«Қазақ дастарханы»
«Қазақ дастарханы»
(«Ұлттық қазына» бағдарламасы арқылы мектепке дейінгі оқыту мен тәрбиелеудің практикалық құндылығын арттыру» тақырыбы бойынша өткізілген ұйымдастырылған оқу әс-әрекетінің технологиялық картасы).
Тақырыбы: «Қазақ дастарханы»
Мақсаты:
Білімділік: Балалардың наурыз мерекесі туралы білімдерін бекіте отырып, олпрды «Наурыз көже» ұлттық тағамы құрамымен және оның жасалу жолдарымен таныстыру. «Қазақ дастарханы» туралы түсінік беру.
Дамытушылық: Сұрақ-жауап, әңгімелесу, психологиялық жаттығу, билингвалдық компонент арқылы балалардың сөздік қорларын, тілін, танымдық, ойлау, есте сақтау, өзіндік жұмыс жасау, грамматикалық тұрғыда жүйелі сөйлей білу қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Балаларды туған еліміздің салт-дәстүрін, әдет-ғұрпын, мерекелерін, ұлттық құндылықтарын білуге тәрбиелей отырып, оларды әрі қарай жалғастырушы өздері екендігін ұғындыру арқылы елжандылыққа, бауырмалдылыққа, еңбексүгіштікке баулу.
Іс-әрекет кезеңдері | Тәрбиешінің іс-әрекеті | Балалардың іс-әрекеті |
Мотивациялық – қызығушылық | Шаттық шеңбері: «Біздің жүрек» | Балалар бір-біріне ашық ас- |
(шаттық шеңбері жіптің көмегімен тор жасау арқылы өтеді) | пан, мол бақыт, еліміздің ты- | |
ныштығын, жарық күн, жақ- | ||
сы көңіл күй, мықты денсау- | ||
лық, бақытты болашақ тілей- | ||
ді. | ||
Сұрақ-жауап: | ||
Тәрбиеші: —Балалар, қазір бізде жылдың қай мезгі- | Балалар сұрақтарға жауап | |
гілі? | береді. | |
-Дұрыс, көктем мезгілі. | ||
-Көктем мезгілінде табиғатта қандай өзгерістер бо- | Балалар күн жылынып, қар | |
лады? | еріп, су болып ағады, жылы | |
жақтан құстар ұшып келеді. | ||
Ағаштың бұтақтары бүршік | ||
жарады деп жауап береді | ||
-Ал қазыр қай ай? | Қазыр наурыз айы. | |
Наурыз айында қандай мерекелер өтті? | Наурыз айында аналар мере- | |
кесі және наурыз тойы өтті. | ||
Ұйымдастыру- іздестіру
| Саяхатқа шығу: | |
-Ал, енді балалар ұйымдастырылған оқу іс-әреке- | ||
тін жалғастыру үшін біз этнопедегогика орталығы | ||
мұражайға саяхатқа барайық . | ||
-Ал, ол үшін бәріміз керуенге отырамыз. | Балалар музыка әуенімен | |
(түйеге жегілген арба) | топтан шығып, кегуенге оты- | |
Арбадан құлап қалмауға тырысайық. | рып ұзын каридор бойымен | |
мұражайға келеді. | ||
Тәрбиеші: | ||
-Балалар көктемгі табиғатты көз алдарыңа | Балалар көз алдарына көк- | |
елестетіңдерші. | темгі табиғатты елестете | |
Қар еріп, сылдырап су аға бастады. Күн сәулесі мо | отырып, тыныс алу жаттығу- | |
мол түсіп, алдыңнан салқын жел ескендей болады. | ларын орындайды. | |
Таза ауаны терең жұтып, кең тыныс аласың. | ||
-Көктем қандай тамаша! | ||
-Міне түйе де тоқтап, керуеніміз межелі жерімізге | ||
де әкелді. | ||
Балаларды мұражай алдында Тазша бала қарсы | Балалар Тазша баламен | |
