Квадрат теңдеу. Квадрат теңдеудің түрлері
Маңғыстау облысы
Бейнеу ауданы
«Бейнеу гимназиясы» ММ
Математика пәнінің мұғалімі:
Жаңбырбаева Сара Қадырқызы
Сыныбы:8 Пәні: Алгебра Күні:
Тақырыбы: §6 Квадрат теңдеу. Квадрат теңдеудің түрлері
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларды квадрат теңдеудің анықтамасымен, толымсыз квадрат теңдеулер және оларды шешу жолдарымен, келтірілген квадрат теңдеудің анықтамасымен таныстыру.
Тәрбиелік:Ойларын жинақылықпен, тиімді жеткізе білуге, ұқыптылықпен орындауға тәрбиелеу.
Дамытушылық: Квадрат теңдеулердің мән – мағынасын түсінуге, оқылған материалды бекітудің әр түрлі әдіс – тәсілдерін қолдана отырып, оқушылардың есте сақтау қабілеттерін дамыту.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивтік тақта, слайдтар,деңгейлік тапсырмалар-карточкалар, бағалау парағы.
Сабақтың типі: Жаңа сабақ.
Оқытудың әдісі: Деңгейлеп оқыту әдісінің кейбір элементтерін қолдану.
С А Б А Қ Б А Р Ы С Ы
Ұйымдастыру: Сабаққа кіріп оқушылармен амандасып, сабаққа қатысын, дайындығын тексеру. Сыныпты үш топқа бөлу.
Өткен тақырыптар бойынша сұрақтар қою:
- Квадрат түбір дегеніміз не?
- Квадрат түбірдің қасиеттерін жаз.
- Бөлшектің бөліміндегі иррационалдықтан қалай құтыламыз?
- Бірмүше, көпмүше дегеніміз не?
- Теңдеу дегеніміз не? Теңдеудің қандай түрлерін білеміз?
Жаңа сабақ.
Анықтама: ах2+вх+с = 0 түріндегі теңдеу квадрат теңдеу деп аталады.
Мұндағы а,в,с – нақты сандар, а ≠0, ал х – айнымалы. а – бірінші коэффицент, в – екінші коэффицент, с — бос мүше. Егер с≠0, в≠0 болса, онда ол теңдеу толық квадрат теңдеу деп аталады.
в немесе с, немесе в мен с нөлге тең болатын дербес жағдайлардағы квадрат теңдеу толымсыз квадрат теңдеу деп аталады.
Толымсыз квадрат теңдеулер былай жазылады:
- ах2+вх = 0 (мұндағы с≠0)
- ах2+с = 0(мұндағы в≠0 )
- ах2 = 0(мұндағы в≠0 , с≠0)
Егер бірінші коэффицент 1-ге тең болса, онда ол келтірілген квадрат теңдеу деп аталады.
Бүгінгі сабақта біз толымсыз квадрат теңдеулерді шешуді ғана қарастырамыз.
Толымсыз квадрат теңдеуді шешуге мысалдар келтіреміз.
- Мысал
4х2-3х=0 теңдеуі берілсе, жақша сыртына х – ті шығарамыз.
х(4х-3)=0 көбейткіштердің біреуі нөлге тең болса, онда көбейтінді де нөлге тең болатыны белгілі, сондықтан х=0 немесе 4х-3=0 шығады. Бұдан х1=0 және х2=3/4 болатын екі түбірі болады. Жауабы: 0;0,75.
- Мысал ах2+с= 0, а≠0 түріндегі теңдеуді шешудің үш жағдайы бар.
1 – жағдай а және с сандарының таңбалары бірдей болса, онда теңдеудің шешімі жоқ, 3х2+5=0 бұдан х2= -5/3 шығады, х2теріс санға тең болу мүмкін емес екені белгілі.
2 – жағдай с=0 болса х2=0 теңдеуіне көшеді, бұдан х=0 болатыны анық.
3 – жағдай а және с сандарының табалары әр түрлі болса, онда екі шешімі болады. 4х2-9=0, х2=9/4, х1=3/2 және х2=-3/2
- Мысал ах2=0, а≠0,в=0, с=0
5х2-8=7х2-8, 5х2-8-7х2+8=0, -2х2=0 бұдан х=0 түбірі болады.
Жаңа сабақты бекіту(есептер шығару).
№113 Теңдеулердің қайсысы квадрат теңдеу болады (ауызша).
№114 квадрат теңдеудің коэффиценттерін атаңдар (ауызша).
Ары қарай есептер шығару үшін «Алгоритм» ойынын қолданамыз.
Ойынның шартымен таныстыратын болсам сынып 6 оқушыдан 3 топқа бөлінді. Бұл ойында тапсырмалар жазбаша түрде орындалады. 1- турда әрбір ойыншы өз қағазына аты жөнін жазып, бірінші тапсырманы орындайды. Бұл ІІІ деңгейдің тапсырмасы. Тапсырманы орындап болып сағат тілінің бағыты мен қағаздарын алмастырады.
2- турда алдына келген қағазға аты жөнін жазып келесі есепті орындайды. Бұл ІІ екінші деңгейдің тапсырмасы болады. Тапсырманы орындап болған соң тағыда дәптерді сағат тілінің бағытымен бір қадам алмастырады.
3 – турда алдына келген қағазға аты – жөнін жазып, 3 есепті орындайды. Бұл І деңгейдің тапсырмасы. Тағы сағат тілімен бір қадам алға ауыстырады.
4 – турда алдына келген қағазға 4 есепті орындайды бұлда І деңгейдің тапсырмасы.
5 – турда оқушылар мұғалімнің берген жауатары бойынша 4 тапсырманы тексереді. Әрқайсысын 5 балдық жүйемен бағалайды.
6 – турда сағат тілімен бір қадам жылжытса әр оқушының дәптері өзіне қайтып келеді. Қойылған бағаларды қарайды.
Мұғалім жинап алып орта ұпайларын есептеп шығарады.
Тапсырмалары:
Тапсырма № | 1 – топ | 2 – топ | 3 – топ |
1 | №115 (1) | №115 (2) | №115 (3) |
2 | №116 (1) | №116 (2) | №116 (3) |
3 | №117 (1) | №117 (2) | №117 (3) |
4 | №119 (1) | №119 (2) | №119 (3) |
Сабақты қорытындылау:
- Квадрат теңдеу дегеніміз не?
- Квадрат теңдеудің түрлері қандай?
Үйге тапсырма: №117(Қалған жағдайлары), қағаздағы есептерді дәптерге жазу.
Бағалау: Қорытындылап бағалау парағындағы қорытынды бағасын шығарып оқушыларды бағалау.
1-тапысрма | Бағасы | |||||||||
2 — тапсырма | ||||||||||
| ||||||||||
3- тапсырма | ||||||||||
| ||||||||||
4 -тапсырма | ||||||||||
| ||||||||||
№ | Оқушының аты — жөні | Сұраққа жауап | 113 | 114 | 1-т | 2-т | 3-т | 4-т | қорытынды | |
1 | ||||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
6 | ||||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
9 | ||||||||||
10 | ||||||||||
11 | ||||||||||
12 | ||||||||||
13 | ||||||||||
14 | ||||||||||
15 | ||||||||||
16 | ||||||||||
17 | ||||||||||
18 | ||||||||||