Түбір сөз және туынды сөз
Сабақтың тақырыбы | Түбір сөз және туынды сөз |
Сабақтың жалпы мақсаты | Оқушыларға түбір сөз бен туынды сөз туралы берілген түсінікті кеңейтуге, олардың бір-бірінен өзгешелігі неде екенін білдіруге мүмкіндік туғызу; оқушылардың ауызша сөйлеу тілін, сөздік қорын дамыту; адамгершілік, еңбек, ақыл-ой тәрбиесіне баулу. |
Әдіс-тәсілдер | АКТ-ны пайдалану, СТО, диалог,жеке жұмыс, топтық жұмыс |
Күтілетін нәтижесі | Оқушылар сөйлем туралы өткенді қайталау туралы білімдерін толықтырады.
|
№ | Уа-қыт | Мұғалімнің іс-әрекеті
| Оқушының іс-әрекеті | Дерек көздер, көрнекілік-тер | ||||||||||
1 | 2 мин | Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру Түбір сөздерге –шы, -ші, — ды, — ді, -лы, -лі жұрнақтарының тиістісін қосып туынды сөз жасау: жыршы, тәрбиеші, еңбекші, сыншы, таулы, сәнлі, көрші, көңілді, сулы, құрылысшы, төреші, футболшы. Бұлар қандай сөздер? Туынды сөздерге не жатады? | Табиғат — біздің анамыз, Табиғатқа баламыз. Табиғатты қорғайтын, Біз әдепті баламыз. Жер байлығы көп екен, Меңгеруді қалайды. Осының бәрін меңгертер, Қазақ тілі сабағы. | схема | ||||||||||
2 | 2 мин | Топқа бөлу
| Оқушылар жыл мезгілдеріне қарай суреттерді құрастыру арқылы топқа бөлінеді | Жыл мезгілдерінің картиналары суреттер | ||||||||||
3 | 1 мин | Бүгінгі сабақтың критерийлерімен таныстыру
| ||||||||||||
4 | 5 мин | І.Білу «Түрткі болу» әдісі Күн ретін жазу. Көркем жазу.22-жаттығу сөйлемдерді көшіріп жазу.Туынды сөздерді табу. Туынды сөздердің мағынасын ашу.23-жаттығу берілген –паз, -шы, — хана, -кер, -қой жұрнақтарды пайдаланып сөздер құрастыру. Жаңадан шыққан сөздердің мағынасын түсіндіру. | Суреттегі табиғат құбылысындағы өзгерістер туралы айтады, сөйлем құрайды.
Жалпы сөйлем жайлы өз ойларын айтады | сурет | ||||||||||
5 | 10 мин | ІІ. Түсіну «Сөйлем» топтастыру стратегиясы 24-жаттығу өлеңді мәнерлер оқу, көшіріп жазу. Зат есімдерді сөз құрамына талдау. 25-жаттығу жаңылтпашты көшіріп жазу. зат есімдерді табу, қарама жазылған сөздердің мағынасын талдау. ІІІ. Қолдану «Сынақтан өткізу» әдісі 26-жаттығу сөйлемдерді көшіру, қарамен жазылған туынды сөздерді түбір сөздермен салыстыру: өнерпаз-өнер, сазгер-саз, дәріхана – дәрі. Бұл сөздердің түбір сөзден айырмашылығы қандай? | Топтық жұмыс Топ мүшелері берілген тапсырмаларды орындайды, топтың пікірлерін ортаға салады. | Плакат Маркер
| ||||||||||
6 | 2 мин | Сергіту сәті Гүл өсірсең терлеп, Мұның аты — еңбек. Кесте тіксең зерлеп. Мұның аты — еңбек. Қырға шықсаң ерлеп. Мұның аты — еңбек. Сабағыңа жөндеп. Әзірленсең — еңбек. Қиындықтың бәрін. Еңбек қана жеңбек! | Бейнероликтегі би қимылдарын жасайды | |||||||||||
7 | 10 мин | V Талдау «Қайта бағыттау» әдісі Балалар, бүгін біз не үйрендік? Сөз дегеніміз не? Ол неден құралады? Мағынасына қарай қандай болып бөлінеді? Мысалкелтір. | Өз ойларын ортаға салады Отан – туған үйііз, Отан – туған жеріміз. Отан – ортақ үйіміз, Көңілді ән мен күйіміз. | |||||||||||
8 | 5 мин | VІ. Жинақтау Ой қозғау Балалар, бүгін біз не үйрендік? Сөйлемнің қандай мүшесімен таныстық? Оларды неліктен тұрлаусыз мүшелер деп атаймыз? | Жеке жұмыс Оқушылар найзағай туралы өз түсініктерін айтады. | |||||||||||
9 | 2 мин | “INSERT” әдісі бойынша кері байланыс + — толық түсіндім — жартылай түсіндім V – мен үшін қызықты болды ? – мүлдем түсінбедім | INSERT әдісі бойынша кестені толтырады
| А4 парақшалары | ||||||||||
10 | 3 мин | ҮІІ. Бағалау Сұрақтарға жауап бере отырып сөйлемдер құрастыру. Жерді комбайншы жыртады. Дәнді дән сепкіш себеді. | Балалар сабақ барысында үлестірілген суреттер арқылы өз-өзін бағалайды | |||||||||||
11 | 1 мин | Үйге тапсырма “ Сөз құрамы туралы берілген білімді еске түсіру” туралы іздену | Оқушылар стикерге «Не үйрендім?», «Не үйренгім келеді?» сұрақтарына жауап жазады. Стикерді плакатқа салынған ақ желкенге апарып жапсырады | Стикер плакат |