Мағынасы қарама-қарсы сөздер
Сабақтың тақырыбы: Мағынасы қарама-қарсы сөздер
Сабақтың мақсаты:
- Оқушылардың сөз туралы,олардың кейбір түрлері жайында білімдерін пысықтап,тағы бір түрі,мағынасы қарама-қарсы сөздер туралы түсінік беру.
- Сөз мағынасының түрлері жайлы берілген ұғымды ісжүзілік дағдылар арқылы одан әрі дамыту,сөз мағыналарын дұрыс қолдана білуге баулу.
- Оқушыларды шапшаңдыққа,жинақылыққа,тазалыққа,сыпайылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: әртүрлі суреттер,кесте,сигналдық белгілер,үлестірмелі қима қағаздар.
Сабақтың барысы
- Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық ынталандыру
Шаттық шеңбері электрондық оқулықтан қайталау
- Үй тапсырмасын тексеру: тақтадағымен салыстыру,өз-өзін бағалау.
- Сабақ мақсатын хабарлау
- Балалар,кім ғарышкер болғысы келеді?
- Неліктен?
- Бүгін біз сендермен ғарышқа саяхатқа шығамыз. Саяхатымыз әсем планета- Жерден, біздің Қазақстандағы «Байқоңырдан» басталады. «Жаңалық», «Білгірлік» планеталарында боламыз.
- Өткенді пысықтау.
- Ракетамыз ғарышқа ұшуы үшін екі тапсырма орындауымыз керек.
- Корабль экипаждары ғарышқа ұшуға әзір ме,тексереміз.
I-қатар – I-экипаж
II-қатар – II-экипаж
III-қатар – III-экипаж
- Әр экипаждың бір мүшесі бір сұраққа жауап береді. Дұрыс жауап берсе, бүкіл экипаж корабльде өз орындарын алады.
1-тапсырма:
- – Сөз дегеніміз не?
- – Сөз неден құралады? Сөйлем ше?
- – Мағыналарына қарай,сөздің қандай түрлерін білеміз?
2-тапсырма:
- Ғарышқа ұшу үшін екінші тапсырманы орындайық.
I-экипаж:
- Араның екі мағынадағы суретін пайдаланып,екі сөйлем құрасырып жазыңдар.
Кесте пайдаланылады
Ара (жәндік) — Ара гүлге қонды.
Ара (құрал) – Ара- ағаш кесетін құрал.
II-экипаж:
- Көп нүктенің орнына солсөзге мағынасы жуық сөз тауып, жаз.
Әдемі…
Батпақ…
Тамақ…
Аяз…
III-экипаж:
- Берілген сөзден, ондағы әріптерді пайдалана отырып, бірнеше сөз құраңдар.
Қала-қал, ал, ала, ақ, лақ, алқа.
- Жарайсыңдар! Барлық экипаж тапсырмаларды дұрыс орындады. Ғарышқа ұшуға әзірленейік.
Сергіту сәті
- Ракетаны ұшыруға дайындық.
- Моторды іске қосайық.
- Тетіктерді қосайық.
- Бір,екі,үш.
Ракета «Байқоңыр» космодромынан ұшырылды.
- Жаңа сабақ.
Суреттегі «Жаңалық» планетасына ракетаны жылжыту.
- Алғашқы қонатын планетамыз «Жаңалық» деп аталады.
- Бұл планетада,атына лайық, мағынасына қарай жаңа сөздермен танысасыңдар.
Тірек кестемен жұмыс
- Қант … болады,бұрыш … болады.
- … кісі бастар, … кісі қостар.
- Қант … болады, ал көмір … болады.
- … бала – қуаныш, … бала – өкініш.
- Көп нүктенің орнына қойған сөздерге назар аударайық.
- Олар, мағынасына қарай, қандай сөздер?
- Оқулықпен жұмыс
- Жаттығу орындалады
- Біз келесі «Білгірлер» планетасына қонамыз. Бұл планетада болған ғарышкер ағаларымыз әр түрлі тапсырмалар қалдырып кеткен.
Ауызша орындау- ұжымдық жұмыс.
- Суретте не бейнеленген?
- Суреттердегі заттарды салыстыра отырып, қарама-қарсы мәндес сөздері бар сөйлемдер құрастырыңдар.
- Мағынасы қарама-қарсы сөздерді тауып,атаңдар.
I-экипаж:
Тұрақты жұппен жұптық жұмыс.
Қарсы мәндес сөздерді ойдан жазу.
1-оқушы 2-оқушы
ақ- қара
II-экипаж:
Мағынасы қарама-қарсы сөздерді ьжұптап жаз. (қима қағазда жазылған сөздер беріледі)
III-экипаж:
Ойын «Кім көп біледі?»
Ойынның шарты: мұғалім «жеңіл» десе, оқушылар оған қарсы мәндес сөзді тауып айтады. Мысалы: «жеңіл-ауыр».
Алдымен ауызша айтып, кейіннен жазады.
- Бекіту.
Алған білімдерін топтастыру.
Топтық жұмыс: сигналды белгілерді көрсетеді- ауызша орындалады.
- Төмендегі қандай сөздер екенін тауып, айтыңдар.
I-топ: қу, айлакер, алдампаз.
- Қарсы мәндес сөздер
- Жуық мәндес сөздер
- Жазылуы бірдей сөздер
II -топ: Алыс- жақын
- Жуық мәндес сөздер
- Жазылуы бірдей сөздер
- Қарсы мәндес сөздер
III -топ: Жүз. Жүз.
- Жуық мәндес сөздер
- Қарсы мәндес сөздер
- Жазылуы бірдей сөздер
Жазбаша тест тапсырмасы орындалады. Аралас сөздер. Дұрыс жауабын табу. (үлестірмелі қима қағаз)
I-экипаж:
оқулықтан жаттығуды жазу. Мақалды жатқа жаз. Мағынасы қарама-қарсы сөздердің астын сыз.
Ащы мен тұщыны татқан білер,
Жақын мен қашықты жортқан білер.
II-экипаж:
Жұмбақты жатқа жазып, қарама-қарсы мәндес сөздердің астын сыз.
Ұшқанда өлең айтады,
Қонғанда жер қазады. (қоңыз)
III-экипаж:
Өлеңді көшіріп жаз. Мағынасы қарама-қарсы сөздердің астын сыз.
Ащы терім ақты,
Жеміс өсті тәтті.
- Қорытынды
- Біздің саяхатымыз аяқталып келеді.
- Жерге аман-есен қону үшін, бүгінгі сабақта нені үйренгенімізді еске түсірейік.
- Біз қандай планеталарда болдық?
- Осы планетада жаңадан нені үйрендік?
- Қалай ойлайсыңдар, мұндай сөздер не үшін қажет?
- Тағы қандай планетада болдық?
- Сендерге саяхат ұнады ма?
- Үйге тапсырма беру: қима қағаздардағы тапсырмаларды жазбаша орындау.