Төрт түліктің кеңесі
Сабақтың тақырыбы: Төрт түліктің кеңесі
Сабақтың мақсаты: Төрт түлік мал өрісімен,тіршілік табиғатымен,қадір-қасиетімен таныстыру.Төрт түлікті қадірлеуге баулу.
Дамытушылығы:Төрт түлік туралы жұмбақтар,ертегіні сахналау арқылы танымын,ойын,тілін дамыту.
Тәрбиелілігі: Еңбекқорлыққа,іскерлікке,әдет-ғұрыпты қастерлеуге тәрбиелеу.
Көрнеклілігі: Төрт түлік суреттері,тақырыптық суреттер.
Сабақ жүрісі :
- Ұйымдастыру бөлім.
Қане,қатар-қатар түзеліп
Оқушыға лайық
Қолымызды жіберіп
Түп-түзеу болып тұрайық
Бірінші қатар жай отыр
Екінші қатар сенде отыр
Үшінші қатар тез отыр
Топқа бөлу
1топ-«Құлыншақ»
2топ -«Ботақан»
3топ -«Қошақан»
- Үй тапсырмасын бекіту.
1 топ «Құлыншақ» — «Түйе»өлеңін мәнерлеп оқу.
2 топ «Ботақан» — суретпен жұмыс.
3 топ «Қошақан» — Түйенің пайдасы туралы әңгімелеу.
- Жаңа сабақ. Жұмбақ шешу.
Ал, қанекей балалар!
Мен, бір жұмбақ айтайын
Шешуін қай топ тез таба алар?
- Қамыс құлақ,тостаған тұяқ
Мінсең қанат,сүті дәрі,еті тамақ (Жылқы)
- Екі айнасы бар
Қызық найзасы бар (Сиыр)
- Басында таяғы бар,
Төрт аяғы бар,
Екі құлағы бар және сақалы бар (Ешкі)
- Үстінде екі тауы бар
Өзі қызық жануар (Түйе)
-Бұл жұмбақтың шешуі- Жылқы,Сиыр,Ешкі,Түйе.
-Барлығын бір сөзбен қалай атауға болады?(төрт түлік мал)
- Ой қозғау: Төрт түлік ерекшеліктерін атау.
Мұғалім – Түйе төрт түліктің ең ірісі.Оның жүні,еті,сүті пайдалы.
Түйе шөлге өте шыдамды.Төлі бота. «көс-көс» деп шақырады.Тү- йе пірі -Ойсылқара.Түйе төлін 12 ай көтереді.Түйе тобын «келе» деп атайды.
1 топ – Сиыр ірі қара малға жатады.Еті тамақ,сүтінен айран,құрт, ірімшік,май алынады.Сиырды «ахау-ахау» деп шақырады.Сиыр тө — лін 9 ай көтереді.
2 топ – Жылқы жеті қазынаның бірі.Ол сезімтал,талғампаз жануар.Жылқыда өт болмайды.Жылқыны көлік ретінде пайдала- нады.Жылқы сүтінен қымыз жасайды.Жылқының әбзелдері мыса – лы: ер,ноқта,үзеңгі,қамшы.
3 топ – Қой төрт түлік мал ішіндегі ең жуасы.Қой еті,жүні,терісі пайдалы.Жүнінен киіз басады,түрлі киім-кешек тоқиды.Сүйікті шө- бі жусан.Пірі Шопан ата.Қойды «пұшайт-пұшайт» деп шақырады.
-Дұрыс, балалар.Әр топ өз білетіндерін барынша айтып берді.Енді төлдер енесі өріске кеткенде қарны ашқанда өздеріне тән дыбыспен маңырайды,кісінейді,боздайды.
— Енді төрт түлік төлдері туралы не айта аламыз
1 топ : Күмбір-күмбір әні бар
Желпілдеген жалы бар
Желдей жүйрік құлыншақ
Желмен шапқан жануар
2 топ: Боо-боо деген әні бар
Енесін тез сағынар
Жібек жүнді ботақан
Мөлдір көзді жануар
3 топ: Мә-мә деген әні бар
Жібек тоны сәні бар
Қошақаным момақан
Сүйкімді бір жануар
- Оқулықпен жұмыс.
1.Мәтінді мәнерлеп оқу,түсініп алу.
2.Мәтінді рөлге бөліп,мәнерлеп оқу.
- Сергіту сәті
«Төлдер» әні
- Дәптермен жұмыс
Төрт түлік төлдерін жазу
8 Шығармашылық жұмыс Т,е,қ,а,л,ш,ж,к,й,і,ү,з,ұ,н,и,ы,о,с,р.
Берілген әріптерден 4 түлік аттары мен төлдерін жазу
Ешкі,түйе,құлын,жылқы,қозы,сиыр,лақ,қой….
9.Мәтінді сахналау.
- Пысықтау.
Төрт түлік бағып күтуге байланысты енбек түрлін ата.
11Сабақты қорытындылау:
1.Сабақты кесте бойынша қорыту. (Сұрақтың жауабын реттік санымен
белгілеу)
Сұрақ | Жауап | |
1.Мал атасы | Еті,сүті,терісі,жүні | |
2.Мал төлдері | Шопан ата,Зеңгі баба,Шекшек ата,Қамбар ата,Ойсылқара | |
6.Малдың пайдасы | Жоңышқа,жаңқа,жусан. | |
4.Малдың сүйікті асы | Шопан,жылқышы,бақташы,түйеші. | |
5.Кім бағады | Қозы,бұзау,лақ,бота,құлын. |
2.Тестпен жұмыс .
1, Түйе баласын қалай шакырады?
а) пұшайт-пұшайт
ә) көс-көс
б) кұрау-кұрау
2 Қой атасы кім?
- a) Шопан ата
ә) Қамбар ата
б) Ойсыл қара
- Төрт түлікті ата.
- a) қой, ешкі, сиыр түйе
ә) мысық, күшік, тауық
б) қасқыр, қоян, түлкі
- Жылқының төлі?
- a) ботақан
ә) қошақан
б) құлыншақ
5.Түйе не істейді?
а) кісінейді
ә) мөңірейді
б) боздайды
Білгенім | Үйренгенім | Үйренгім келеді |
БҮҮ кестесі бойынша оқушылар сөйлейді:
- Үйге: Төрт түліктің кеңесі. Мәнерлеп оқу ,мазмұнын айту Қалаған
төрт түлік төліне 1 шумақ өлең шығару.
13.Бағалау:
«5» болсын алар бағамыз,
Білімнен бақыт табамыз.
Өнер-білім көп оқып
Өсе берсін санамыз