«Өрелі өрен» — «Самый умный»
Тақырыбы: «Өрелі өрен» — «Самый умный»
Мақсаты: Бастауыш сынып оқушыларын алғырлыққа, ізденімпаздыққа, білімпаздыққа, шапшаңдыққа баули отырып, бәсекеге қабілетті өрелі оқушыны анықтау. Білімге құштарлыққа тәрбиелеу.
Міндеті: Оқушылардың өз мүмкіндігін, білімін пайдаға асыруға жағдай жасау.
Көрнекіліктері: «Қызықты шаршы» ойын-плакаты, тапсырмалар жазылған карточкалар, сауалнамалар, шарлар, ұл-қыздардың бейнелері, сайыс эмблемасы, медальондар, гүлдер, т.б.
Түрі: ойын-сайыс
Барысы: І жүргізуші: Армысыздар, құрметті ұстаздар, оқушылар, қадірменді қонақтар және ойыншылар! Бастауыш сыныптар арасында өткелі тұрған «Өрелі өрен» клубының ойынынына қош келдіңіздер! Бүгінгі сайыс 3-ші және 4-ші сыныптар арасында өтеді. Ойын-сайысына 12 үміткер іріктеліп алынды. Олар өз шеберліктерін көрсету арқылы финалға шығып, «Ең ақылды өрелі өрен» атағын алу үшін бақ сынаспақ.
ІІ жүргізуші: Мы приветствуем зрителей и участников игры клуба «Самый умный». (цель)Сегодня поединок младшей лиги среди 3-4 классов. На игровой подиум вышли 12 игроков, чтобы разыграть 3 путевки в суперфинал и побороться за почетное звание «Самый умный».
І жүргізуші: «Өрелі өрен» клубы суперфиналдық ойынындағы жоғарғы орыннан үміткер ойыншыларымызбен таныстырамыз:
ІІ жүргізуші: Мы с удовольствием представляем вам претендентов на место в суперфинальной игре клуба «Самый умный»:
І жүргізуші: БАЙБУСИНОВ Молдакаш – 4 «а»
ІІ жүргізуші: СМИРНОВ Павел – 3 «б»
І жүргізуші: СӘТБЕКОВ Қуаныш – 4 «а»
ІІ жүргізуші: АРЧАКОВ Хасан – 3 «б»
І жүргізуші: КАДЫРБЕК Айдос – 4 «а»
ІІ жүргізуші: СМОЛЬСКАЯ Татьяна – 3 «б»
І жүргізуші: БАЙҚУАНЫШЕВА Арай – 3 «а»
ІІ жүргізуші: ГЕРВЕК Екатерина – 4 «б»
І жүргізуші: ТАЙКЕН Ақерке – 3 «а»
ІІ жүргізуші: ГЕРМАН Екатерина – 4 «б»
І жүргізуші: БАЛҒАБАЕВА Толқын – 3 «а»
ІІ жүргізуші: ГРИНЧУК Ника – 4 «б»
І жүргізуші: Ендігі кезекте әділқазылармен таныс болыңыздар.
ІІ жүргізуші: А сейчас мы вас познакомим с жюри нашего конкурса.
І жүргізуші: — Құнанбаева Гүлжан Мәуледиқызы
ІІ жүргізуші: — Кенжебаева Гүлмира Амангелдіқызы
І жүргізуші: Абдикирова Гүлжаһан
І жүргізуші: Біз сайысымызды бастаймыз. Ең әуелі ойын ережесімен таныстырамыз. Ойын үш кезеңнен тұрады. І-кезеңде пәндер бойынша алған білімдеріңді пайдаға асыра аласыңдар. Әр саладан алынған барлығы 12 түрлі сұрақ болады. Әр сұрақтың 4 нұсқалы жауабы бар. Соның бірін таңдап, яғни дұрысын тауып, айтуға 5 секунд уақыт беріледі. Үздік деген 6 ойыншы жартылайфиналға, яғни ІІ-кезең ойынына жолдама алады.
