Атомдық құбылыстар.
Сабақтың тақырыбы: Атомдық құбылыстар.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік — оқушыларға атомның құрылысы, фотоэффект құбылысы, рентген сәулелері мен спектрлер турулы ұғымдарды меңгере алулары.
Дамытушылық — оқушылардың ойларың дамыта отырып, танымдық қабілеттерін қалыптастыру.
Тәрбиелік — оқушыларды физика пәніне деген қызығушылықтарын туғыза отырып, адамгершілікке, жауапкершілікке тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Сұрақ-жауап.
Сабақтың түрі: Ойын.
Оқыту технологиясы: Ауызша, жазбаша, сұрақ-жауап.
Оқыту құралдары мен көрнекіліктері: Электрондық оқулықтар, слайттар, компьютер, кодоскоп, плакаттар.
Сабақтың барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі: оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Оқушылардың назарын сабаққа аудару. Сабақтың тақырыбымен таныстыру, мақсаттарын айту. Тарау бойынша тақырыптарға қысқаша шолу жасау.
- Сабақтың өту тәртібі: атомдық құбылыстар тарауы бойынша тапсырмалар жасалды. Сабақ ойын түрінде ұйымдастырылады. Плакатқа таудың суреті салынып, шыңыны қарай көтерілетін жолдар сызылады. Жолдың бойларына демалыс нүктелері белгіленіп, тапсырмалар қойылады. Таудың шыңына қарай жол екі бағытта жүреді. Класс екі топқа бөлініп, сұраққа жауап беру арқылы жол бағытың тандайды. Жол деңгейлері «3», «4», «5» деген бағалармен бөлініп сызылады.
Бірінші жол бағытына қойылған сұрақтар:
- Жылулық сәулелену деген не?
- Радиоактивті элементтер деген не?
- Температуралары жоғары денелер қандай сәуле шығарады?
- Радиоактивтік деген не?
- Планк гипотезасы қалай оқылады?
- Атомның планетарлық моделі.
- Фотоэффект деген не?
- 151-суретті түсіндір.
- Электронның шығу жұмысы деген не?
- 146-суретті түсіндір.
- Фотоэффектің қызыл шекарасы.
- Сызықтық спектр деген не?
- Рентгендік сәулелер деген не?
- Сызықтық спектрлерді бір-бірімен қалай салыстырады?
Екінші жол бағытына арналған сұрақтар:
- Абсолют қара дене деген не?
- Радиоактивті сәулелену деген не?
- 141-суретті түсіндір.
- Протон, нейтрон саның қалай анықтайды?
- Квант деп нені айтады?
- А=Z+N формуласын түсіндір?
- 145-суретті түсіндір.
- Изотоптар деп нені айтады?
- Эйнштейн формуласын жаз.
- Тұтас спектр деген не?
- Спектр деген не?
- Спектрлік анализ деген не?
- Тежеулік рентгендік сәулелер деген не?
- Спектрлік анализді не үшін қолданады?
Егер оқушы сұрақтарға жауап бере алмаған жағдайда, өз тобының мүшелері жауап беруге мүмкіндік алып, қосымша тапсырма алады.
Қосымша тапсырмалар:
- Берілгені: 2) Берілгені: 3) Берілгені:
Ашығу=2*1010Дж U=5*102B P=2Вт
= 0,5*10-5м e=1,6*10-19Кл =2*10-6м
Е0=? =? t=5c
п=?
4) Берілгені: 5) Күміс 47 107Ag ядросының құрамы қандай?
Е=5*10-10Дж 6) Менделевий 101258Md ядросының құрамы қандай?
с=3*108м/с
m=?
14 14
1-топтың жол бағыты 13 13 12 2-топтың жол бағыты
11 12 11
9 10 10 9 демалыс пунктілері
7 8 8 (сұрақтар қойылады)
5 6 7
6
3 4 5
4
2 3
1 2 1
Анод |
Катод
Саңылау
G |
141-сурет
146-сурет
+ —
——- |
K A α- бөлшек фольга
U<Umin электрон
A — +
145-cурет 151- сурет Ядро
Сабақтан көріністер
- Топтардың жұмысың бағалау. Топ ішіндегі жауапты дұрыс берген оқушыларды ескеру.
- Қорытындылау. Қойылған сұрақтар бойынша қысқаша анықтамалар беру.
- Үйге тапсырма: §47-55 қайталау.