Ондықтан аттамай ауызша қосу және азайту
Ондықтан аттамай ауызша қосу және азайту
Мақсаты: 1. Білімділік: Осы тарау бойынша білімді тиянақтау, білім-білім дағдыларын тексеру.
- Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлау қаблеттерін дамыту.
- Тәрбиелік мәні:Тапқырлыққа жылдамдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі.: Кіріктірілген сабақ.
Сабақтың типі: Жалпылау және қорытындылау сабағы.
Сабақтың әдістері: Сұрақ –жауап, суретпен жұмыс, Жигсо.
Сөз деген не?, Сөйлем деген не ?, сөз неден тұрады? Дыбыстан.дыбысты естиміз, әріпті жазамыз. Әріптен буын, буыннан сөз, сөзден сөйлем құралады.
Ендеше “Отан” сөзіне дыбыстық мінездеме жазайық.
Отан – қанша дыбыс бар = нешеуі ?
Оқушылар “Отан ” туралы “туған жер” туралы бірнеше мақал -мәтелдер айтып , келесі аялдамаға кетеді.
- Отан оттан да ыстық.
- Туған жер – алтын бесік.
Әрқайсысын ондықтардың және бірліктердің қосындысы түрінде жазып көрсет.
Мысалы 68.86. 68 * 86 68 =60+8 86 =80+6
5 аялдама.”Фигуралар әлемі”
Балалар, қане барлығымыз көзімізді жұмамыз. Математика патшалығында “фигуралар әлемі ” деген
керемет бір сарай бар екен. Қазір сол сарайдың ішіне кіреміз. Соны көз алдарыңа елестетіңдер.
(оған дейін фигураларды ілу.)
Мақсаты: Фигураларды бір бірінен ажырата білуін, ерекшеліктерін айту.
Енді қазір, балалар, ертегі кейіпкерлерінің суретін салыңдар. Кейіпкер тек фигуралардан тұратын болсын.Салынған суреттерді математика ханшайымына береміз.
6 аялдама. Грамматика.
- Балалар “математика ханшайымы“ математика жөнінде бәрін біледі. Сендердің де жақсы білетіндеріңді білді. Енді ол сендердің басқа сабақтардан да қандай екендеріңді білгісі келіп тұр. Сондықтан мен сендерге қазақ тілі пәнінен мынадай тапсырма беремін.
Сабақтың көрнекілігі: Математика ханшайымы,саяхат картасы, фигуралар, кілт, дидактикалық материалдар.
Сабақтың барысы. 1. Ұйымдастыру.
- Балалар, барлықтарың бір- біріңнің қолдарыңнан ұстап біздің сүйікті, жыл сөздерімізді айтайық.
Бейбітшілік, бейбітшілік, бейбітшілік барлық жерде,
Бейбітшілк сенде,бейбітшілік менде
Жарық жарық, жарық барлық жерде
Жарық сенде, жарық менде
Махаббат, махаббат, махаббат барлық жерде
Махаббат сенде, махаббат менде
Сендердің жарқын күлкілерің, күннің көздері сияқты бізді әрдайым жылытып жүрсін.
- Жаңа сабақ.
— Балалар , біздің бүгінгі сабағымыз керемет саяхат сабағы болады.
Ерте, ерте, ертеде “ математика патшалығы” деген ел болыпты. Осы елде сандар туралы, оларға амалдар қолдану туралы ғылымның алғашқы негіздері жасалыпты. Осы елде өте керемет, сұлу математика ханшайымы” өмір сүріпті. Ол осы математика ғылымын дамытатын дарынды балаларды іздеп жүріп, көптеген сендер сияқты есепті жақсы шығаратын балалар тауыпты.Сол балаларға арнапАлматы қаласында “математика” мекетебін ашыпты. Сендер де жақсы оқысаңдар осындай үлкен мектепте оқып, математик -ғалым боласыңдар. “Математика ханшайымы ” кешеден бері біздің мектепті аралап, өзіне керек сыныпты таба алмай жүр екен. Сөйтіп біздің сыныпқа тоқтапты.
Ханшайымды қарсы алайық.
Ханшайым өзімен бірге саяхат картасын алып келіпті. Сендер одан хан сарайын, хандық жерлерін,оның қай жерде тұратынын көресіңдер. Егер осы ханшайымның берген тапсырмаларын жақсыорындасақ, ханшайым бізге математика мектебінің кілтін береді. Осы кілт арқылы сендерде үлкен мектепте оқи аласыңдар. Сонымен балалар жолға шығайық.