ІІ жүргізуші: Мы начинаем игру «Самый умный» младшей лиги. В начале – несколько слов о ее правилах. Игра состоит из трех туров (раундов). В І туре вы отвечаете на вопросы из самых разных областей знаний. К каждому вопросу предлагается 4 варианта ответов. Нужно выбрать из них единственно верный. Для ответа на каждый вопрос у вас 5 секунд. Всего 12 вопросов. Шестеро лучших выйдут в полуфинал, где определятся трое сегодняшних финалистов.
Внимание! Вы готовы? Итак, начинаем первый тур.
І кезең сұрақтары – Вопросы І тура
- 1. Күн жүйесіндегі планеталар саны нешеу?
А) 8 Б) 9 В) 10 Г) 11
- 2. Чем в выражении «6 : 2» является число 2?
А) Частным Б) делителем В) делимым Г) уменьшаемым
- 3. Как называется подземная часть растения?
А) почка Б) корень
В) цветок Г) стебель
- 4. Тайбурыл қай батырдың тұлпары?
А) Ер Тарғын; Б) Қобыланды; В) Қамбар; Г) Алпамыс
- 5. Какое сравнение используют, когда говорят об очень сильном дожде?
А) «Как из бочки»; Б) «Как из ведра»; В) «Как из кастрюли»; Г) «Как из бака».
- 6. Қазақстан Республикасының мемлекеттік елтаңбасында не бейнеленген?
А) Тауешкі; Б) Қанатты тұлпар; В) Бүркіт Г) Екі арқар
- 7. Солько планет в Солнечной системе?
А) 8 Б) 9 В) 10 Г) 11
- 8. – «9 — 3» өрнегіндегі 3 цифры нені білдіреді?
А) Қосылғыш; Б) Азайғыш; В) Азайтқыш Г) Айырма.
- 9. Как можно назвать пары слов: глубокий-мелкий, тихий-громкий?
А) Омонимы; Б) Синонимы; В) Антонимы Г) Многозначные слова
- 10. Мына сөздерді: ауыл-аймақ, тас көмір, бозторғай; қай топқа жатқызуға болады?
А) Қаратпа сөздер; Б) Күрделі сөздер; В) Қысқарған сөздер Г) Қыстырма сөздер
- 11. Қазақтар қандай дала өсімдігінің иісін Отанның символы дейді?
А) бидай Б) жусан В) мақта Г) өгейшөп
- 12. Сколько желаний старика исполнила золотая рыбка?
А) Одно; Б) Два; В) Три; Г) Четыре
* Мәнерлеп оқу. 1-«а,б» сыныптары
Әділқазылармен бірлесіп жартылай финалға шыққан 6 ойыншыны анықтау.
Определить вместе с жюри 6 полуфиналистов.
І жүргізуші: Ал, балалар, сендерге келесі кезеңде сәттілік тілеймін. Бүгінгі ойынға қатысып, өз үлесін қосқан, бірақ, өкінішке орай полуфиналға өте алмай қалған ойыншыларға үлкен рахмет айтамыз.
ІІ жүргізуші: Удачи вам в следующем туре! Огромное спасибо детям, которые принимали участие в игре, но, к сожалению, проиграли сегодня.
І жүргізуші: Құрметті көрермендер! Алдарыңызда жартылайфиналға шыққан 6 ойыншы тұр, қошемет көрсетейік. Ойыншыларымыз І кезеңде жақсы нәтиже көрсетіп, үздік танылды. Ендігі кезекте бұл ойыншылар суперфиналға жолдама алу үшін бақ сынаспақ.
ІІ жүргізуші: Добро пожаловать на игру «Самый умный»! Передо мной 6 полуфиналистов. Они показали лучшие результаты в первом туре и борются за выход в суперфинал.
І жүргізуші: ІІ кезең тапсырмасы төмендегідей:
Сендерге 5 түрлі ертегіден үзінді келтірілген карточкалар беріледі. Мақсаттарың-үзіндінің қай ертегіден екенін анықтап, атын жазу. Жауабын дұрыс тапқан алғашқы 3 ойыншы жеңіске жетеді.
ІІ жүргізуші: Задания ІІ тура такие:
Вы получаете карточки, на которых записаны отрывки из 5 сказок. Надо угадать название произведения и записать на листе бумаги. Побеждают первые 3 участника, правильно определившие все сказки.
