» Проекциялаудың түрлері»
тақырыбы » Проекциялаудың түрлері«
мақсаты:
1.сызба сызу барысында тік бұрышты проекциялау әдісін қолданыуды үйрету.
2.ойлау қабілеттерін дамыту
- сызу сабағына жауап кершілікпен қарауды және таза сызуға тәрбиелеу.
сабақтын түрі: икт сабақта қолдану
сабақтын әдіс-тәсілдері: жаңа сабақты түсіндіру,сұраққа жауап беру, зерттеу, жаттығуларды орындау, интерактивты тақтамен жұмыс жасау.
сабақтын жабдықтары: интерактивная тақта, слайдтар , карточкалар, тапсырмалар
әдебиет: оқулық «сызу» есмухан ж.б
сабақтын барысы:
- 1. ұйымдастыру кезені.
жаңа сабақтаң тақырыбымен мақсатын хабарлау. сабақты бағалау барысында әр оқушыға түрлі карточкалар беріледі қызыл-5, сары-4, ақ-3 деген баға қойылады
- өткен сабақты қайталау.сызбада сызықтарды дұрыс пайдалануды көрсететін тапсырмалар
№ 5 –тапсырма интерактивті тақтада беріледі доске
-нақты өлшемдерді көрсет (үлкейту масштаб, кішірейту масштаб)
№6-тапсырма сызбада жетіспейтін сызықтарды толықтыр.
№7- тапсырма сызбада жетіспейтін сызықтарды толықтыр
қорытындылау: сызбаны дұрыс сызу үшін сызба сызықтарды білу керек.
фронталь жазықтыққа тік бұрыштап проекциялау:
- бізге вертикаль орналасқан қарама-қарсы жазықтық? (фронталь жазықтығы деп аталады. р1- әріппен белгіленеді).
- фронталь жазықтығын тағы қалай атауға болады? (алдынғы көрініс).
- кандай көріністі ен маңызды деп айтуға болады? ( нарсенің толық кескінің көрсекен көріністі).
- осы жазықтыққа проекцияланған нәрсені қалай атауға болады? (фронталь проекциясы).
- фронталь жазықтықта қолданатын өлшемдер? (ені, биіктігі).
- нәрсенің жуандығын қандай әріппен белгілейміз? (s).
дәптермен жұмыс .-фронталь проекция анықтамаларды дәптерге жазу.
нүктенің фронталь жіне горизонталь проекцияларынан тұратын кескіні қайтымды болатынын корсетейік. ол үшін нүктенің сызбасы, яғни оның проекциялары а1 және а2 берілген делік. біз а нүктесінің кеңісіктіктегі орнын анықтауымыз керек. қағазды х түзуі бойымен бүктеп, оның жоғарғы және төменгі бөліктерін өзара перпендикуляр орналастырамыз. енді жоғарғы бөліктің а1 нүктесінде және төменгі бөліктің а2 нүктесінде перпендикуляр тұрғызсақ, онда бұл екі перпендикуляр кеңістікте а нүктесінде қиылысар еді. сонымен, сызбадағы а1 және а2 нүктелерінде сәйкес кеңістікте тек бір ғана а нүктесі болып табылады.
карточкалармен жұмыс
карточка №1
центрі в(5;6;6) нүктесінде жататын радиусы 3см тең және хоz жазықтығына паралель орналасқаншеңбердің қиғашбұрышты фронталь диметриясын сал.
карточка №2
қырының ұзындығы 4см тең текшенің қиғашбұрышты фронталь диметриясын сал .
карточка №3
авс ұшбұрышының тікбұрышты изометриясын сал. берілген үшбұрыш төбелерінің координаталары белгілі: а(0;4;2), в(5;1,4), с( 3;4;5)
карточка №4
қырының ұзындығы 4см тең текшенің тікбұрышты изометриясын сал.
карточка №5
тікбұрышты хоzу координата жүйесін сал, постр авс , (1;5;4) , в (4;1;0), с(6;3;5) ұшбұрышты координаталар бойынша сыз.
карточка №6
тікбұрышты хоzу координата жүйесін сал, авс , (1;5;4) , в (4;1;0), с(6;3;5) ұшбұрышты координаталар бойынша сыз
- жаңа тақырып
- интерактивты тақтада өзара паралель екі жазықтыққа проекциялауды түсіндіру
а1 – а нуктесінің р1 жазықтығын тікбұрышты проекциясы.
а2-– а нуктесінің р2жазықтығын тікбұрышты проекциясы
ах-абсцисасы анүктенің .
2сөздік жұмыс- горизонталь проекция р 2.
— р 2. и р 1.жазықтықтар x осінде қиылысады, ось бойынша бұрмалауға болады- слова —
- фронталь проекция б/ша – ені, биіктігі;
- горизонтальпроекция б/ша – ұзындығы ,ені; метод прямоугольного проецирования обосновал, привел в стройную систему французский инженер, учёный гаспар монж.
— сөздік жұмыс – эпюр монжа, комплексный чертёж (сызба) .
- практикалық жұмыс.
жаттығу №1.56бет.
тақтада және дәптерде ұштардын координаталары бойынша ав кесіндісінің сызбасын салайық
пр №1 стр55 тақтада мұғалім түсіндіреді
- дәптерге сызып, жазу.
- сабақты бекіту
- п1 жазықтығы қалай аталады?
- п2 жазықтығы қалай аталады?
- монж эпюрі деп нені айтамыз?
- оқушыларға баға қою.
- үй тапсырмасы