«Еріншек». Шәкәрім Құдайбердиев.
Ана тілі
Сабақтың тақырыбы: «Еріншек». Шәкәрім Құдайбердиев.
Сабақтың мақсаты: 1. «Еріншек» өлеңінің мазмұнымен таныстыру, түсіндіру, өмірмен байланыстыра отырып тақырыптың мәнін ашу, ойларын жүйелеу.
- Сөздік қорларын молайту, ой-өрістерін дамыту, мәнерлеп оқу дағдыларын жетілдіру.
- Жағымды, жағымсыз қасиеттерді айыра білуге, жақсылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: әңгімелеу, салыстыру, талдау-жинақтау, ойын.
Сабақтың түрі: дәстүрлі сабақ.
Сабақтың типі: аралас сабақ
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
«Жылқы» әңгімесінің мазмұнын сұрау. Жылқы туралы жазып келген әңгімелерін оқыту.
-Қазақ халқы жылқыны неге қастерлеген?
-Жылқының адамға пайдасы қандай?
ІІІ. Жаңа сабақ. Мақсат қою.
«Еріншек» Шәкірім Құдайбердиев. Автордың өмірбаянына тоқталу. Суретіне, кітаптарына, тағдырына тоқталу. 1931-1932 жылдардағы қиын жағдай. «Еріншек» деген сөздің мағынасы қандай?
Сергіту сәті.
- Материалды түсіндіру кезеңі.
Оқушыға кезекпен мәнерлеп оқыту.
Тізбектей, топқа оқытып, мазмұнын айтқызу.
Дәптермен жұмыс. Сөздікті таныстыру. Харекет – әрекет. Кесел – бұл жерде: сор, дерт.
Алғашқы екі жолды көшіріп жазу, түсіндіру.
Абайдың «Ғылым таппай мақтанба» өлеңін талдау, тақтаға жазу.
5 асыл іс, 5 дұшпан.
а) Өсек, өтірік, мақтаншақ, еріншек, бекер мал шашпақ.
ә) Талап, еңбек, терең ой, қанағат, рақым.
- Жаңа сабақты түсінгенін тексеру кезеңі.
Абайдың қара сөздерінен үзінділер:
- Қор қылатын үш нәрсе бар.
- Баланың екі түрлі дүниеге келуі.
Бірін-бірі жеңе алмайтын 8 батыр. (күн – түн, тақ – жұп, қыс – жаз, жақсылық – жамандық).
Ойын: «Жұбын тап!» 6 оқушыны шығару, олар қарсы мәндес сөздерді табады. (арам – адал, таза – лас, т.б.)
VII. Бекіту кезеңі: «Кім жылдам?» ойыны. Жағымды, жағымсыз қасиеттерді тізіп жазу.
Қорытынды ой: Жақсыдан үйрен, жаманнан жирен!
Бағалау.
Үйге тапсырма. Өздеріне ұнаған шумақты жаттау. Еріншектікке байланысты мақал-мәтелдер жинақтау.