«Сақталу заңдары» тарауын қайталау.
Сабақтың тақырыбы: «Сақталу заңдары» тарауын қайталау.
Сабақтың мақсаты:1.Оқушылардың дене импульсі, импульстің сақталу заңы, реактивтік қозғалыс, энергия, энергияның сақталу заңы, энергияның бір түрден екінші түрге айналуы тақырыптары бойынша алған білімдерін толықтырып бекіту.
- Оқушы нені білді, нені есте сақтады осы орайдағы білімдерін және пәнге қызығушылығын ойын элементтрерін қолдана отырып дамыту.
- Топтың жұмыс жасау арқылы ұйымшылдыққа , бәсекелестікпен жұмыс істеуге адалдыққа тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Қайталау.
Сабақтың әдісі: Сайыс сабақ.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, электрондық оқулық, слайдтар.
Сабақтың барысы: I.Ұйымдастыру.
А) Сыныппен сәлемдесу.
Б) Сынып оқушыларын түгендеу.
ІІ. Үй тапсырмасы бойынша сайыс сынып 2 топқа бөлінеді.
І топ – Импульс
ІІ топ — Энергия
Әр топтың топ жетекшілері сайланады. Топ жетекшісі тобындағы оқушының алған ұпайын бірден бағалау парақша белгілеп, сабақ соңынан бағалайды.
Сайыстың жоспары:
І. «Ұшқыр ойдан – ұтымды жауап»
ІІ. «Қас – қағым сәт»
ІІІ.«Тапқыр болсаң – тауып көр»
ІV. «Қандай сенің қалпағың» атты серпіту.
- « Ал, қанекей физиктер»
І. «Қас – қағым сәт» сайысында топ жетекшілері сақталу заңы тарауы бойынша тақтаға шығып 1 минутта бір – біріне көз салмай, бірнеше формула жазуы керек. Кім көп жазады, ұпай жинайды.
ІІ. «Ұшқыр ойдан – ұтымды жауап» сайысында интерактивті тақтада әр топқа арналған 10 сұраққа 2 минутта жауап беру
« Импульс » тобына
1 Импульс сөзі қай елдің сөзі?
2 Дене импульсі дегеніміз не?
3 Импульст ің сақталу заңын тұжырымдау.
4 Реактивті қозғалыс дегеніміз не?
5 Кинетикалық энергия формуласы.
6 Неше сатыдан тұрады?
7 Дене импульсінің өлшем бірлігі
8 Бірінші космостық жылдамдық неге тең?
9 Серпімді соққы дегеніміз не?
10 Тұйық жүйе деп қандай жүйені айтады?
«Энергия» тобына
- Импульс» сөзі нені білдіреді?
- Күш импульсі дегеніміз не?
- Күш импульсі мен дене имп-ң ар/ғы
- Энергияның сақталу заңы тұжырымдау
- Потонциялық энергия формуласы
- Күш импульсінің өлшем бірлігі
- Импульс қандай әріппен белгіленеді?
- Екінші космостық жылдамдық неге тең?
- Серпімсіз соңы дегеніміз не?
- Қандай мақсатпен зымырандар көпсатылы болып келеді?
III. «Тапқыр болсаң тауып көр» сайысында әр отпқа 3 есептен 6 есеп беріледі
Есепті оқушылар уақытпен санаса шығарады
Есеп әр түрлі сандық,сапалық,логикалық болып келеді
«Импульс» тобына:
№1 есеп
Массасы 4т су шашқыш суды түгел шашып,босағаннан кейін 54км/сағ жылдамдықпен келе жатқандағы импульсі қандай?
№2 есеп
Ньютонның III-заңы бойынша F1=F2 ендеше,неліктен,атқа жегілген арба бүг бағытта жүретінін түсіндір.
№3 есеп
Болат пен қорғасыннан жасалған көлемдері бірдей екі дене бірдей жылдамдықпен қозғалып барады,осы денелердің импуьстерін салыстыр.
. «Энергия» тобына
№1 есеп
Массасы 4 т су шашқыш автомашинасының цлетернасында 2м³ су бар.Машинаның су шашатын жерге 18 км/сағ жылдамдықпен келе жатқандағы импульсі қандай?
№2 есеп
А. Байтұрсынұлы аударған «Аққу,шортан мен шаян »өлеңдеріндегі жүктің,бар күштерімен тартсадағы әлі күнге дейін орынынан қозғалмау себебін механикалық тұрғысынан түсіндір.
№3 есеп
Импульстері бірдей алюмини мен қорғасыннан жасалған денелердің өлшемдері бірдей,олардың массаларын салыстыр.
- «Ал,қанекей физиктер»атты сайысқа сыныптың физика олимпиядасына қатысатын оқушылары шығады.
Екі топқа 2 есептен беріледі:
«Импульс» тобына
№1 есеп
Массасы 50000 кг ғарыш кемесі двигателінің тарту күші 105н,двигателдің 6 с уақыт жұмысы кезіндегі ғарыш кемесі жылдамдығының өзгерісі.
№2 есеп
Массасы 10 т бірінші вагон 2м/с жылдамдықпен козғалады,оны 3 м/с жылдамдықпен келе жатқан массасы 10 т екінші вагон қуып жетеді,егер соқтығысу серпімсіз болса,соқтығысқаннан кейінгі бұл вагондардың жылдамдығы?
«Энергия» тобына
№1 есеп
8 м/с жылдамдықпен айналатын массасы 3 т жер серігінің импульсі неге тең?
№2 есеп
Массасы20 кг тыныштықтағы арбада массасы 60 кг адам тұр.Адам арбамен салыстырғанда 1 м/с жылдамдықпен қозғалса,арбаның жермен салыстырғандағы жылдамдығы кандай?
- «Ой түйін » Қорытынды.
Әр топ жетекшілері өз топтарының ауызша,жазбаша жауаптарын талдай келіп әр оқушының белсенділік корсеткенін атап,бағалайды..