Тіл маржанын теремін
Тіл маржанын теремін
І – жүргізуші. Қымбат маған ана тілім, бал тілім,
Қымбат маған дана тілім, ар тілім
Ақ сүтімен бірге сіңген бойыма,
Ана тілім – ардақ тұтар алтыным – деп ақындарымыз жырлағандай бүгінгі « Тіл маржанын теремін» атты жыр мүшайрасын бастаймыз.
ІІ – жүргізуші. «Тіл маржанын теремін» жыр мүшайрасына қатысатын оқушыларымызды ортаға шақырамыз.
- Лесбекова Гүлзат 5 «А»
- Оспанбекова Назерке 5 «А»
- Бәкенова Севара 5 «Ә »
- Құдайбергенов Қаршыға 7 «Ә»
- Күлмағанбетова Әйгерім 5 «Ә»
- Бектөреева Бибінұр 5 «Ә »
- Әлменова Сымбат 6 «А»
- Жаңабаева Салтанат 6 «Ә»
- Қаңлыбаев Рамазан 6 «А»
- Жақсылықова Сара 5 «Ә»
І – жүргізуші. Жыр мүшайрамыз үш бөлімнен тұрады.
I — бөлім. «Жырдан шашу шашамын» \ өз шығармаларын оқу\
II — бөлім. «Мақал – сөздің мәйегі» \ мақал-мәтелдер жарысы\
III — бөлім. «Кім көп біледі?» \ сұрақ-жауап\
ІI – жүргізуші. Құрметті ұстаздар мен оқушылар! Сайысымызды бастамас бұрын әділ қазылар алқасымен таныс болыңыздар.
І – жүр гізуші 1. Алашбаева Лаззат- мектеп кітапханашысы.
- Өмірбаева Гүлзира — мектеп тәлімгері
- Ахметова Сағыныш — қазақ тілі мен әдебиеті пән мұғалімі
IІ – жүргізуші. Ана тілін жырлап өткен талайлар,
Жырлап өткен Ыбырай мен Абайлар
Қасиетті менің ана тілімде,
Өшпес мәңгі алаулаған арай бар-деп, ақындарымыз
жырлағандай, менде өз тілімде жырлағым келеді.
І – жүргізуші. Олай болса, «Тіл маржанын теремін» атты І-бөлімізді бастаймыз.
ІI-жүргізуші. Ортаға өз шығармаларын жатқа оқитын оқушыларды шақырамыз.
(I- бөлім бойынша оқушылар өз шығармаларын оқыды)
I- жүргізуші. Тіл байлығы- әр елдің мақтанышы. Ол- атадан балаға мирас болып қалған баға жетпес мұра.
Сайысымыздың II-бөлімі «Мақал-сөздің мәйегі» деп аталады.Мен мақалдың жартысын айтамын сіздер аяқтайсыздар.
- Жеті жұрттың тілін біл,
(Жеті түрлі білім біл).
- Өнер алды – (қызыл тіл)
- Көре-көре көсем боласын,
(сөйлей –сөйлей шешен боласын).
- Шебердің бізі ортақ
(Шешеннің тілі ортақ)
- Отан- елдің анасы
(Ел – ердің анасы)
- Досы жоқ адам-(тұзы жоқ тағам)
- Өнер алды бірлік (ырыс алды тірлік)
- Бірлігі жоқ ел тозады
(Бірлігі күшті ел озады)
- Отан үшін күрес-(ерге тиген үлес)
- Қасықтап жинаған абыройды
(шелектеп төкпе)
- Көп сөз – күміс
(аз сөз – алтын)
- Тіл адам ойының – (айнасы)
- Бал тамған тілден – (у тамар)
- Айтылған сөз – (атылған оқпен тең)
- Аңдамай сөйлеген – (ауырмай өледі)
II Жүргізуші. Білекті – бірді жығады
Білімді – мыңды жығады – демекші, келесі сайысымыз,
«Кім көп біледі» деп аталады;
«Кім көп біледі» сұрақ – жауап
- Тіл заңы қай жылы қабылданды? (1991ж)
- Қазақтың шешен сөзінің атасы (жиренше)
- Тіл білімін зерттейтін ғылым (фонетика)
- Қазқтың үш биін ата (Төле би, Қазыбек би, Әйтеке би)
- Ертегілер нешеге бөлінеді? (3 – ке бөлінеді)
- Ән ұранның авторы кім? (Назарбаев, Қалдаяқов, Нәжмеденов)
- «Әжемнің әнгімесі» авторы кім? (М. Әуезов)
- Қазақтың үш бәйтерегін ата. (Сәкен, Ілияс, Бейімбет)
- Дауысты дыбыстар қанша? ( 9 )
10.Синонимдер дегеніміз не? (Мағынасы бір – біріне жуық, өзара мәндес.
І – жүргізуші. Үш бөлім бойынша байқауңа қатысушылардың қортындысын шығарамыз.
ІІ- жүргізуші. Байқауымыздың қорытынды бағаларын естіртіп, женімпаздарды анықтау үшін сөз әділ қазылар алқасының төрайымы мектеп кітапханашысы Алашбаева Ләззат апайға беріледі.
(Женімпаздарды құттықтап, байқауымызды аяқтаймыз).