Су.Табиғаттағы су айналымы
Дүниетану
Жанбулатова Қуаныш Айдарбековна
№1 арнайы (түзету) мектеп-интернаты
Сабақтыңтақырыбы: Су.Табиғаттағы су айналымы.
Сабақтыңмақсаттары: Судыңадамөміріндегімаңыздылығынжәне оны қорғаудыңқажеттілігін , табиғаттағы су айналымынұғындыру.Оқушылардыңсөздікқорынбайытаотырып, тілінұстарту, шығармашылыққабілеттеріндамыту.Адамгершілікке, табиғаттысүюге,қорғауғатәрбиелеу.
Сабақтыңтүрі: Жаңасабақ.
Әдіс-тәсілдері: Түсіндіру, сұрақ-жауап, ойландыру, әнгімелеу, проблемалықізденушілік.
Көрнекілігі: Ш.Уәлихановсуреті, бұрымы, сөзжұмбақ, жұмбақтар, глобус, карта.
Техникалыққұрал: Бейнетаспа.
Сабақтыңбарысы
- Ұйымдастырукезеңі.
- Жаңасабақ.Кіріспе.
— Бүгінгісабағымыздыңтақырыбы: Су.Табиғаттағы су айналымы.Бұлтақырыпсендергетансықемес, алдыңғысыныптаналғанбілімдеріңдіпашетейік.
Жершарынаназараударайық! Қандайтұжырымжасауғаболады?
Жербетіндееңкөптаралғанзат-су.Олжершарының 2/3 бөлігіналыпжатыр.олар: мұхиттар, өзен-көлдер, теңіздер.
Олардыатап, картаданкөрсетеді.Қосымшаұғымдар беру.
ОңтүстікАмерикадағыеңбиіксарқырама-Анхельсарқырамасы, Сібірдегіеңтереңкөл — Байкал көлі (2012 км), Ніл өзенінің ұзындығы — 6670 км, ірі көл — Каспий көлі.
- Ата-бабамыз суға байланысты қандай тыйым сөздер қалдырған?
Бұлақкөрсең, көзінаш.
Судың да сұрауы бар.
Су ішкенқұдығынатүкірме.
Сулыжер-нулыжер.
Өзенжағалағанныңөзегіталмас.
2.Топпен жұмыс.
а) Жасырыныптұрғанжұмбақтардышешу.
1-топ. Жылт-жылтетеді,
Жылғаданөтеді.(Су)
2-топ.Өзі суданжаралған,
Бірақсуданқорқады.(Мұз)
3-топ.Көзге көрінгенімен,
Ұстасаңқолғаілінбейді.(Бу)
Жұмбақтар шешуіне қарап, қандай қорытынды жасаймыз?
Су-сұйық күйі
Мұз-қатты күйі
Бу-газ күйі.
ә)Ассоциация кұру
б)Тапсырмаларорындау
1-топ.Адам өміріндегі судың маңыздылығы.
2-топ.Табиғаттағы судың маңыздылығы.
3-топ.Табиғаттағы су айналымы.
3.Мәтінмен жұмыс.
а)Үлгі ретінде оқыту.Тізбектей оқыту.
ә)Плакат бойынша түсіндіру.
а ғ а ш
о қ у
қ а р
а н а
н е м е р е
1.Орман көркі.
2.Оқушының міндеті.
3.Қастың көркі.
4.Ең қымбатты есім.
5.Сен атаңа кімсің?
-Ерекше торкөзден қандай сөз шықты? (Шоқан)
-Шоқан кім?
-Шоқан — ғылым, зерттеуші, саяхатшы, суретші, тарихшы.
-Олкісітуралы,ауылымызғақатысты не білеміз?
ШоқанатамызҚашқарияғасапарында осы ауылымыздыңтопырағынбасып, суынішкен, демалған.ОлкісініңқолжазбаларынанҚапалбатырдыңжерленгенжерітабылып, үлкенкесенеорнатылды.
-Ал,ендібалалар, ауылымызғаШоқанаталарың су ішіп, дәмтатқанжәне де басқабұлақтардыңаттарынбілемізбе?
-Олар: Тастыбұлақ, Ақтасты, Ақтұма, Қызылжұлдыз, Қасқабұлақт.б.
-Ауылымызда 12 бұлақ бар екен.Бейнетаспаданжоғарғысыныпоқушыларыкөрейік.Айтатынпікірлеріңдіойланыпотырыңыздар.
-Суды қорғауосылайөзімізденбасталады.
- Шығармашылықжұмыс.
1.Су-тіршілік көзі.(әңгіме жазу)
2.Су туралымақал-мәтелдержазу.
3.Бұлт түрлері.(суретін салу, түсінік беру)
5.Бекіту.Бағалау.
6.Үйге тапсырма:оқу, мазмұндау.