Береке бастауы-тынымсыз еңбек
Күні :
Тобы: ЖҚБ-2020
Тақырыбы : Береке бастауы-тынымсыз еңбек
Мақсаты:
Білімділік: мамандық әлемі және оның ерекшеліктері туралы дүниетанымын кеңейту;
Дамытушылық: оқушылардың өмір туралы, мамандықтар туралы көзқарасын дамыту, таңдаған мамандығының өз бейімділігі мен қабілетіне сәйкес келуін нақтылау, өз-өзін танудың жалпы әзірлігін қалыптастыру
Тәрбиелік: мамандық таңдау мәселесін белсенді арттыру, мамандық әлемі туралы ақпарат алу арқылы және өзін тану шекарасын кеңейту арқылы мамандық бағытын таңдауда жауапты шешім қалыптастыру.
Міндеті:
Мамандықтарды талдай және таңдай білуге үйрету;
Оқушыны өзінің қабілетін, бейімін, қызығушылығын мамандыққа сай тани білуге үйрету;
Оқушылардың бағдары мен құндылықтары туралы мәлімет беру;
Оқушылардың құптап отырған мамандықтарына бағыт беру.
Көрнекілігі: мамандықтүрлерінебайланыстысуреттер, қанаттысөздер.
Барысы.
Қайырлы күн, құрметті қонақтар, ұстаздар, оқушылар. Бүгінгіұйымдастырылыпотырғанкешімізгеқошкелдіңіздер!
Әлемде 50 мыңға жуықмамандық бар екенжәнежылсайыноған 500-ге тартажаңатүріқосылыпотырадыекен. Олардыңішіненөзімізгеқажеттісінқалайтаңдауғаболады? Бізолардыңқаншасытуралыбілеміз? Мамандықтаңдауданенібағдарретіндеалуғаболады? «Мектепбітіргенненкейінкімболасың?» дегенсұрақтарғамектепоқушыларыныңкөбісінақтыжауапбереалмайды. Шындығынакелгендемамандықтаңдаумәселесі әсіресе біздің қоғамымыз нарықтық қатынасқа көшіп отырған жағдайда өте күрделі мәселе. Бүгінгікешіміздебізосындаймаңызды тақырыптарға тоқталамыз, мамандық, болашақ таңдайтынбағдарымыздытаңдаустратегиясыжөнінде, кәсібиөмірлікбағыттыжобалаутуралыәңгімелейтінболамыз. Мамандықтаңдаукезіндеескерілетінфакторғатоқталамызжәнедұрысшешімқабылдаудыүйренеміз. Бұлреттебүгінбізгеөзойларыменбөлісіп, тыңпікірлері мен ақыл-кеңесін айтуғашақырулықонақтарымызкеліпотыр. Солқонақтарментаныстырыпөтейін.
Қонақтар :
Алғашқы сұрағымыз:
Өзмамандығыныңшебері болу үшінадамөзін-өзіқалайдайындаукерекдепесептейсіз? Әрқайсыңызөзмамандығыңызғабайланыстыайтыпөтсеңіздер.
(Қонақтарпікірлерінайтады)
Оқушыларғамынадайбірпайдалымәліметайтып өтейін.
Мамандықтаңдаудамынадайбір формула бар:
«ҮЙРЕНГІМ КЕЛЕДІ – ҮЙРЕНЕ АЛАМЫН – ҮЙРЕНУ КЕРЕК».
ҮЙРЕНГІМ КЕЛЕДІ –бұл талап-тілектің, мақсат пен мүдденің, ынта мен ықыластыңкеңістігі;
ҮЙРЕНЕ АЛАМЫН – қабілет-қарымның, таланттың, денсаулықтың кеңістігі;
ҮЙРЕНУ КЕРЕК – еңбек рыногындағы сұраныстардың, аймақтағы әлеуметтік-экономикалық проблемалардың, әлемдік экономикалық даму тенденцияларының кеңістігі.
Кәсіп осы үш дөңгелектің тоғысу нүктесі арқылы оңтайлы таңдалады.
Ал сіздермамандықтаңдаудақандайкритерийлердібасшылыққаалғанжөндепесептейсіздер?
Келесісұрақ:
Мамандықтаңдауда ата-ананың ықпалықандайдәрежедеболуымүмкіндепойлайсыздар?
