Дала жұлдызы Ы.Алтынсарин
«Халық мектептері үшін ең керектісі-оқытушы
-Тамаша жақсы педагогика құралдары да, ең жақсы үкімет бұйрықтары да, әбден мұқият түрде жүргізілген инспектор бақылауы да оқытушыға тең келе алдмайды.» — Ыбырай Алтынсарин
Дала жұлдызы
Мақсаты: Ы.Алтынсариннің өмірі, еңбектері, алғаш қазақ даласына
мектептер ашқан алғашқы ағартушы ұстаз екендігі жөнінде
әңгімелеу.
Білімділігі: Ы.Алтынсариннің өмірі, ағартушылығы, еңбектері,
шәкірттері жайлы түсінік беру.
Дамытушылығы: Оқушылардың сөздік қорын молайту, тіл байлығын
дамыту.
Тәрбиелілігі: Балаларға Ыбырай ата өмірін үлгі ету, білімді, ақылды,
ізденімпаз етіп тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап, баяндау, әңгімелеу, топпен жұмыс
Қолданылатын стратегиялар: көрнекілік, талқылау, бес жолды өлең,
алма-кезек оқыту, топтастыру.
Көрнекілігі: мақал-мәтелдер, портрет, сызбалар, плакатқа салынған
суреттер, С.Мауленов портреті
І. Ұйымдастыру кезеңі
- Психологиялық дайындық
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау. Қырдан келген жас қазақ
- Мазмұнын ашуға арналған сұрақтармен жұмыс
- Бөлімдерге бөліп, сол бойынша әр топ әңгімелейді
а) Шоқан келген оқу орны немесе Кадет корпусы
ә) Шоқанның ұстаздары
б) Потанин мен Шоқан арасындағы достық
в) Шоқан – данышпан
ІІІ. Бекіту
- Оқушылардың өздігінен ізденіп келген тапсырмаларына шолу
- IV. Жаңа сабаққа дайындық
- «Көрнекілік» стратегиясы
Мына сурет не туралы деп ойлайсындар?
Бұл суретте қандай оқиға бейнеленген?
Оқиға не туралы деп ойлайсындар?
- «Кел, балалар, оқылық» өлеңі оқылады
Ы.Алтынсарин 1841 жылы 20 қазанда Торғай даласында туған. Әкесі Алтынсары ерте қайтыс болып, атасы Балқожаның тәрбиесінде болған. 1864 жылы 8 қаңтарда мектеп ашып, мұғалім болды.
- Автормен таныстыру
С.Мауленов 1922 жылы Торғай облысының Жанкельдин ауданында туған. Ақын, Қазақстанның халық жазушысы, Мемлекеттік сыйлықтың иегері. «Ақкөл», «Ізгілік», «Өмірімдей өзімнің» т.с.с. шығармалардың авторы.
- V. Жаңа сабақ
- Алма-кезек оқыту стратегиясы
- Топтық жұмыс
1-топ: Әңгіменің басында не туралы айтылады?
2-топ: Әңгіменің ортасында не туралы айтылады?
3-топ: Әңгіменің соңында не туралы айтылады?
4-топ: Әңгіме неліктен «Дала жұлдызы» деп аталады?
- Сөздік жұмыс. Даталарды дәптерге жазу.
- Поэзия минуты. Ы.Алтынсариннің өлеңдерін жатқа айту. «Кел, балалар, оқылық», «Өнер-білім бар жұрттар», «Бұл кім», «Өсиет», «Өзен»
- «Ойлан» кестесімен жұмыс. Әңгімелерін еске түсіру.
«Аурудан аяған күштірек», «Өрмекші, құмырсқа, қарлығаш», «Бай баласы мен жарлы баласы», «Әке мен бала», «Таза бұлақ», «Асыл шөп»
- Сергіту сәті
- Дамытушылық тапсырма.
Ы.Алтынсарин кім?
Ы.Алтынсарин портреті
| Тұңғыш ағартушы |
Тамаша ұстаз | |
Аудармашы | |
Жазушы | |
Дала жұлдызы |
Мұғалімдер Тұңғыш хрестоматияның
дайындады авторы
- VI. Қорытынды
1.Сұрақ-жауап.
«Ы.Алтынсарин – қазақ даласының жарық жұлдызы» талқылау, пікірлесу
- Шәкірттер жайлы не білеміз
С.Көбеев, А.Байтұрсынов «Еңбекпен ел көгерер», «Екі балықшы», «Керіскеннің кесірі келесінді кетірер», «Ата насихаты», «Тірліктің күші бірлікте».
- Шығармашылық тапсырма.
- Азбайды, тозбайды 2. Білім бітеді басқа
Ақыл, білім Бітеді қына тасқа
- Аты өлмейді жақсының 4. Адам бала болатын
Ғалымның өлмейді хаты Қарайды алысқа
- Болашаққа болжам. Топтастыру
батыл тапқыр
қарапайым табанды
іскер әдепті
Мұғалім болсам…
мейірімді төзімді
талғампаз
шыншыл
әділ биязы
- Бес жолды өлең. Ұстаз
VII. Үйге тапсырма
Еңбек, оқу білім туралы мақалдар. Ы.Алтынсарин жайлы дерек жинау. Мәтінді оқу, әңгімелеу
VIII. Бағалау