Сөйлем мүшелері. Табиғаттағы су айналымы.
Сабақтың тақырыбы: Сөйлем мүшелері. Табиғаттағы су айналымы.
Сабақтың мақсаты:
- Сөйлем мүшелері туралы өткен сыныптағы білімдерін жаттығуларды орындау арқылы қайталау. Судың табиғаттағы айналымы туралы ұғымды қалыптастыру.
- оқушылардың сөздік қорын молайту, сөйлеу мәнерін, тілін дамыту, зейін, ойлау қабілеттерін, пәнге деген сүйіспеншілігін арттыру, есте сақтау, дамыту.
- Табиғатқа деген сүйіспеншілігін оятуға тәрбиелеу. Ұйымшылдыққа, өз бетімен, жұппен жұмыс істеуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:дәстүрлі сабақ.
Құрал-жабдықтар: сөздік жұмыс, спикерлерге арналған сигналды таяқшалар, бетке түсірілген ассоциялар, әңгімелерден үзінді,мақал-мәтелдер, үнтаспа,белгілер,оқулық, дәптер.
Сабақтың жоспары:
1.Ұйымдастыру кезеңі:
1.Психологиялық жағдай жасау.
2.Сабақтың мақсаты және міндеттерімен таныстыру.
II.Негізгі бөлім:
1.Көркем жазу. «Су – ғажайып зат».
2.Сөздік диктант
3.Сөз топтарына,сөйлем мүщелеріне талдау.
4.Сұрақ-жауаптар. (өткен тақырыпқа шолу).
- «Су» сөзіне ассоциация құру. (жұппен жұмыс)
- «Ойды аяқта» (су туралы мәліметтер).
- «Куп» ойыны.(мақал-мәтелдер,шығама жазу).
- 8. «Су» тақырыбына сөйлем құрау.
- Сергіту сәті.
- Оқулық бойынша жұмыс.
- «Тізбекті жалғастыр» (Дәптермен жұмыс)
- Бекіту.
III. Қорытынды бөлім.
1.Бағалау
2.Бекіту.
3.Үйге тапсырма
Сабақтың барысы.
(үнтаспадан мудың сылдырын тыңдау)
-Кәне, балалар барлығымыз көзімізді жұмып, денемізді бос ұстап табиғаттағы судың сылдырап аққан әдемі әуенін естиік.
-Біздің қоғамымыз үшін сендерде осындай мөлдір, таза, әдемі, пайдалы болыңдар.
-Бүгінгі сабағымыз бізге тек ғана қуаныш, сәттілік әкелсін.
-Бүгінгі біздің мақсатымыз қазақ тілі пәнімен қатар дүниетану пәнін игеру.
-Біз сөйлем мүшелерін қайталаймыз және судың табиғаттағы айналуы туралы білімдерімізді кеңейтеміз.
-Топпен жұмыс істейміз. 4 топ бойынша
- топ «ойшыл»
- топ «алғыр»
- топ «білгір»
- топ «талантты»
-әр топтың өз жетекшісі бар. Ол жетекшілер мұғалімнің көмекшісі.
-әр тапсырма орындалған сайын, мынандай 3 түрлі жетондар беріліп отырады. Бұл жетондар сендердің алдарында жатқан бағалау парағына тапсырылады.
-Балалар мен сендерге тілейтінім «іске сәт»
Негізгі бөлім:
- Ал, енді алдымыздағы дәптерімізді ашып, «Көркем жазу» сәтін бастайық
- Тақтада жазылған сөйлемді оқимыз
(1 оқушы оқиды)
— «Су-ғажайып зат»
— Дәптерді көлбеу, денемізді тік ұстаймыз.
— Әр қайсысыларыңның дәптерлеріңе бір жолға осы сөйлемді көркем жазып шығыңдар.
-Барлығы болған соң, әр топтың жетекшісі алдындағы таяқшаны көтереді.
-Жақсы балалар.
Сөздік жұмыс.
- Балалар мұнда әріптер өз-ара ренжісіп, орынға таласып келіспеушілік пайда болды.
Біз қазір сол әріптерді дұрыс орынға қою керекпіз.
- Жа…быр, мұ…ит, құд…қ, тұ…ы, та…з,мөл…р,мұзд…қ, тере…., саза…, өз…н.
- Келесі бетінде тексеру жүргізу.
- Жақсы балалар, бұл сөздердің барлығы немен байланысты?
- Жауап: (сумен)
- Дұрыс, балалар ендеше осы сөздердің ішінен бір-бір сөзден алып мағыналы сөйлем құрап жазайық. Тақтаға 4 бала шығады.