ТУР ІІ КЕЗЕҢ
- «Бір уақытта бай тұрып, бәйбішесін оятады. – Мына ит ұйықтады білем. Түсір асыңды тез. Уақытымен асымызды жегізбеді-ау ит! – деп сыбыр етеді. Бәйбіше қараңғыда асты түсіреді». («Алдаркөсе мен Шықбермес Шығайбай» ертегісі)
- «- Артық сөзім болса, айып етпеңіз, ұстазым, — дейді кіші шәкірт. – Мен болсам, осы алтынды жұмсап, құлазып жатқан далада гүл жайнаған саялы бақ өсірер едім. Арып-ашқан кем-кетіктер сол бақтың саясында тыныс алып, жемісін қорек етіп, рақатын көрер еді…» («Ғажайып бақ» ертегісі)
- «Ол кедейдің өзі жалқаулау еді, жалғыз ешкісі бар еді. Соның сүтін айран қып, үш мезгіл пісіріп ішіп, күн көріп жүруші еді. Бір күні кеседе сүт тұр еді, даладан бір жылан келіп кеседегі сүтті ішеді де, бір теңге тастап жылжып жүре береді». («Түс көрген патша» ертегісі)
- «- Сен не қылған адамсың? – деп сұрайды. Ол адам басын көтеріп: — Мен ақыл сатушымын, — дейді. – Олай болса, маған бір ақыл сатшы, — дейді хан». («Өнеге» ертегісі)
- «- Оһо – жүрген аяққа жөргем ілігеді деген осы ғой, — деп қуанып кетеді Таро. – Еш жері бүлінбеген, сынығы да жоқ. Ішіндегі сыбдырлаған не нәрсе? Тышқан кіріп кетуі мүмкін. Таро құмыраның ішіне қараса бірдеме жатқанын көреді». («Құмырадағы балақан» жапон ертегісі)
- «Перед девушкой открывается небольшая поляна, посреди которой жарко пылает высокий костер. Вокруг костра сидят двенадцать братьев». («Двенадцать месяцев», С. Маршак.)
- «- Вот что, сынки, возьмите по стреле, выходите в чисто поле и стреляйте: куда стрелы упадут, там и судьба ваша. Сыновья поклонились отцу, взяли по стреле, вышли в чисто поле, натянули луки и выстрелили…» (Русская народная сказка «Царевна-лягушка».)
- «- Вези, вези ее, старик, — говорит мужу, — куда хочешь, чтобы мои глаза ее не видали. Вези ее в лес, на трескучий мороз. Старик затужил, заплакал, однако делать нечего – бабы не переспоришь. Запряг лошадь…» (Русская народная сказка «Морозко»)
- «- Положи-ка, внучка, пирожок на стол, горшочек на полку поставь, а сама приляг рядом со мной. Ты, верно, очень устала?» («Красная шапочка», Ш. Перро.)
- «Приказал он принести сундуки дорожные, железом обитые, достал он старшей дочери золотой венец, золота аварийского, со каменьями само цветными – на огне не горит, в воде не ржавеет. Достает гостинец средней дочери, туалет хрусталю восточного, достает гостинец меньшой дочери, золотой кувшин с цветочком…» («Аленький цветочек», С. Аксаков.)
* Мәнерлеп оқу. 2-«а,б» сыныптары
Подведение предварительных итогов. Ведущий называет тройку финалистов.
І жүргізуші: Сіздер «Өрелі өрен» клубының ойынын тамашалап отырсыздар. ІІ кезеңде жақсы көрсеткіш көрсетіп, финалға шыққан 3 ойыншымызды қошеметпен қарсы алайық. Алдымен финалдық ойынға қатысушылардың кезек санын анықтау үшін шағын сауалнама жүргізіледі. Сауалнама шарты бойынша бірінші бағандағы атау сөзге екінші бағаннан сәйкес жауапты тауып белгілеу керек.