алып, амандасады да: | амандасып, оған қызыға, әрі | |
-Наурыз тойларың құтты болсын! | таңдана қарайды. | |
-Наурыз сендерге тек жақсылық әкелсін! | БалаларТаза балаға рахмет | |
-Қош келдіңіздер!-деп төрге шақырады. | айтып мұражайға кіріп, дөң- | |
гелек столды айнала отыр. | ||
Ой шақыру: | ||
Тәрбиеші: | ||
-Балалар Тазша балаға мұражай туралы не білеті- | Балалар мұражай туралы бі- | |
німізді кім айтып береді? | летіндерін ортаға салады. | |
Тәрбиеші: | ||
-Енді сендермен алдағы жұмыстарымызға дайын- | ||
дық ретінде сендермен психологиялық жаттығу | ||
жасап алайық. | ||
Психологиялық жаттығу | ||
Кел, балалар ортаға, | Балалар ортаға шығып, | |
Үлкен шеңбер құрайық. | Шеңбер жасап тұрады. | |
Қайырлы таң көк аспан, | Аспанға, | |
Қайырлы таң туған жер, | Жерге, | |
Қайырлы таң қонақтар, | Қонақтарға, | |
Қайырлы таң достарым. | Бір-біріне қарап, иіледі. | |
Достарымды көргенде, | Бір-біріне қарап, жымияды, | |
Қуанып мен қаламын. | Қолдарынан ұстап, | |
Қолымызды ұстайық, | Шеңбер бойымен айналып, | |
Жылу күшін сыйлайық! | Орындарына келіп тұрады. | |
Әңгімелесу: | ||
Тазша бала: | Балалар «Наурыз» сөзі жаңа | |
-Балалар сендер бәлесіңдер ме, «Наурыз» сөзі | Күн деген мағынаны білдіре- | |
қандай мағынаны білдіреді? | тінін, Наурызда Қыдыр ата | |
Келетінін айтады. | ||
Тәрбиеші: | ||
—Дұрыс, балалар наурызда бүкіл жер дүние жанда- | Балалар тәрбиешінің | |
нып, малдар төлдеп, бақтарға құстар сайрап, таби- | әңгімесін тыңдайды. | |
ғат ұйқысынан оянғандай болады.Бұл күні адамдар | ||
бір-біріне деген реніштерін ұмытып, қуанышпен | ||
тойлайды. | ||
Тазша бала: | ||
-Сендер өздерің де, тәрбиеші апайларың да, наурыз | Балалар сегіту сәтін жасауға | |
туралы көп біледі екенсіңдер. Барлығымыз шарша- | дайындалады. | |
ған болармыз, енді біраз сергіп дем алайық. | ||
Сергіту сәті: | ||
Есті салқын самал жел, | Қолдарымен жел еседі, | |
Ағаштарды тербетіп. | Ағаштарша тербеледі. | |
Күн сәулесін төкті де, | Аспанға қарап, | |
Бүршік жарды ағаштар. | Екі қолдарын жаяды. | |
Наурыз келді алақай, | Қолдарын шапалақтайды. | |
Құстар ұшты қалықтай. | Құстар сияқты ұшады, | |
Кәне достар қуанып, | Орындарында айналып, | |
Би билейік, күй тартып. | Би билеу,күй тарту қимылда- | |
рын жасайды. | ||
«Наурыз көже» туралы түсінік беру. | ||
Тазша бала: | ||
-Балалар біраз сергіп, дем алдық, ал енді сендер | ||
менің мына сұрағыма жауап беріңдерші: | ||
-Наурыз күні әр үйде не жасалады? | Балалар дастархан әзірлене- | |
тіндігі туралы айтады. | ||
-Дастарханға не қойылатынын білесіңдер ме? | Ұлттық тағамдарды айтып, | |
оны тағамдар арасынан | ||
тауып әкеліп, дастархан | ||
әзірлейді. | ||
-Ал, енді наурыз күнгі ең басты тағам не? | Балалар наурыз көже | |
