Сөйлем мүшелері
Сабақтың тақырыбы: Сөйлем мүшелері
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Сөйлем мүшелері жайлы ұғым; сөздердің сөйлем ішіндегі грамматикалық байланысы.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін, сөздік қорын дамыту, сөйлеу, әңгімелеу дағдысын жетілдіре отырып, мәнерлеп сөйлеуге әдемі жазуға, өз бетінше жұмыс орындауға дағдыландыру.
Тәрбиелік: Ұжымда өзін-өзі ізгілікке тәрбиелеуге дағдыландыру. Зеректікке, ұқыптылыққа, ақылдыққа баулу. Көркем жазу арқылы әсемдікке тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Оқушылардың жаңа білімді меңгеру сабағы.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Әдіс-тәсілдері: СТО технологиясының тәсілдері, түсіндіру, сұрақ-жауап, көрнекілік көрсету арқылы түсіндіру, жарыс, ойын.
Көрнекілік: «Сөйлем мүшелері» картасы, сөйлем, суреттер, қима-қағаздар.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Үй тапсырмасымен тексеру
ІІІ. Жаңа сабақ
- Жаңа сабақты бекіту
- Қорытындылау
- Бекіту
Ұйымдастыру кезеңі: а) Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу, психологиялық дайындақ.
ә) Сабаққа әзірлігін тексеру, оқу құралдарын дайындау
Үй тапсырмасымен жұмыс:
Оқушылардың білімді белсенді меңгеруге дайындау кезеңі.
Жаңа сабақ.
Оқушыларды жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру.
- Сөйлем мүшелері жайлы ұғым.
- Сөздердің сөйлем ішіндегі грамматикалық байланысы.
Дәптермен жұмыс. Көркем жазу сәті
—————————————————————————
(Қаламсапты дұрыс ұстау мен дұрыс отыру ескертіледі).
— Сөйлемдегі сөздер бір-бірімен грамматикалық байланысқа түседі.
— Белгілі бір сұраққа жауап береді.
14-жаттығу. Өлеңді түсініп оқы;
Асыл сөзді іздесең,
Абайды оқы, ерінбе,
Адамдықты көздесең,
Жаттап, тоқы көңілге.
Өлеңдегі әрбір сөзге сұрақ қой?
|
15-Жаттығу. Мәтінді оқы, көшіріп жаз.
Шекарашылар күзетте тұрады. Олар еліміздің шекарасын қорғайды. Шекарашылар – ер жүрек батырлар.
Әрбір сөйлемде неше сөз барын анықта. Сөздің үстіне оған койылатын сұрақты жаз.
*Шекарашылар туралы әңгімеле.
——————————————————————————————————-
Сөйлем құрамындағы нақты сұраққа жауап беріп тұрған толық мағыналы
сөздерді сөйлем мүшелері дейміз. Мысалы; Айдын бормен жазды.
——————————————————————————————————-
Сергіту сәті. Ойын ұйымдастыру.
16-жаттығу. Екі сөзден жасалған сөйлемдерді оқы.
Асқар келді. Дана ойнады. Қойлар жайылды. Құлын ішті. Қыздар терді,
- Тиісті сөздерді қосып, әр сөйлемдегі сөйлем мүшелерінің санын арттырып жаз. 2. Сөйлем мағынасында болған өзгерістерді аңғар.
- Керекті сөзер; доп, атпен, су, өрісте, гүл.
17-жаттығу. Көшіріп жазып, әр сөйлемде неше сөйлем бар екенін айт.
Мәлік Ғабдуллин – ғалым. Ол соғысқа қатысты. Өзінің ерлігімен ерекшеленеді. Оған батыр атағы берілді. Соғыстан соң ол халқына қызмет етті.
Сөйлем мүшелеріне сұрақ қой.
Әр сөйлемдегі сөз саны мен мүшелерінің саны бірдей ме?
*Мәлік Ғабдуллин туралы тағы не білесің?
18-21-жаттығуларды орындау.
Сабақты қорыту: Біз не білдік? Талқылау.
Нақты сұраққа Сөйлем мүшелері бір – бірімен
жауап береді байланысты болады.
Үйге тапсырма: 19, 20 – жаттығу. Ереже жаттау.
Оқушы білімі мен белсенділігін бағалау.