ІІ жүргізуші: Вы смотрите игру «Самый умный»! Передо мной 3 полуфиналиста. Они показали лучшие результаты во втором туре и борются за выход в финал. Но прежде чем определить порядок ответов, мы разыграем следующий небольшой конкурс. Вам необходимо будет связать попарно понятия.
Задание
- капуста а) цветы
- крыжовник б) деревья
- клен в) овощи
- колокольчик г) ягоды
Ответы: 1.в); 2. г); 3. б); 4. а).
Тапсырма
- қызанақ а) гүлдер
- таңқурай б) ағаштар
- емен в) көкөністер
- қызғалдақ г) жидектер
Жауаптары: 1.в); 2. г); 3. б); 4. а).
ІІ жүргізуші: — Быстрей всех справился с заданием …… , 2-й — ……. , 3-й — …… .
* Музыкалық үзіліс: «Мектебім» әні. Орындайтын 1 «а» сынып оқушысы
Әлімжан Гүлжан.
ФИНАЛ
І жүргізуші: Ақтық ойын. Ойынды бірінші болып ……………. бастайды. Ойын шарты бойынша мына таблодағы көрсетілген түстердің бірін таңдап, жұмбақ ойыншымен сайысқа түсесің. Сенің міндетің – бір минутта жұмбақ ойыншының сұрақтарына неғұрлым көбірек және дұрыс жауап қайтару.
ІІ жүргізуші: Итак, финальная игра. Первым начинает …………. . (Выбирает цвет)
— С тобой в игру вступает (вступит) наш загадочный игрок. Он будет задавать тебе вопросы на различные темы. Твоя задача – дать как можно больше правильных ответов на вопросы выбранного тобой игрока за минуту.
Китенок: (СИНИЙ) «Угадай-ка — Ойлан, тап» Кит балақай (КӨК)
- Су атасы – бұлақ, жол атасы … . (ТҰЯҚ) 1. Тише едешь – дальше … . (БУДЕШЬ)
- Ештен не жақсы? (КЕШ) 2. Что мудренее вечера? (УТРО)
- Ас атасы ……. . (НАН) 3. Какой продукт всему голова? (ХЛЕБ)
- Жүз сомың болғанша, ……. . (ЖҮЗ ДОСЫҢ БОЛСЫН)
- Не имей сто рублей, а имей … . (СТО ДРУЗЕЙ)
- Сәукеле деген не? (ҚАЛЫҢДЫҚҚА АРНАЛҒАН ҰЛТТЫҚ БАС КИІМ)
- Что такое саукеле? (НАЦ. СВАДЕБНЫЙ ГОЛОВНОЙ УБОР НЕВЕСТЫ)
- Жақсыдан үйрен, …… . (ЖАМАННАН ЖИРЕН)
- Без чего не бывает дыма? (БЕЗ ОГНЯ)
- Білім басқа бітеді, …… . (ҚЫНА ТАСҚА БІТЕДІ) 7. Век живи — … . (ВЕК УЧИСЬ)
- Ертеректе ерлер киген ұлттық аяқ-киім. (САПТАМА ЕТІК)
- Какую обувь носил русский крестянин? (ЛАПТИ)
- Аспанда тұрағы, жарық беріп тұрады. (КҮН)
- Что в сундук не запрешь? (СОЛНЦЕ)
- Кішкентай, сұр пілден аумайтын не? (ПІЛ БАЛАСЫ)
- Большое плаванье – большому … . (КОРАБЛЮ)
- Қайталау ненің анасы? (ОҚУДЫҢ)
- Матерью чего называют повторенье? (УЧЕНЬЯ)
- Ерінбеген немен су ішеді? (ЕЛЕКПЕН)
- Без чего не вынешь рыбку из пруда? (БЕЗ ТРУДА)
Котенок: (ЖЕЛТЫЙ) «Братья наши меньшие»
Мысықай (САРЫ) «Біздің кішкене достарымыз»
- В Африке существуют соревнования по скачкам на этих огромных птицах. Назовите их.
(СТРАУСЫ)
- Африкада ең ірі құстармен жарысуды дәстүрге айналдырған. Бұл қай құстар?
