«Шығыс даналары»
Павлодар облысы, Павлодар қаласындағы № 30 жалпы орта білім беретін мектептің тарих пәнінің мұғалімі, жоғары санатты, 2- деңгей (Кембридж) курсты бітірген.
Пән: Қазқастан тарихы.
Мұғалім: Накупова Бақыт Барашқызы.
Сынып: 5 «а» сыныбы.
Тақырыбы: «Шығыс даналары»
Сілтеме: Артықбаев Ж.О., Сабданбекова Ә.Ә., Әбіл Е.А. Қазақстан тарихынан әңгімелер: жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған оқулық, хрестоматия. — Алматы: Атамұра.
Мақсаты: Шығыс даналарының есімдері мен құнды туындыларының аттарымен таныстыра отырып, олардың ғылымның дамуына қосқан үлестері туралы жан-жақты мәліметтер беру.
Күтілетін нәтиже: Шығыс ғұламаларымен танысады, олардың еңбектерімен танысады,ғылыми жаңалықтарды танып біледі.
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: «миға шабуыл», «кластер», «зигзаг», «ыстық орындық», «бағдаршам», «бас бармақ».
Керекті құрал — жабдықтар: интербелсенді тақта, оқулықтар, карточкалар, дидактикалық материалдар.
Сабақ кезеңдері | Мұғалімнің әрекеті | Оқушының әрекеті | Уақыт |
Кіріспе Ұйымдастыру кезеңі | Сыныптағы оқушылар арасында жағымды психологиялық ахуалды туғызады Мұғалімнің қолында доп: «Қазір біз, бір-бірімізге допты лақтыра отырып, сол допты берер адамның қасиетін айтамыз. Ұқыптылықпен бәріміз түгел бұл жұмысқа қатысайық». Әрбір топ мүшесін міндетіне сай рөлдер тағайындайды: спикер, дизайнер, бақылаушы, бағалаушы, таймкипер. Бағалаушыға бағалау парағын беріп, бағалау критерийлерін түсіндіреді. | — Қадір—қасиет тренингісіне қатысу.
| 3 мин. |
А кезеңі: білу | — «Ыстық орындық» әдісімен үй жұмысын сұрастырады. Үй жұмысының сұрақтары: · «Түрік» атауы қай дәуірде, қай жылы пайда болды? · «Ашина» атауы қандай мағынаны білдіреді? · Түрік қағанаты қалай құрылды? · Қаған дегеніміз кім ? · Қағанат сөзіне аықтама бер? · Түрік қағанатының негізін салған кім? · Бумынның мұрагерлері кімдер? · Түрік қағанаты қай жылы екіге бөлінді? · «Тат» сөзінің мағынасы. · Түріктер неге табынған? -сабақтың тақырыбын ашу үшін оқушыларға суреттер көрсетеді. Әл-Фараби Жүсіп Баласағүни Махмұд Қашқари Мұхаммед Хайдар Дулати Бұл үшін миға шабуыл әдісін қолданады. Кластерді толтыруды ұсынады. Оқушыларды шаплақ арқылы бірін –бірі мадақтайды. | — Сұрақтарға жауап береді, суреттер арқылы сабақтың тақырыбын ашады.
Кластерді толтырады. Флипчартқа сабақ тақырыбын жазады. Жаңа тақырыпты дәптерлеріне жазады.
| 4 мин.
4 мин
8 мин |
түсіну | Зигзаг әдісі бойынша оқушылар маркерлердің түстері арқылы топтарға бөлінеді. Әрбір топ мүшесін міндетіне сай рөлдер тағайындайды: спикер, дизайнер, бақылаушы, бағалаушы, таймкипер. Алдын-ала берілген тапсырмалар бойынша, оқушыларға өз бетінше игерілетін материалды бөледі. 4 топ өз еріктеріменбір ғұламадан алып, өміріне, шығармашылық жолына постер құрастырады, қорғайды. Бағдаршам арқылы бағалауды ұсынады. Сергіту сәтін өткізеді. | Оқушылар қарым-қатынасқа түседі. Топқа бөлінеді. Рөлдерге сәйкес әрекет етеді. Оқушылар сабақ материалын жеке игереді, бөліседі, топта талқылайды.
арқылы бағалайды. | 13 мин. |
В кезеңі: Қолдану
Талдау | Тақырыптық теннис ойынының шартын түсіндіреді. «Сәйкестендіру» картасымен жұмыс. Жұмыстарын талдап, қорғайды. Бағалаушыға нұсқау береді. | Оқушылар ғұламалар-дың еңбектерін автор-ларымен біріктіреді. Бағалаушы бағалайды. Бас бармақ әдісі арқылы бағалайды
| 8 мин
|
С кезеңі: жинақтау | Сабақтың шығу парағын толтыруды ұсынады. |
Бағалау парақтарын толтырады. | 2 мин. |
бағалау | Оқушылар іс-әрекетін бақылайды. Спикерлерді бағалайды. | Бағалар картасын бағалаушы толтырып, топ бағалары бойынша қорытынды жасайды. | 2мин. |
Үй тапсырмасы | 24 параграфты қайталау сұрақтарға жауап беру тапсырмасын береді. | 1 мин. |