- (жаңбыр, мөлдір, терең, өзен).
- Өте жақсы
- Енді, сендерге мынандай сұрақ.
- Сөйлем мүшелері дегеніміз не? 1-ші топ
- Қазақ тілінде сөйлем мүшелері қалай бөлінеді? 2-ші топ
- Тұрлаулы мүшелер неден құралады?
Бастауыш дегеніміз не? 3-ші топ
Баяндауыш дегеніміз не?
- Тұрлаусыз мүшелер дегеніміз не? 4-ші топ
- Дұрыс, балалар. Сонымен сөйлем мүшелерін қайталап өттік.
- Бірақ біз тек қана сөйлем мүшелерін емес, сонымен қатар табиғаттағы «су» туралы өз білімізді қайталап өтейік.
- Жалпы «су» деген сөзді айтқанда сендердің көз-алдарыңа нелер елестейді?
- Соны атап тақтаға ілейік.
өсімдік өмір
жауын-шашын мұхит
бұлақ су тамшы
мұз теңіз
адам тазалық
бу
- Дұрыс, балалар, су туралы қаншама мәліметтер біледі екенсіңдер.
- Бекіту жүргізу (су туралы)
- Ендеше, балалар сендерге мынандай тапсырма:
- Мен сендерге су… деп жазылған бетті көтеремін, сендер көп нүктенің орнына ойды жалғастырыңдар, яғни бұл ойынның аты «Ойды жалғастыр».
Су……………..
- Жақсы балалар. Сусыз өмір, тіршілік жоқ деген қорытынды ой түйеміз.
- Бірақ ойнымыз аяқталған жоқ.
Келесі тапсырма:
Судың үш күйі…………………………..
1-тап. Мұз 2-тап. Су 3-тап. Бу 4-тап Қатты
Сұйық
Газ
2-тапсырма.
-Судың қасиеттері
Иіссіз Түссіз Дәмсіз
1-тап 2-тап 3-тап
3-тапсырма.
-Судың пайдасы-электр қуатын береді. 1-тап
Қоректендіреді Жерді жылытады
3-тап 2-тап
-Қорытынды жасау
-Дұрыс, балалар, енді сендерге тағы бір қызықты тапсырма.
-Бұл тапсырмада «куб» айналады, қай белгі сендерге қарап тоқталады, сол тапсырманы орындаймыз.
1-тап. 4-тап. Мақал-мәтелдер. (дәптерге жазу)
2-тап. 3-тап. «Суды қорғау» туралы шағын шығарма жаз.
-Болған соң, топ жетекшісі таяқшаны көтереді.
-болған топ өз жазғандарын оқиды.
-Бекіту жүргізу. Мақтау.
-Жақсы, балалар, болсақ барлығымыз тақтадағы суретке мұқият қарайық.
-51-53 бет бойынша жұмыс.
-Қорытындылау
-Сергіту сәті
-Балалар тақтаға қарайықшы
Су үнемі айналыста болады.
- Бір бала оқиды
- Осы сөйлемнің мәнін ашу
- Су табиғаттағы барлық тіршілік атаулының құрамына кіреді (адам, жануар, өсімдік, құстар, балықтар).
- Дұрыс балалар
- Енді сендер осы сөйлемді талдайсыңдар.
1 топ – сөйлем мүшелеріне
2 топ – сөз таптарына
3 топ-«Өсімдік сөзіне» (фонетикалық) дыбыстық талдау.
4 топ – сөз құрамына
-Сусыз жер бетінде өсімдік өспейді.
-(дәптермен жұмыс)
-Тексеру, бекіту
-Енді балалар дүниетану оқулығы бойынша жұмыс
-Барлығымыз 51-бетті ашайық
-Бекіту
-Мен сендерге мынандай ойын дайындадым.
Бұл ойынның аты «Тізбекті жалғастыр»
- Сендер осы сөздерді дұрыс реттеп, дәптерге жазу керексіңдер.
- күннің қызуы; 2) судың булануы; 3)ауа қабатына көтерілуі; 4)бұлт түзелуі; 5)жауын-шашын; 6) құрлық.
- Дұрыс, өте жақсы, балалар.
Қорытындылау.
- Ал, енді әр топтың алдындағы бағалау парағына көңіл бөлейік.
- Бүгін қай топ өте тмаша жұмыс істеді?
- Үйге тапсырма беру.
Д. 51-53 бетті оқу. Бақылау жүргізу.
Қ.т. 167-жат. 53-бет.
— Рефлексия. Әр топқа үш жұлдыз беру.
-қызыл
-жасыл
-сары