екендігін айтады. | ||
Тәрбиеші: | ||
-Иә, балалар дұрыс айтасыңдар, ендеше біздің дас- | ||
тарханымызға наурыз көже жетіспей тұрған | ||
сияқты. | ||
Сол наурыз көжені әзірлесек қалай болады? Ол | ||
үшін біз алдымен оның неден жасалатынын | ||
анықтап алуымыз кажет. | ||
Тазша бала: | ||
-Олай болса, мен сендерге қазір наурыз көженің | ||
неден жасалатыны туралы айтып берейін: | ||
Наурыз көже 7 түрлі тағамнан жасалады. Өйткені | ||
халқымыз 7 санын қасиетті деп санаған. | ||
Ол тағамдар: су, сүт, тұз, сүр ет, тары, құрт, май. | ||
Тәрбиеші: | ||
-Олай болса, балалар, біз сендермен наурыз көже | «Дастархан» әні орындалып, | |
пісіріп, келген қонақтарымызға дәм татырайық. | ұл балалар от жағады,(от ош- | |
ақ астына гирлянды және қы- | ||
зыл матаны пайдалану арқы- | ||
лы жағылады). Қыздар | ||
қазанға наурыз көжені пісірі- | ||
луі бойынша дайындайды. | ||
Тазша бала: | ||
-Балалар наурыз көжеміз дайын болғанша кім нау- | Наурыз туралы тақпақ біле- | |
рыз туралы тақпақ біледі, соны тыңдайық. | тін балалар тақпақтарын | |
айтады. | ||
Тәрбиеші: | ||
-Балаларнаурыз көжеміз дайын болған сияқты, енді | Балалар тостағандарға | |
келген қонақтарға дәмін татырайық. | құйылған наурыз көжені | |
қонақтарға таратады. | ||
Рефлексивті- түзетушілік | Тәрбиеші: | |
-Балалар енді орнымызға отырып, бүгінгі оқу | ||
іс-әрекетіне шолу жасайықшы. | Балалардың жауаптары: | |
-Біздің оқу іс-әрекетіміз неден басталды? | -Оқу іс-әрекеті шаттық | |
шеңберімен басталды. | ||
-Біз бүгін керуенмен қайда шықтық? | -Біз бүгін керуенмен серуен- | |
ге шығып, мұражайға келдік. | ||
-Мұражайда бізді кім қарсы алды? | -Мұражайда бізді | |
Тазша бала қарсы алды. | ||
-Сендермен мұражайда не туралы әңгімеледтік? | -Ұлттық ыдыстар, бұйымдар | |
туралы әңгімеледік | ||
-Бәрінен бүгінгі іс-әрекеттеріңде сендерге не | -Наурыз көже пісіргеніміз | |
ұнады? | ұнады. | |
Тазша бала: | ||
-Балалар сендер бәрің өте алғыр, ақылды, білімді | Балалар Тазша баламен дос | |
екенсіңдер. Мен бүгін сендерден көп нәрсені | болғылары келетінін оның | |
үйрендім. Мен сендер сияқты балалармен дос | да, оларға ұнағаны туралы | |
болғым келеді. | айтады. | |
Тәрбиеші: | ||
-Олай болса, балалар біз қонақтармен қоштасып, | Балалар келісетіндіктерін | |
Тазша баланы алып, келген керуенімізге отырып, | білдіреді. | |
қырға шығып, таза ауада біраз ұлттық ойындар | ||
ойнап қайтайық. | ||
(Тәрбиеші Тазша баланы, балаларды алып керуенге отырып | ||
шығып кетеді). | ||
Күтілетін нәтиже:
Нені біледі: Наурызда «Наурыз көже» пісірілетінін білді.
Қандай түсініктерді игереді: Неліктен 7 түрлі тағамнан жасайтынын игерді.
Меңгерген дағдылары мен іскерліктері: «Наурыз көжені» пісіру, ошақты жағу ретін.