Математика сабағын өмірмен байланыстырудың тиімді әдіс-тәсілдері
Математика сабағын өмірмен байланыстырудың тиімді әдіс-тәсілдері
Әр мұғалім Қазақстан Республикасындағы білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған Мемлекеттік бағдарламасын басшылыққа ала отырып жұмыс істеуді және орындауды міндеті деп білуі керек. Ал, оқушы өзінің оқуға байланысты қызметі өз елі үшін жұмыс атқаруға дайындық екенін сезініуі керек.
Мектепте математика пәні — оқушылардың ойлау қабіл тін дамытуда, өз бетінше ізденісін қалыптастыруда ерекше роль атқаратын пәндердің бірі. Алайда, кейбір оқушылар оны тез игеріп кете алмайды. Сондықтан да оқытудың түрлі әдістерін таңдап, оқушылардың ой-өрісін, сана-сезімін жан-жақты дамыту керек. Осы мақсатта мен өзімнің соңғы 3 жылдағы дәстүрден тыс, өмірмен байланыстырылған сабақтар өткізудегі тәжірибеме тоқтала кеткім келіп отыр.
Өмірмен байланыстырылған сабақтардың тиімділігі:
Сабақтарды өмірмен байланыстырып жоспарлау өтілген тақырыптарды қайталап пысықтауда және тарауды қорытындылауда тиімді болып табылады. Бұл сабақтарды өткізерде, өмірдегі оқиғалармен байланыстыруда оқушылардың жас ерекшелігін ескерген жөн.
Осындай үлгідегі 5 сабақ жоспарын ұсынғалы отырмын.
1-сабақ 2010-2011 оқу жылының ақпан айында 5 сыныпта «Жай бөлшектерге амалдар қолдану» тарауын қорытындылауда өткізілді. Сабақ 2011 жылдың 30-қаңтары мен 6-ақпан аралығында еліміздің қос астанасы Алматы мен Астанада өткен 7-ші қысқы Азия ойындарымен байланыстырылған.
2-сабақ 2010-2011 оқу жылында облыстық семинарда 5 сыныптағы «Ондық бөлшектерді көбейту және бөлу» тарауы бойынша панорамалық сабақ ретінде өткізілді. Бұл сабақ тәрбие жұмысының бір-бағытын – экологиялық тәрбие беруді көздейді. Оқушылар сабақ арқылы табиғатты қорғау орталықтарына виртуальды түрде саяхат жасай алады (Сабақ 17 Қыркүйек 2012 жылы сайтта жарияланды).
3-сабақ жоспары 2011-2012 оқу жылының қазан айында 8-сыныпта «Квадрат түбірлері бар өрнектерді түрлендіру» тақырыбын қайталау кезінде өткізілді. Бұл сабақҚР Президентінің Жарлығымен 2011 жылдың тәуелсіздіктің 20 жылдығы деп жариялануына байланысты оқушылардың тәуелсіздік туралы дүниетанымын, ойлауын, ойды жүйелеу қабілеттерін дамытуға негізделген. Сабақ барысында оқушылардың құзіреттілігін дамыту мәселелері де жүзеге асырылады, осы орайда кіші топпен жұмыс қамтылған. Сабақта оқушылар «Менің Қазақстаным» білім пойызы арқылы саяхат жасайды.
4-сабақ 2012-2013 оқу жылында 6 сыныпта «Рационал сандар» тарауын қорытындылау кезінде өткізілді. Бұл сабақ жоғарыда көрсетілген 2-ші сабақтың идеясы негізінде құрылды, бірақ өзіндік бояуға ие.
5-сабақ 2012-2013 оқу жылының математика пәні апталығында 7 сыныптағы Геометрия пәнінде «Үшбұрыштың ішкі бұрыштарының қосындысы» тақырыбы бойынша өткізілді. Бұл сабақ ЕХРО-2017 туралы мәліметтермен байланыса құрылған.
Ұсынылған сабақтардың барлығы оқу процесінде қолданылған, тиімділігі мен дидактикалық принциптерді жүзеге асыру жөнінен өзіндік бағасын алған.
Бұл сабақ жоспарларының негізгі идеясын математиканың басқа да сабақтарында тапсырмаларды тақырыпқа сай өзгерте отырып қолдануға болады.