. Математикалық амалдар?қосу алу көб,бөлу
  13. 3³ нешеге тең? 27
  14. 1 кг-да неше г бар?1000
  15. Неше цифр бар?10
  16. II-кезең. Полиглот

Көшбасшы дегеніміз жанжақты болуы керек.Келесі кезеңіміз полиглот деп аталады. Жұмбақтарды табу,орысшасын айту.

1.Бір үйде тұрады екен елу батыр,

Үй сыртына сүйкенсе –ақ өліп жатыр. (сіріңке-спичка)

2.Ақ шапанын үстінен,

Алты ай бойы шешпейді.

Қара шапан үстінен,

Алты ай бойы түспейді. (қара  жер мен ақ қар-земля и снег)

3.Алпыс төрт тең бөлмеде

Отыз екі тұрғын бар.

Ақ, қара қып бөлгенде,

Бірін-бірі қуғандар (шахмат-шахмат)

4.Қарны жуан қампайған,

Қос құлағы қалқайған. (қазан-казан)

5.Қос құлақты, жүз тісті,

Жүзінен бір-ақ із түсті. (ара-пила)

6.Сақталады 6 ай жаз,

Сандығымды сары аяз. (тоңазытқыш-холодильник)

7.1 санға өсірді,

Өзі қалды орнында,

Бізді алға көшірді. (сынып-класс)

8.Қалқиып екі құлағы,

Елеңдеп,қорқып тұрады. (қоян-заяц)

  1. Болса көкте мекені,

Кездеспейді екеуі.( ай,күн-луна, солнце)                                                                        9.Кезікті бір жануар,

Үстінде екі тауы бар. (түйе-верблюд)

10.3 қазық, 2 желі, 9 ноқта,

Теңселіп, тербеледі адам соқса,

Шешен тіл,сөзге жүйрік болғанымен,

Не пайда үндемейді адам соқса. (Домбыра-домбыра)

 

Ал,енді келесі кезекті қазылар алқасына берейік.Нәтиже бойынша осы 2 кезеңде ең төмен ұпай алған 2 сайыскермен қоштасамыз.

Рахмет,келешекте осындай ойындарда сәттілік тілейміз. (естелікке сыйлық беру)

 

III-кезең.Көкпар сайысын бастайық.-қағазға жазылған тапсырмадан бір-біреуден таңдау 2 тапсырма болады.Сол тапсырмаларды орындау керек.

1-: 1. Есепте:

  1. Түнгі сағат 10-да жауын жауып тұрса, 24 сағаттан кейін күннің жарқырап тұруы мүмкін бе?

2-: 1. Есепте

  1. Әлібек 1 айда 7 қызықты ертегі оқыды. Осы қарқынмен 1 жылда неше

ертегі оқиды?

 

3-:  1. Есепте

2.Ең үлкен 3 таңбалы санға 1-ді қоссаң неше болады?

 

4-:  1. Есепте

2.Бірдей 9 ыдыста 45 кг бал бар. Осындай 12 ыдыста неше кг бал бар?

 

5-: 1.   Есепте 7-2

2.5-ті 7 есе арттырып, оған 99-ды қос.

 

6-:  1. Есепте

  1. 1000 саны шығу үшін 555-ке қандай сан қосу керек?

 

IV-кезең. Тапқырлық сайысы— логикалық есептер беріледі.

1.Егер тырна 2 аяғымен тұрса 4 кг болады, ал 1аяғымен тұрса оның салмағы қанша? (4кг)

2.Үстел  беті төртбұрышты, оның бір бұрышын арамен кесіп алсақ, неше бұрыш қалады? (5)

  1. Төрт қойдың неше аяғы бар? (16)

4.Ағаш үстінде 100торғай отыр. Аңшы 10  торғайды атып қалды. Неше торғай қалды?(10 торғай)

  1. 1жұмыртқа 5 минут піссе, 3жұмыртқа неше минутта піседі? (5 минут)
  2. 1т.мақта ауыр ма, 10центнер темір ауыр ма? (тең)
  3. 7. Еменде үш бұтақ, ал әр бұтақта үш алмадан бар. Барлығы неше алма? (еменде алма өспейді)
    7 жұмыртқаның бағасы 7 теңге болса, 100 жұмыртқаның бағасы неше теңге? (100)

V-кезең Мақал-мәтелдерден жарыс санға байланысты мақал –мәтелдерден жарыс.