(ТҮЙЕҚҰСТАР)
- Какое животное самое большое в мире? (КИТ)
- Әлемдегі ең ірі, үлкен жануарды ата. (КИТ)
- Дикая лесная свинья. (КАБАН)
- Жабайы орман шошқасы. (ҚАБАН)
- Что носит на спине верблюд? (ГОРБ)
- Түйе арқасында нені көтеріп жүреді? (ӨРКЕШ)
- 5. Лесной телеграфист. (ДЯТЕЛ)
- Орман дәрігері. (ТОҚЫЛДАҚ)
- Зубастая хищница, с которой в море лучше не встречаться. (АКУЛА)
- Теңізде онымен кездесу өте қауіпті саналатын тісті жыртқыш. (АКУЛА)
- Бал арасының қорғаныш мүшесі. (ШАНШАР)
- Им кусается пчела. (ЖАЛО)
- Оңтүстікте шанаға жегілетін жануар. (БҰҒЫ)
- На крайнем Севере это животное впрягают в сани. (ОЛЕНЬ)
- Әлемдегі ең кішкентай құс. (КОЛИБРИ)
- Самая маленькая птичка на земле. (КОЛИБРИ)
- Қандай құстар ұша алмайды? (ТАУЫҚ, ТҮЙЕҚҰС, ПИНГВИН)
- Какие птицы не умеют летать? (ПИНГВИН, СТРАУС, КУРИЦА)
- Балықтар несімен тыныс алады? (ЖЕЛБЕЗЕГІМЕН)
- Чем дышит рыба? (ЖАБРАМИ)
- Төле бидің әулиелігін танытқан киелі құс? (ҚАРЛЫҒАШ)
- Какое животное, обитающие в воде, строит плотины? (БОБР)
Медвежонок: (КРАСНЫЙ) « Калейдоскоп-Қалаймақан» Қонжық (ҚЫЗЫЛ)
- Шаш жууға арналған сұйық косметикалық зат қалай аталады? (СУСАБЫН)
- Как называется жидкое косметическое средство для мытья волос? (ШАМПУНЬ)
- Жыл неше айдан тұрады? (12 айдан)
- Из скольких месяцев состоит год? (Из 12)
- 10 см-ге тең ұзындық бірлігі қалай аталады? (ДЕЦИМЕТР)
- Как называется мера длины, равная 10 см? (ДЕЦИМЕТР)
- Қыс қай айдан басталады? (ЖЕЛТОҚСАН)
- Какой месяц начинает зиму? (ДЕКАБРЬ)
- РЕ нотасы қай нотадан кейін айтылады? (ДО)
- За какой нотой следует нота РЕ? (ДО)
- Қай құс ұя салмайды? (КӨКЕК)
- Какая птица не имеет своего гнезда? (КУКУШКА)
- Оқушы күнделігіне қойылатын цифр қалай аталады? (БАҒА)
- Как называется цифра, которая появляется в дневнике школьника? (ОЦЕНКА)
- Адамзатты ғарышқа ұшыруға арналған транспорт қалай аталады? (ҒАРЫШ КЕМЕСІ)
- Как называется транспортное средство, предназначенное для полета людей в космос?
(КОСМИЧЕСКИЙ КОРАБЛЬ)
- Қатқан су. (МҰЗ)
- Замерзшая вода. (ЛЕД)
- Как называют апельсин, яблоко и мандарин? (ФРУКТЫ)
- Апельсин, алма және мандаринді қалай атайды? (ЖЕМІСТЕР)
- Как называется устройство для замораживания продуктов? (МОРОЗИЛЬНИК)
- Азық-түлікті мұздатып сақтайтын құрылғы қалай аталады? (МҰЗДАТҚЫШ)
- Как называется специальная книга, в которой отмечают успеваемость учащихся?
(ЖУРНАЛ)
- Оқушы үлгерімін белгілеп отыратын арнайы кітап қалай аталады? (ЖУРНАЛ)
* Музыкалық жолдау: 1 «а» сыныбының оқушысы Ахтаев Ерасылдың орындауында «Алатау» әні.
Соңынан әділқазылар ойын қортындысын шығарып, жеңімпазды анықтайды. Барлық ойыншылар мен жеңімпаздар марапатталады.