Арифметикалық амалдардың қасиеттері

Пәні:Математика
Сыныбы:4
Уақыты:
Сабақтың тақырыбы:Арифметикалық амалдардың қасиеттері
Құзыреттілікке жуткізетін сабақтың мақсат-міндеттері:

А.Ақпараттық:

Ә.Коммуникативтік:

Б.Проблемены шешу:

 

 

 

 

Арифметикалық амалдардың қасиеттері туралы мәліметтер беру.

Арифметикалық амалдардың қасиеттеріне берілген есептерді шығару

Шығармашылықпен жұмыстану

Сабақтың типі:Аралас сабақ
Сабақта қолданылатын педагогикалық течнологиялар:Дамыта оқыту технологиясы
Сабақтың әдісі:Сұрақ-жауап, машықтық жұмыс, түсіндірмелі.
Пәнаралық байланыс:Қазақ тілі, ана тілі, бейнелеу өнері, еңбек.
Оқыту құралдары:Кестелер,

Тірек схемасы

Сабақтың барысы:Мұғалімнің қызметіОқушының қызметіКүтілетін нәтиже
I.Ұйымдастыру бөлімі:Сәлеметсіздерме? Оқушылар .Отырыңыздар.

Бүгін математика пәнінен мен беремін аты-жөнім:Садыкова Айдана Жасталапқызы.

-амандасады.

-Орындарына отырады,

Оқушылардың назарын сабаққа ауады.Оқушылардың қызығушылығы оянады.
IIҮй тапсырмасын тексеру-Үйге не берілді?

Парта аралап дәптерлерін тексеріп шығамын.

Үйге не берілгенін айтады.Үй тапсырмасы оқылады.Жауаптарын алыстыра талдайды.
III  Өткен материалды қайталау арқылы жаңа материалды меңгертуМәнін есепте:

Көбейткіш550 77070
КөбейткішРоо    3 33333333322 
Көбейтін-дінің мәні  150  140

 

Бөлін-гіш150 15014140140
Бөл-

гіш

33 22 
Бөлін

дінің мәні

 5050  70
Көбейткіш 5505077070
КөбейткішРоо    3  33  3  32  2  2
Көбейтін-дінің мәні1515015014140140

 

 

Бөлін-гіш15015015014140140
Бөл-

гіш

333222
Бөлін

дінің мәні

50505077070

 

 

 

 

 

Өткен материалды еске түсіру мақсатында берілген мысалдарды шығара отырып, жаңа сабаққа деген қызығушылықтары оянады.
  IVЖаңа материалды түсіндіру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті

 

 

 

 

№4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Жаңа материалды бекіту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а)            а

a * b = b * a – көбейтудің ауыстырымдылық қасиеті

 
b

 

 

ә)

(a + b) * с = а * с + b * c – көбейтудің үлестірілімдік қасиеті

 
c

 

a           b

 

б)

(a * b) * с = а * ( b * c ) – көбейтудің терімділік қасиеті

c

 

b

а

 

Есепте

 

 

(190*5)*2

5*(630*4)

(7250*2)*5

(639*4)*5

(332*4)*5

200*(96*5)

(625*200)*5

(103*50)*4

 

 

А) Наубайханада нандарды тартпаларға салады. Бір тартпаға 6 батоннан 2 қатар сыяды. 14 тартпа қойылатын сүйретпеге неше батон сыяды?

.

 

Ә) Қоймадағы жәшіктердің әрқайсысына 16 килограммнан көкөніс салынған. Көкөніс қоймасының әр бөлігіне 12 жәшіктен 10 қатар сыяды. Көкөніс қоймасының әр бөлігінде неше килограмм көкөніс сақталған?

 

Тік ұста бойыңды

Жоғары соз қолыңды

Соз қолыңды тағыда

Жеткіз жираф мойннына.

 

 

 

Есептемей салыстыр. Тапсырманы орындауға арифметикалықамалдардың қандай қасиеті көмектесті?

7860*1500  ?  1500*7860

5879 * (2*500)  ?  5879 * 800

(2368 * 5) * 4  ?  2368 * (5 * 5)

3489 + 700586  ?  700586 + 3490

(689 + 3689) * 150  ?  689 * 150 + 3689 * 150

21684 + (168954 + 3547)   ?  3547 + (21684 + 168955)

 

 

 

 

 

А) Құс фермасында 17612 тауық бар, бұл үйректерге қарағанда 28 есе артық, ал қаздар үйректерге қарағанда 16 есе артық. Құс фермасында неше қаз бар?

