Қысқаша көбейту формулаларын өрнектерді түрлендіруде қолдану
Тақырыбы: «Қысқаша көбейту формулаларын өрнектерді түрлендіруде қолдану»
Мақсаты:
Білімділік: «Қысқаша көбейту формулалары» тақырыбы бойынша алған білімдерін толықтыру, тиянақтау, жүйелеу, талдау. Іскерлік қасиеттерін, математикалық есептеулерде, практикалық іс-әрекеттерде білім, білік дағдысын жетілдіру.
Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлау, шығармашылық қабілетін, жадын дамыту, танымдық белсенділігінарттыра отырып, интеллектуалдығы мен ой ұшқырлығын қалыптастыру.
Тәрбиелік: Өздігінен еңбектенуге, шапшаңдыққа, дәлдікке, ұқыптылыққа, өз ойларына сенімділікке, қиыншылықты жеңе білуге, дербестікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Қайталау-қорытындылау, жүйелеу сабағы.
Сабақтың әдісі: СТО технологиясы, деңгейлік тапсырмалар.
Сабақтың көрнекілігі: интербелсенді тақта, слайдтар, бағалау парағы.
Сабақ жоспары:
І тур «Ой қозғау»
а) «Қайталау-оқу анасы» қысқаша көбейту формулаларын еске түсіру;
ә) Ауызша жаттығулар;
б) Сәйкестік тест;
в) «Біліміңді тексер» жабық тест;
г) Есептер шығару.
ІІ тур «Ізденген жетер мұратқа» деңгейлік тапсырмалар орындау.
ә)Ауызша жаттығулардың тапсырмалары:
1.a² – 16 ; 2. 25a² – 9 ; 3.(a + 4c)(a – 4c); 4.(a + 5)² ; 5.(d – 4)²
б)Сәйкестік тест тапсырмалары: 1. (с — 3)² ; 2. (а +d)² ; 3. a² – c² ;
- 4a² – 9b² ; 5.(a + 2b)²; 6.(2a – 3)³; 7.(a + 3)³
Тест тапсырмаларының жауаптары:
а) a2 +2ad + d2
- b) a2+4ab+4b2
- c) a3+9a2+27a+27
- d) c2— 6c + 9
- e) (a + c)(a — c)
- f) 8a3 -36a2 +54a-27
- k) (2a–3b)(2a+3b)
Сәйкестік тесттің кілті: 1d; 2a; 3e; 4k; 5b; 6f; 7c
в) «Біліміңді тексер» жабық тест тапсырмалары:
Жікте: 1) 25 а 2-16в 2 3)
а) (5а-4в) (5а+4в)
б)(25а-16в) (25а+16в) а)
в)(5а-4в) (5а-4в)
2) (2х-4) (2х+4у) б)
а) 2х 2-4у 2
б) 4х 2-16у 2 в)
в) 4х 2+16у 2
4)Өрнекті ықшамда:
а) 5; б) ; в)
5) Теңдеуді шеш: Х2-225=0
а)Х1=25 Х2=-25
б)Х1=15 Х2=-15
в)Х1=225 Х2=-225
Тест кілті: 1а; 2б; 3в; 4а; 5б
г) Есептер шығару:
- Тепе-теңдікті дәлелдеңдер:
(х – 1)(х+1)(х2+1)(х4+1)=х8-1
- 2. Амалдарды орындаңдар:
- Теңдеуді шешіңдер:
4х² — 9 = 0
А деңгейінің тапсырмалары
1.Санды өрнектің мәнін тиімді тәсілмен
табыңдар: 862 — 142
2.Бос орынды толтыр:(с + 3)2 = с2 + …с + 9
3.Өрнекті ықшамда: 6а + (4а – 3)2
В деңгейінің тапсырмалары:
1.Санды өрнектің мәнін тиімді тәсілмен
табыңдар:
(2 – 1)(2+1)(22+1)(24+1)(28+1)–216
2.Бос орынды толтыр:(*+*)2 =*+84х2у2+49у6
3.Есептеңдер: (1- 1/4 ) (1- 1/9 )(1- 1/16 ) (1- 1/25 )***(1- 1/225 )
А деңгейінің тапсырмаларының шығарылуы:
- 862 – 142 = (86+14)(86-14)=100*72=7200
2.(с + 3)2 = с2 + 6с + 9
3.6а + (4а – 3)2 = 6а + 16а2 — 24а + 9 = 16а2 – 18а + 9
В деңгейінің тапсырмаларының шығарылуы:
1.(2–1)(2+1)(22+1)(24+1)(28+1)–216=
=(22–1)(22+1)(24+1)(28+1)–216=216-1–216= –1
Жауабы: -1
2.(*+*)2=*+84x2y3+49y6
Шешуі: (6х2+7у3)2=36х4+84x2y3+49y6
Есептеңдер: (1- )∙ (1- )∙ (1- )∙ (1- )∙ ∙∙∙ ∙ (1- )=
Шешуі: (1- )∙ (1- )∙ (1- )∙ (1- )∙ ∙∙∙ ∙ (1- )=
(1- )∙ (1+ )∙(1- ) ∙(1+ )∙ (1- )∙ (1+ )∙ (1- )∙ (1+ )∙ ∙∙∙ ∙ (1- ) ∙(1+ )=
= ∙∙∙ ∙ ∙
Рефлексия:
Оқушылар келесі үш тұжырымның біреуіне келуі керек
- Сабақ өте жақсы ұнады және бар мүмкіндігімді пайдаландым.
- Сабақ ұнады және өз мүмкіндігімше қатыстым.
- Тарау бойынша әлі жұмыс жасау керек.
Шығамын десең биік таудың басына
Адал досың – Біліміңді ал қасыңа.
Заула, топ жар! Бәйгеге түс, бекем бол,
Тула, толқы, тебірен, бірақ тасыма!