 

VI-кезең. Білімпаз сайысы. Өлең –есептер шығару.

1.Су құйып ем астауға,

Үш қаз ұшты аспанға.

Үш қасқалдақ, бір қазан,

Екі үйрек, бір сазан.

Қосылды кеп бұларға

Бір көксерке,бір қарға,

Айт,неше құс ұшып жүр? (9 құс)

2.Портфелімде әуелі,

Он үш жаңғақ бар еді.

Науат пенен Маратқа,

Самат пенен Сағатқа,

Апасына Қанаттың,

Екі-екіден тараттым.

Қанша жаңғақ қалғанын,

Айта қойшы,ал жаным! (3жаңғақ)

  1. Үйге жұмсап Жарқынды,

Алдырдық біз үш түйе.

Қос қап бидай артылды,

Әр түйенің үстіне.

Тапқыр болсаң ал,санап

Бидай алдық қанша қап? (6 қап)

 

4.Әсел шұлық тоқып отыр,

Ләйла сабақ оқып отыр,

Сара сырмақ сырып отыр,

Нұрлан өрмек құрып отыр,

Бекен отын тасып жатыр,

Дария қазан асып жатыр,

Қуыршағын жуындырып,

Ләззат отыр киіндіріп.

Алданбайды Мұрат бірақ,

Апасынан кәмпит сұрап,

«Жоқ» десе де қоймай жатыр,

Бірер талға тоймай жатыр.

Қанша бала ойнап отыр?

Қанша бала тоймай жатыр? ( 1бала ойнап отыр,1бала тоймай жүр)

 

Ал,енді келесі кезекті қазылар алқасына берейік.Нәтиже бойынша осы 3 кезеңде ең төмен ұпай алған 2 сайыскермен қоштасамыз.Сәттілік тілейміз.(естелікке сыйлықтар беру) Келесі кезеңіміз әр түрлі пәндерден білімдерін байқайық.

VII-кезең Тамаша бестік сайысын бастаймыз-1-5 ұяшықтарын таңдап,сол ұяшықтардың сұрақтарына жауап береді.Ұпай аз сайыскерден бастаймыз.Жауап бере алмаса,дайын оқушы жауап береді.Ұпай сол жауап берген оқушының еншісінде.Жауап берген оқушы ұяшық таңдайды.

1.Әдебиет :Ауыз әдебиетіне не жатады? Ертегі, аңыз, миф,тұрмыстық жырлар

  1. Қаз тарих пәнінен :Тарихтың атасы кім? геродот
  2. Қазақ тілі:Синоним дегеніміз не?Мысал келтір?

Жазылуы әр түрлі мағынасы бір сөздер.

4.Жаратылыстану Жердің серігі? ай

5.Бейнелеу өнері копозиция дегеніміз не? Композиция латын сөзі, «ойлап шығару» , «құрастыру» деген ұғымды білдіреді

Ал,енді келесі кезекті қазылар алқасына берейік.Нәтиже бойынша осы 3 кезеңде ең төмен ұпай алған 1 сайыскермен қоштасамыз.Сәттілік тілейміз.(естелікке сыйлықтар беру)

 

Енді ең соңғы  VIII -кезең Жеңімпаз-жеңімпаз оқушыға тапсырма беріледі.

  1. Математика пәнінің өмірде пайдасы қандай?

Шағын шығарма жазу.

Оқушы ойланғанша музыкалық нөмір орындалады.

 

III.Қорытынды бөлім: Қазылар алқасына,келген қонақтарға сөз беру..

Қосымша есептер егер ұпайлары тең болған жағдайда:

1.Дәптер 5 теңге тұрады, қалам дәптерден 3 теңгеге қымбат.Бес дәптер мен 2 қалам қанша тұрады? Жауабы :25+ 16=41

          2 Алматтың 19 теңге ақшасы бар.Гүлденнің ақшасы одан 3 есе көп. Екеуінде қанша ақша бар? Жауабы: 19+57=76

3   Қолымызда 10 саусақ бар. 10 қолда неше саусақ бар? Жауабы: 50

4.Екі адам төрт сағат шахмат ойнады. Олардың әрқайсысы неше сағат ойнаған?              Жауабы :4сағ