Құстар келді
Тақырыбы: «Құстар келді»
Мақсаты: біл: Өлеңнің мазмұнын аша отырып, құстар өмірінен кейбір мағлұматтарды толықтыру, өлеңді
мәнерлеп оқу әрекетін қалыптастыру.
дам: Жұмбақтар шешу арқылы оқушылардың көркем шығармаға деген қызығушылын ояту, оларға
өздігінен жұмыс жасауға бағыт беру, сөз өнерін шығармашылықпен игеру қабілеттеріне жағдай
туғызу, ой-өрісін дамыту, тіл байлығын дамыту.
тәрб: Құстарға табиғаттың ажырамас бөлігі ретінде қамқорлық жасауға, табиғатты сүюге және оны
қорғауға тәрбиелеу.
Түрі: Дәстүрлі емес (саяхат)
Типі: Жаңа білімді игеру
Әдісі: Дамыта оқыту технологиясының әдіс-тәсілдері, сын тұрғысынан ойлау технологиясының тәсілдері
(белсенділік орталықтары, ассосация, бес жолды өлең, эссе)
Көрнекілігі: Интерактивті тақта, қаламсап, оқулық, жұмбақтар, сөзтізбек, көктем мезгіліне байланысты сурет
Барысы:
- Ұйымдастыру: Оқушылардың оқу құралын түгелдеу, сабаққа назарын аударту.
- Психологиялық дайындық.
- Балалар саяхатқа шыққыларың келе ме?
- Ол үшін кедергілер кездессе не істеу керек?
- Олай болса геометриялық фигуралар арқылы белсенділік орталықтарына бөлінейік.
- Үшбұрыш (оқу орталығы)
- Шаршы (жазу орталығы)
- Дөңгелек (өнер орталығы)
- Тіктөртбұрыш (зерттеу орталығы)
- Жаңа сабақ.
а) қызығушылығын ояту (жұмбақтар)
- Түгі қара мамықтай Ұшса оқтай зулайды,
Төсі ақ сыр жаққандай. Көктен жұлдыз аққандай. (Қарлығаш)
- Тал басында түндіксіз отау. (Ұя) 4. Орманда жоғары
- Өзі сақ, өзі ұсақ. Ағашқа қонады
Шықылықтап тұрмайды. Тұмсығын балға қып,
Құйрығы ұзын, өзі ала Тоқ-тоқ соғады. (Тоқылдақ)
Жауабын тап, бұл қай құс? (Сауысқан)
- Ақ сарайды талқандап, 6. Хат тасушы аты бар
Шықты біреу талтаңдап. (Балапан) Тыныштықтың белгісі
Білсеңдер қане айтыңдар
Үй маңына үйір құс. (Кептер)
б) сөзтізбек
- Қ а р л ы ғ а ш
- Ұ я
- С а у ы с қ а н
- Т о қ ы л д а қ
- б А л а п а н
- к е п т е Р
Мына ерекше торкөздегі сөзді оқимыз. Бүгінгі сабағымыз не жайында екен? Олай болса бүгін біз құс базарына саяхатқа шығамыз. Құс базарына жету үшін құстардың жолындағы кедергілерден сүрінбей өтуіміз керек. Ол кедергілер: құстар жиыны, өзен-көлдер, таулар, туған өлке. Осы кедергілердегі тапсырмаларды орындауға дайынбыз ба? Тапсырмаға кіріспес бұрын бүгінгі сабаққа назар аударайық.
Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: «Құстар келді» (авторы Т. Молдағалиев)
-Авторға кіріспе.
-Ой толғаныс:
- Құстар қайдан келуі мүмкін?
- Мағынаны ашу. Оқулықпен жұмыс істеу.
а) мұғалімнің өлеңді мәнерлеп оқуы
ә) топтарға тапсырма
1-топ (оқу орталығы)
- Өлеңді мәнерлеп оқыңдар.
- Өлеңде қандай құстар туралы айтылады? Оларға қандай қамқорлық жасауға болады?
- Өзің білетін құстарға ассосация жаса.
2-топ (жазу орталығы)
- Оқулықтағы сурет бойынша эссе жазыңдар.
- Жаңылтпашты жатқа айт.
Көк тырна,
Көп тырна,
Тыраулап тек,
Көп тұрма.
3-топ (өнер орталығы)
- Өлеңді мәнерлеп оқыңдар.
- Құстар туралы қандай өнерлерің (ән, тақпақ,ермексаз және түсті қағаздан құс жасау) бар?
4-топ (зерттеу орталығы)
- Құстардың қандай пайдасы бар? (дәптерге жазыңдар)
- Өзің тұратын өлкедегі құстарды ата.
- Венн диаграммасын толтыр.
- V. Сергіту.
Қанат жаям жалма-жан,
Талпынғандай ұшуға.
Иіліп келіп қол созам,
Аяғымның ұшына.
Шыр-шыр еткен торғайды,
Қорғамаса болмайды.
Кіп-кішкентай торғайлар,
Ағаштарды қорғайды.
- Бекіту (кедергілер: құстар жиыны, өзен-көл, таулар, туған өлке)
- Туған жерге ең бірінші оралатын қандай құстар?
- Туған жерге оралған құстарға аман жүр деген өлең жолдарын табыңдар.
- Авторы неге аман-есен жүр дейді?
- Туған жерге оралып, ұяға жайлы орын іздеген құстарға көмек көрсет.
VII. Қорытынды, бағалау.
— Міне, біз құс базарына да жеттік (интерактивтік тақтадан құстар үні естіледі, суреттер көрсетіледі)
Зерттеу орталығына қосымша мағлұмат.
Дуадақ – кең жазық даланы мекендейді. Басы, мойыны сұр, денесі мықты құс. Әр қадамы 3 метрге дейін жетеді. 1800-2000 метрге дейін ұшады.
Тауыс – Үндістаннан әкелінген, 5-6 жұмыртқалайтын, өсімдікпен қоректенетін құс. Оның ғажап көркі адамды қызықтырады.
Бұлар Қызыл кітапқа енген құстар.
VIII. Үйге тапсырма: Өлеңді мәнерлеп, түсініп оқу. Құстар туралы қызықты мағлұматтарды жазып келу.