Электр құбылыстары

 

Сыныбы: 8 «ә»

Пәні: физика және астрономия

Сабақтың тақырыбы: Электр құбылыстары

Сабақтың мақсаты:

1.Білімділік:  Өтілген тақырыптар бойынша қайталауға есептер шығару және әр түрлі тапсырмалар орындау.

2.Тәрбиелік:  Оқушыларға өтілген тақырыптар бойынша тереңірек есептер шығару арқылы ой – өрістерін  дамыту.

3.Дамытушылық: Жауапкершілікке, ойын тұжырымдай білуге, дәйекті баяндай білуге баулу, ізденімпаздыққа тәрбиелеу.

Сабақтың түрі:   қайталау              

Сабақтың әдісі:  сұрақ – жауап, деңгейлеп есептер шығару

Жаңа технология: деңгейлеп оқыту

Көрнекілігі: слайд, карточка, магнит тастар, электроскоп

Сабақтың құрылымы:

І . Ұйымдастыру кезеңі.

 ІІ. «Сөз жұмбақ»  (үй тапсырмасын сұрау).

 ІІІ. Қайталау сабағы

  1. Семантикалық карта толтыру
  2. Формулаларды қорытып шығару (топтастыру әдісі)
  3. Деңгейлік есептер шығару
  4. «Кім жылдам» кесте толтыру

ІV. Қорытынды (ББҮ әдісі)

  1. Үй тапсырмасын беру.

VІ. Бағалау.

Сабақтың жүру барысы:

І. Ұйымдастыру бөлімі:

А) оқушылармен сәлемдесу

Ә) Оқушыларды түгендеу

Б) Оқушылардың оқу құралдарын қадағалау

Д) Оқушыларды екі топқа бөлу (аттас және әр аттас зарядтар болып 2 топқа бөлу)

 

ІІ. Үй тапсырмасы

  1. Сөз жұмбақ

 

абвгджзкепср
1В
2ЭОТМ
3КГЛЛЗФЕА
4УРЕЬААРК
5Э ЛЕКТР Ө РІСІ
6ЛОКТЯТАСВ
7ЕНРДКДЕ
8КОІЛ
9ТСЗЛ
10РКГ
11ООІ
12НпШ
  1. Янтарь грек тілінен аударғанда қандай мағына береді. 5а-12а
  2. Француз ғалымы 1785 жылы тәжірибе жүзінде вакуумдегі нүктелік зарядтың өзара әрекеттесу заңын ашқан ғалым? 3б-7б
  3. Электроскоп мағынасы «электрді көремін» деген мағынаны береді. Қай елдің сөзінен аударылған? 3в-6в
  4. Электрленуді байқауға арналған құрал? 2г- 12г
  5. Потенциалдар айрымының бірлігі Джолульдің Кулонға қатынасы болады. Бұл бірлік не деп аталады?1д-5д
  6. q әрпі қандай шама? 3ж-7ж
  7. Зарядтар еркін қозғала алатын заттарды не деп атайды? 5к -12к
  8. Электрсыйымдылығының өлшем бірлігі? 3е – 7е
  9. «-» таңбасы қандай заряд? 2п-6п
  10. «Электр өрісі» ұғымын ағылшын ғалымдары Фарадей және кім деген ғалым ашты? 2с-9с

 

ІІІ. Практикалық сабақ

  1. Семантикалық карта толтыру.

 

Физикалық шамаБелгілеуіӨлшем бірлігіТұрақты шамасы
ЗарядqКл
Электрон зарядeКл-1,6
Коэффициентk9
Арақашықтықr
КүшF
Электр тұрақтысы8,85
КернеулікЕ
Өрістің потенциалыВ
Потенциалдық энергияEп— Eп2Дж
ЭлектрсыйымдылығыCФ

 

  1. Формулаларды қорытып шығару
  2. E =

 

  1. Деңгейлік есептер шығару

 

І деңгей.

№1. Өрістің қандай да бір нүктесінде, 2*10-9 Кл зарядқа 4*10-7 Н күш әсер етеді. Өрістің осы нүктесіндегі кернеулікті табыңдар.

№2. Сутегі атомындағы электрон мен ядроның ара қашықтығы 0,5*10-8 см болса, әр заряд 1,6*10-19 Кл. Олардың өзара әсерлесу күшін анықтаңдар.

 

ІІ. деңгей.

№1.  Өткізгішке 1*10-8 Кл заряд беріп, оны 100 В потенциалға дейін зарядтаған. Өткізгіштің электр сыйымдылығы нешеге тең?

№2. Мектеп конденсаторының ең үлкен сыйымдылығы 5,8*10-5 Ф. Оны 50 В –қа тең тұрақты кернеу көзінің полюстеріне қосқанда онда қандай заряд жинақталады?

 

  1. «Кім жылдам» кесте толтыру

Электр зарядтарын өткізу қабілеттілігіне қарай заттар шартты түрде 2 – ге бөлінеді. Элекроскоп арқылы болат шеге, жібек мата, мыс  сым, пластмасса сызғыш, ағаш сызғыш, алюминий қасық, бор, қалам өзегі, ләстек мата, немесетерінің қайсысы электр тогын өткізетін заттар, қайсысы диэлектриктер екенін зерттеңдер.

ӨткізгіштерДиэлектриктер
1

2

3

4

5

6

1

2

3

4

5

6

 

  1. Қорытынды.
БілемінБілдімБілгім  келеді

 

  1. Бағалау
  2. Үйге тапсырма

Қайталау.

Тарауға тест тапсырмаларын құру.