Оқушыларғапайдалымәлімет.
Мамандықтыңбірнешеклассификациясы бар. Олардыңнеғұрлымбелгілілеріеңбекпәніненегізделеді. Еңбекпәнібойыншажіктелетінмамандықтар 5 топқабөлінеді: адам – адам, адам – белгіжүйесі, адам – табиғат, адам – техника, адам – көркем образ.
Адам – адам: мұндамамандықиесіүшінеңбекнышаныболыпбасқаадамтабылады, ал қызметсипатамасы – басқаадамдарғаәсерету, адамдарменжұмысістеу. Мұндай мамандықтарға мұғалім, дәрігер, журналист, сатушы, заңгер, банкирлержатады.
Адам – белгіжүйесі: бұлтиптітаңдағанадамдарабстрактіліұғымдарменжұмысжасаудыбілуікерекжәне ой-өрісі өтекең болу керек. Бұлбухгалтерлер, оқымыстылар, ЭЕМ операторлары, зертханалар мен ғылымиорталық жұмысшылары.
Адам – табиғат: бұл тип мамандарыөліжәнетірітабиғатпроцестері мен құбылыстарыменжұмысістейді. Олар мал дәрігері, агроном, гидролог, механизатор, тракторист, эколог.
Адам – техника: бұлтипкетехникалыққұрылғыларменжұмысжасайтынұшқыштар, матростар, электромонтерлер, слесаржатады.
Адам – көркем образ: бұлтипкеөнер мен көркемөнергебейім, таланттыадамдаржатады. Оларархитекторлар, дизайнерлер, суретшілер, әнші, актерлер.
Ендіоқушылардыңсіздергеқоярсұрақтары бар екен. Солсұрақтарғакезекберейік.
- Қандай мамандықтаңдауғакеңесберередіңіз?
- Осы мамандықтытаңдауыңызға не себепболды?
- Сіздіңше мамандықтыдұрыстаңдаудегеніміз не депойлайсыз?
- Ұстаз болу сіздің бала күнгіарманыңыз ба еді?
- Бүгінгі таңда жастардыңкөбіұстазболуды қаламайды, керісіншезаңгер, банкир, экономист т.б мамандықтарды құрметпен бағалайды. Мұныңсебебінедедепойлайсыз?
Ұйықтап жатқан жүректі ән оятар.Әнніңсәніболмасамәніоятар, – депағартушыақын Абай айтқандай, кезектіәнгеберейік.
Кешіміздіңбасындамамандықтың 50 мыңғажуықтүрі бар дегенболатынмын. Ендіоқушыларымызмамандықтүрлерітуралықаншалықтыбілетінінтексеру үшін «Ең, нағыз..» депаталатынойынойнап көрейік. Қазірсендергемамандықтардыңкейбіререкшемінездемелеріұсынылатынболады, ал сендерберілгенмінездемегебарыншасәйкескеледідегенмамандықтардыатауыңызкерек.
— Еңжасылмамандық
— Ең тәтті мамандық
— Нағыз ақшалы мамандық
— Нағыз бала мамандығы
— Ең күлкілі мамандық
— Нағызадамдарменкөпараласатынмамандық
— Еңауырмамандық
Қорытынды :
«Адам өзөміріндеекінәрсенітаңдаудақателеспеуікерек: біреуі – жар таңдау, екіншісі – мамандықтаңдау» депМ.Мақатаеватамызайтқандай, мамандық таңдау – жасөспірімкездегіадамөміріндегіеңмаңыздышешімдердіңбірі. Бүгінбіздерөзқабілеттерімізгеқарай мамандық пен бағдар таңдауда алғышарт жасадық. Бүгінгікездесусағатымызғакелгенқонақтарымызғарахметіміздіайтаотырып, кешіміз сіздердің болашақта қай бағдарда оқитындарыңызды, өз қызығушылықтарың мен қабілеттеріңесәйкескелетінмамандықтыанықтауға, кейбіреулеріңізге өз таңдауларыңыздыжасауғаүлкенсептігітидідепойлаймын.
Көкжүзінеалаулы,
Міндетемес ай болу.
Еңбастысықалаулы,
Кәсібіңесай болу!
Қошсауболыңыздар!