Сүт қалай ұйықтады? (Оспанхан Әубәкіров)
Қызылорда облысы, қармақшы ауданы А.Жанпейісов атындағы № 105 орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Ержанова Жазира Маратқызы
Күні:11.02.2015 жыл
Пәні: Әдебиеттік оқу
Тақырыбы: Сүт қалай ұйықтады? (Оспанхан Әубәкіров)
Сабақтың мақсаты: Білімділігі: қазақтың белгілі сатирик ақыны Оспанхан Әубәкіровтің өмірбаянымен таныстыру,ертегінің мазмұнын ашу, сүт тағамдарымен тереңірек таныстыру.
Дамытушылығы:оқушыларға бағыт бағдар бере отырып, өздіктерінен жұмыс істеу қабілетін, ой өрісін дамыту,білім, іскерлік дағдыларын қалыптастыру;
Тәрбиелігі: ертегі арқылы еңбексүйгіштікке, мейірімділікке баулу, төрт түлікті құрметтеуге, сүюге тәрбиелеу
Әдісі: ой қозғау, түсіндірмелі
Көрнекілігі: О.Әубәкіров суреті, тақырыпқа байланысты суреттер
Сабақтың барысы : I.Ұйымдастыру кезеңі:
1.Оқушыларды түгендеу
2.Оқу құралдарын түгендеу
3.Оқушылардың көңілдерін сабаққа аудару
- Үй тапсырмасын сұрау
1.Мысалдың мазмұнын 4 оқушыдан сұраймын.
- «Кім жылдам » арқылы үй тапсырмасын бекіту.
1.Мәтіннің авторы кім?
2.Салақтық сөзіндегі қарама қарсы сөзді айт.
3.Керім қандай жігіт еді?
4.Керім жуынбағандықтан неге душар болды?
- Керім ауруханадан шыққаннан кейін қайда жұмысқа тұрды?
6.Ол зауытта немен айналысты?
- Қожайыны не тапсырма берді?
8.Мәтін соңында Керімге не болды?
9.Мәтін арқылы нені түсінуге болады?
Оқушылардың қызығушылығын ояту
Жұмбақ жасыру:
1.Сылдыр сұйық су емес,
Ішсең сусын қанады
Ақ болса да қар емес
Шешуін кім табады? (сүт)
2.Мал төлдеп әр ауыл
Пісірдік ақ бауыр . Бұл не?(уыз)
3.Күбіге құйып піскен не? (қымыз)
4.Ұйытып қойып ішкенім не? (айран)
5.Кілегей шайқап алғаным не ( май)
6.Сөреге кептіріп жайғаным не?
-Балалар, күз мезгіліндегі адамдардың еңбегі жайында не айтасыңдар?
-Төрт түліктің адамға қандай пайдасы бар?
-Малдың жем шөбін дайындайды?
Төрт түлік малдың етін, сүтін тағам ретінде , жүнін, терісін, киімге пайдаланады?
III.Жаңа сабақ
Жаңылтпашты жаңылмай айтуға жаттық.
Ұйқышыл кісіні ұйқы қысты,
Ұйқышыл кісінің ұйқысы күшті.
Ұйқышылдық қандай әдет?
Қарама- қайшы пікір
-Ұйқының зияны
-Ұйқының пайдасы?
-Бүгін Оспанхан Әубәкіровтің «Сүт қалай ұйықтады?»деген шығармасымен танысамыз, ең алдымен шығармамен таныспас бұрын авторымен танысып алайық.Оспанхан Әубәкіров:1934 жылы 4- мамыр күні Алматы облысы,Жамбыл ауданы ,Сүйінбай атындағы совхоздың Үшбұлақ бөлімшесінде дүниеге келген.1986 жылы дүниеден өткен.Сатира жанрын дамытушы , актер «Қағаз қалпқымды білесізбе?» «Сүзеген сөз» т.б шығармалардың авторы.
Оқулықпен жұмыс:
1.Ертегінің мазмұнын түсіндіремін
2.Өлеңді нақышына келтіріп оқып беремін
Ертегімен жұмыс:
1.Ертегіден ел- жұрттың сөзін тауып, әуенініе сай оқы.
2.Ертегідегі мақалды тауып оқы.
3.Әженің іс әрекетін тауып оқы
4.Қалтаға құйылған сүттің жағдайын тауып оқы
Ертегіні бөлімдерге бөлу (3 бөлім)
Бөлімдерге ат қою
1 –бөлім: «Сүттің ұйықтап қалуы»
2- бөлім: « Сүттің тасуы»
3- бөлім: «Қалтаға құюы»
Дәптермен жұмыс:
Қаймақ.ірімшік, сүзбе, айран, шұбат,қымыз, көже, шұлық, қолғап, тон, ішік.
Топтық тапсырма: «Сөз құрау ойыны»
Берілген буындардан сөз құрап жазу
Қай рім сүз шұ мыз кө шұ қол і
І ай шік же бат ран ғап лық шік
ран мақ бе ай қы май ты тон мақ
«Бәйге» ойыны : 1-қатарға
1.Бір күні сүтке не болыпты?
2.Сүт неліктен жылады?
3.Ертегідіегі кейіпкерлері ата?
4.Оспанхан Әубәкіровтың туған жылы?
2- қатарға
1.Ел- жұрт неге қайран қалды?
2.Ұйықтаймын деп сүт қандай күйге ұшырады?
3.Сүт неліктен жылады?
4.Өлең неліктен ертегіге жатады деп ойлайсың?
5.Оспанхан Әубәкіровтің туған жері?
3- қатарға:
1.Ақын ертегіде ненің әрекетін суреттеген?
2.Сүттің аянышты халін кім айтты?
3.Сүттен жасалатын тағамдарын ата?
4.Жұрт сары су жайлы не дейді екен?
5.Ертегінің авторы кім?
Сабақты қорыту
Бағалау: Оқушыларды бағалау
Үйге тапсырма:Ертегінің мазмұнын айтуға дайындалу.
Ертегі желісі бойына сурет салу.