Жиб-Жицакүресі
Сабақтың тақырыбы: Жиб-Жицакүресі
2.Сабақтың мақсаты:а. ОқушыларғаҚалмақанӘбдіқадыровтың «Жиб — Жица» әңгімесібойыншақазақтыңәлемгеәйгіліпалуаныҚажымұқанМұңайтпасұлыныңөміріментаныстыру, күрестүріжайлымәлімет беру;ә.Дұрысоқып, өздігіненізденіпжұмысістеуге баулу, байланыстырыпсөйлеуге, ойынтұжырымдайбілуқасиетіндамыту;б.Алыпкүшиесінқұрметтеугежәнеспорттысүюгетәрбиелеу.3.Көрнекілігі:ҚалқаманӘбдіқадіровтың «Қажымұқан» кітабы, медальдар, бейнеролик,слайдтар.т.б.4.Сабақтың әдісі:Ақпараттықкоммуникативтікоқыту, сын тұрғысынанойлаудыдамытуәдістері
5.Сабақтың түрі: топтық6.Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру
Оқушылардытүгендеп, зейіндерінсабаққааудару
Мұғалім: -Қазақтыңұлыақыны Абай атамызөзініңжетіншіқарасөзіндебылайдеген; «Бала анадантуғандаекітүрлімінезбентуады; біреуіішсем, жесем, ұйықтасам, десе,. екіншісібілсем, көрсем, үйренсемдейді.Сендерөздеріңдіосыныңқайсысынажатқызаредіңдер? -Екіншісіне.
(Олайболсасабағымыздыбастаймыз)
Психологиялықахуалтуғызу
Күнніңнұрыналақанғасаламын, Жүрегімебасыпұстайқаламын. Жарық, жылы, нәзікәрімейірімдіБолыпкетерсондадереужан-жағым
ІІ. Үйтапсырмасынсұрау:
ІІІ. Ойқозғау
— Балалар, үйгеқандайтапсырмаберілді?
— Үйге М. Әуезовтің «Жетім» мәтініноқыптүсініпкелугеберілді,
« Өзтілінбілмеген, қадірлемегенадам
толықмәндіадамемес»
-Олайболса, мәтіндіжоспарбойыншамазмұндайық
Жоспар:
1.Қасымның әжесіненайырылуы2..Иса мен Қадишаданкөргенқорлығы.3.Тау ішіндегіқорқыныш 4.Ағашқа сүйеніпқатыпқалған бала
Үйтапсырмасынбекіту
Жаңасабақ
-Балалар, бізбүгінқазақтыңатақтыпалуаныҚажымұқантуралыҚалмақанӘбдіқадыровтың « Жиб-Жица» әңгімесіноқимыз.
Автор туралымәлімет
ҚалмақанӘбдіқадіров 1901 жылы 14 сәуірдеҚызылордаоблысыШиеліауданындатуған. 1964 жылы 30сәуірдеқайтысболған. Оныңтұңғышшығарғанөлеңі «Сырдария» депаталды. Балаларәдебиетініңдамуынакөпүлесқосқан. «Амантай», «Алатаудыңбауыры», «Тәттіқауын» жәнебасқа да өлең, әңгімелері бар. Қ. Әбдіқадыров-ақын, жазушы, аудармашы.
Жиб-Жицакүресі-ережесізкүрес.
ЖапонныңЖиб — жицакүресінеұқсасқазір «Ережесізкүрес» деген спорт түрі бар. Бұлкүрескешыққандараяқ- қолынбірдейжұмсапкүреседі. Бір — бірініңденесінезақымкелтірсе де жазаланбайдыекен.
ЕндіҚажымұқантуралыне білесіңдер?
Не білесің? | Не білдің? | Не білгіңкеледі? |
? |
ҚажымұқанМұңайтпасов-қазақтыңәлемгеәйгіліпалуаны
1871жылғы 7 сәуірдеАқмолауезі, Сарытерек болысынақарастыЖәдікдегенжердедүниегекелген. Жершарының 24 елінаралап, талай-талайатақтыпалуандарменкүрескен. Алтыны, күмісі бар-барлығы 48 медельалған. Берлиндежуансымтемірдімойнына галстук, белінебелбеуетіпбайласа, Париждеөзісахнағамініпшыққантүйесінмойнынакөтерген, 75 пұтжүксалынғанарбанытісіменсүйрепсахнағашығарса, кеудесіне 20 пұт, яғни 320 кг тасқойғызып, оны 2 пұттықбалғаменұрғызыпуақтаттырған. «Ғажапкөпір» дегеннөмірболған. Палуанкөпіржасаптұрыпүстінежүкмашинасынөткізгенекен. 15 жасынанбастап 70 жасқадейінкүресіменәлемнің 59елінебарыпөнеркөрсеткен.