 

 

 

 

 

 

Ә) Бір тауыққа күніне 100г жем қажет. 300 тауығы бар фермер бір жылға (365 күн) қанша жем даярлау керек?

 

 

 

 

 

 

Жаңа материалды бекіту мақсатымен оқушыларға сұрақтар қоямын:

 

Бүгін қандай тақырыппен таныстық?

 

-Көбейтудің ауыстырылымдық қасиеті қалай орындалады?

-Үлестірілімдік қасиеті ше?

-Терімділік қасиеті ше?

 

 

Оқушылар жаңа материалды мұқият тыңдайды. Түсінбегендерін сұрайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар көбейтудің терімділік қасиетін пайдаланып есептерді шығарады.

 

(190*5)*2=190*(5*2)=190*10=1900

5*(630*4)=630*(5*4)=630*20=12600

(7250*2)*5=7250*(2*5)=7250*10=72500

(639*4)*5=639*(4*5)=639*20=12780

(332*4)*5=332*(4*5)=332*20=6640

200*(96*5)=96*(200*5)=96*1000=96000

(625*200)*5=625*(200*5)=625*1000=625000

(103*50)*4=103*(50*4)=103*200=20600

 

 

Бұл есепті көбейтудің терімділік қасиетін пайдаланып шығарады.

Шешуі: (6*2)*14=6*(12*14)= 168

Жауабы:14 тартпа қойылатын сүйретпеге 168 батон сыяды.

 

Бұл есепті де көбейтудің терімділік қасиетін пайдаланып шығарады.

Шешуі: (12*10)*16=10*(12*15)= 1920кг

Жауабы: Көкөніс қоймасының әр бөлігінде 1920 килограмм көкөніс сақталған.

 

Сергіту сәтін жасайды.

 

 

 

 

 

 

 

7860*1500  = 1500*7860  (ауыстырымдылық)

5879 * (2*500)  › 5879 * 800 (терімділік)

(2368 * 5) * 4  ‹  2368 * (5 * 5) (терімділік)

3489 + 700586  ‹  700586 + 3490 (ауыстырымдылық)

(689 + 3689) * 150  =  689 * 150 + 3689 * 150 (үлестірілімдік)

21684 + (168954 + 3547)   =  3547 + (21684 + 168955) (терімділік)

 

 

Тауық – 17612          28 есе а

Үйрек – Х                                        16 есе а

Қаздар – ?

 

Шешуі: Х*28=17612

Х = 17612 : 28 = 629 (үйрек)

629 * 16 = 10064 (қаз)

Жауабы: Құс фермасында 10064 қаз бар.

 

 

1тауық 1күнде – 100г

300 тауық 1 жылда- ?

Шешуі:

300 * 100 = 30000г = 30 кг (300тауық 1 күнде)

30 * 365 = 10950 кг

Жауабы:      300 тауығы бар фермер бір жылға (365 күн) 10950 кг жем даярлау керек.

 

 

 

 

 

-Арифметикалық амалдардың қасиеттері

 

—          a * b = b * a

—          (a + b) * с = а * с + b * c

—          (a * b) * с = а * ( b * c )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа материалды меңгереді.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар бұл тапсырманы орындай отырып көбейтудің терімділік қасиетін пайдаланып есептер шығаруға дағдыланады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәтін жасай отырып тынығып алады.

 

 

 

Бұл есептерді салыстырғанда есептемей-ақ арифметикалық амалдардың көмегімен теңсіздік белгілерін қоя алады. Арифметикалық амалдарды жаттауды меңгереді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Есепті шығарып тез ойланып шешімін таба білуге үйренеді

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа материалды меңгереді

 

 

 

 VҮйге тапсырма №5 есепті шығарып келесіздер.Үй тапсырмасын жазып алады.Үй тапсырмасын өз-өздерін тексеру үшін орындайды.
Қорытынды.Балалар бүгінгі сабағымыз осымен аяқталды.

Сау болыңыздар!

 

Сау болыңыз!

Әр түрлі көрнекіліктер пайдалана тақырыптар меңгертілді.