- Аялдама “Ондықтар мен бірліктер”
Бұл аялдамадан сүрінбей өтуіміз үшін оқулықтағы 1 – мысалды орындаймыз. Шарты: бос әйнекшенің орнына санды тауып жаз.
32= +2 32 см = дм +2 см
26 = +2 26 см = дм + см
47 = + 47 см = дм + см
- 2. аялдама. Салыстыру.
32-30 * 20+8
63-60 * 30+2
40+30 * 79 – 9
90- 1 * 80+9
- аялдама. Сиқырлы үшбұрыш.
Сергіту сәті.
Мақсаты: Оқушылардың ойлау қаблетін дамыту.
Шарты: “Сиқырлы үшбұрыштардағы ” бос орынды толтыр. 5 4 2 4 5 3
- Аялдама Математикалық диктант.
6- мысал.Кез келген екі таңбалы сан жаз. Оның ондықтарын және бірліктерін көрсететін цифрлардың орнын ауыстыры басқа екі таңбалы санды жаз. Сол екі санды салыстыр.Олардың ұқсастығы неде? Айырмашылығы неде?
Әрқайсысын ондықтардың және бірліктердің қосындысы түрінде жазып көрсет.
Мысалы 68.86. 68 * 86 68 =60+8 86 =80+6
5 аялдама.”Фигуралар әлемі”
Балалар, қане барлығымыз көзімізді жұмамыз. Математика патшалығында “фигуралар әлемі ” деген
керемет бір сарай бар екен. Қазір сол сарайдың ішіне кіреміз. Соны көз алдарыңа елестетіңдер.
(оған дейін фигураларды ілу.)
Мақсаты: Фигураларды бір бірінен ажырата білуін, ерекшеліктерін айту.
Енді қазір, балалар, ертегі кейіпкерлерінің суретін салыңдар. Кейіпкер тек фигуралардан тұратын болсын.Салынған суреттерді математика ханшайымына береміз.
6 аялдама. Грамматика.
- Балалар “математика ханшайымы“ математика жөнінде бәрін біледі. Сендердің де жақсы білетіндеріңді білді. Енді ол сендердің басқа сабақтардан да қандай екендеріңді білгісі келіп тұр. Сондықтан мен сендерге қазақ тілі пәнінен мынадай тапсырма беремін.
Сабақтың көрнекілігі: Математика ханшайымы,саяхат картасы, фигуралар, кілт, дидактикалық материалдар.
Сөз деген не?, Сөйлем деген не ?, сөз неден тұрады? Дыбыстан.дыбысты естиміз, әріпті жазамыз. Әріптен буын, буыннан сөз, сөзден сөйлем құралады.
Ендеше “Отан” сөзіне дыбыстық мінездеме жазайық.
Отан – қанша дыбыс бар = нешеуі ?
нешеуі ?
Берілгені: Отан = ———— ?
2 О, А
Шешуі: Отан : 4 = ——————
2 Т, Н
Оқушылар “Отан ” туралы “туған жер” туралы бірнеше
мақал -мәтелдер айтып , келесі аялдамаға кетеді.
- Отан оттан да ыстық.
- Туған жер – алтын бесік.
7 . Аялдама.
“Есептер тұйығы”
Мақсаты: оқушылар есептерді шығарып, дұрыс жауабын карточкадан табады.(барлық оқушыға карточка беріледі.)
Қорытынды.
Сонымен, балалар, біз өте қызықты және ұзақ математикалық саяхаттан оралдық. Барлық аялдамалардан сүрінбей өттік. Ханшайымның барлық берген тапсырмаларын орындадық. Ханшайым бізді өте ұнатты. Дарынды балалар екенімізге сенді. Сондықтан бізге математика кілтін тапсырып тұр. Осындай кілтті алған біздің бірнеше жерлестеріміз бар.
- Асқар Жұмаділдаев — физика -математика ғылымының докторы, Қазақстан Республикасы Ұлттық Ғылым академиясының академигі. Осы академияның жанындағы математика институтында жұмыс істейді.
- Ақтаев Еркін Құанышбекұлы- физика- математика ғылымдарының кандидаты, доцент.Қорқыт Ата атындағы ҚМУ-нің оқу әдістемелік басқарма бастығы. Біздің мектебіміздің түлегі.
Үйге: Қайталау.
Бағалау сабаққа сыныптағы 26 оқушы түгел қатысты. Әр оқушы өз жауаптарына байланысты бағаланды.
10 оқушы -5 13 оқушы — 4 3 оқушы -3