Қажымұқанбалуанның 75 жасындағыденеқұрылысыныңөлшемдері
(Профессор Ә.Қоңыратбаевтыңдерегібойынша)
- Салмағы–174 кг.
2. Бойы–195 см.
3. Кеудесініңаумағы–146 см.
4. Балтырыныңаумағы–49 см.
5. Мойныныңжуандығы–56 см.
6. Бас аумағы–65 см.
7. Ортаңғысаусағыныңұзындығы–14 см.
8. Ортаңғысаусағыныңжуандығы – 10 см.
9. Үстіңгіжәнеастыңғыеріндері – 12 см.
10. Аяқкиімі–54 размер.
АлыпкүшиесіҚажымұқанкигенкөйлек
АлыпкүшиесіҚажымұқанкеудесіне
320 кг тасқойғызып, оны 2 пұттықбалғаменұрғызыпуақтаттырған.
Балуан Шолақтың 816 кг бұқаныкөтеріпкележатқанкезі
Күшатасы –Қажымұқан
Видео
Сергітусәті
Оқулықпенжұмыс:
Мәтіндібалаларғаіштейоқыту
Сұрақтар: 1. Сайысқайқаладаөтті? 2. Жапонпалуаны Сар-Кек-Ки қандайшартқойды? 3.Көрушілер арасынданеліктенқобалжупайдаболды? 4.Жиб-Жица күресініңтәртібіқандайекен? 5.Қажымұқан сияқтытағықандайпалуандыбілесіңдер?
Оқу жұмысы
1-топ
1. Сар-Кеккиге берілген мінездемені тауып оқы.
2-топ
2. Күрес алаңына шыққан Қажымұқанды көз алдыңа келтіріп көр. Сол елестетуің бойынша Қажымұқанға сипаттама бер.
3-топ
3.Мақалдың екінші бөлігін тауып, мәнін түсіндір.
Қоянды қамыс өлтіреді,
Жігітті … …
4-топ
4. Әңгімедегі оқиғаның шиеленіскен жерін тауып оқы.
Оқиғаның шиеленісуі дегеніміз -адамдар арасында қарым-қатынастың, қимыл-әрекеттің, яғни тартыстың қиындауы.—Балалар, енді мәтінге жоспар құрайық
Жоспар құру
1 бөлім: Сар-Кек-Ки, оның күрес түрін таңдауы
2 бөлім: Қажымұқанның күреске шығуы
3 бөлім: Палуандар арасындағы сайыс
4 бөлім: Қажымұқанныңжеңісі
1-топ
Білетінім | Білгенім | Білгімкеледі |
2-топ
Бес жолөлең
- Затесім ———-2. Сын есім ————,————-3.Іс-әрекетті көрсететінүшсөз——,—,—4. Төртсөздентұратынмағыналысөйлем —— ——- —— ——.5. Мәндессөз ————
3-топ
Салыстыру(ВЕНН)
Қажымұқан Сар-Кек-Ки
4-топ
Тақырыпқабайланыстымақал-мәтелдержаз
1.
2.
3.
Қорытындылау
Біздіңауылда даҚазақстанчемпионатынакандидаттар бар.Олар осы мектептүлектеріҚапсалықова Сайда мен ҚанатовЖәнібек. Күрестүрін осы мектептежүріп-ақүйреніп, қазірауылымыздыңатыншығарыпжүр. Сендер де болашақтаосындайбиіктерденкөрінгілеріңкелсеспортпенайналысуларыңкерек. Әрқайсыларыңатақтыболуға, ел намысынқорғауғалайықтысыңдар.
СайдаЖәнібек
Үйгетапсырма: Жиб-Жицамәтінінтүсініпоқу
Оқушылардыбағалау
Соңы