Ойнайық та, ойлайық
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:
5 –ке дейінгі сандарды тура және кері санауға жаттықтыру, геометриялық пішіндерді меңгерту. Логикалық есептер шығаруға, уақытты, кеңістікті бағдарлай білуге, апта күндерін дұрыс атауға.
Дамытушылық:
Өздігінен жұмыс істеуге машықтандыру, ойлау қабілетін, байқампаздығын, сабаққа қызығушылығын дамыту. Өздігінен талдау жасауға үйрету, санаған сандарын сапалы түрде түсіне білуге дағдыландыру.
Логикалық ойлау қабілетін дамыту, ой – өрісін, білімділігін, зейінін, есте сақтау қабілеттерін
Тәрбиелік:
Шыдамды болуға, ұжыммен жұмыс істеуге тәрбиелеу, ой еңбегіне бейімдеу, адам мен табиғат арасындағы байланыс арқылы еңбексүйгіштікке, татулыққа, бірлікке тәрбиелеу.
Психологиялық:
Білімді үйренуге деген қызығушылығын арттыру. Зейінін, қиялын, зеректігін, тапқырлығын дамыту. Жарысуға, жарыста жеңімпаз болуға ынталандыру.
Пәнаралық байланыс:
Есеп, тіл дамыту, көркем әдебиет, айналамен таныстыру.
Әдіс – тәсілдер:
Сұрақ – жауап, жұмбақтар жасыру, көрсету, салыстыру, ертегі әңгімелеу, сахналау, дид/ойын, сергіту сәті, бақылау, мадақтау, қорыиындылау.
Көрнекіліктер:
Цифрлар, әртүрлі ұсақ ойыншықтар, геометриялық пішіндер, жемісжидектер, үй жануарлары, суреттер (құрастыруға).
Амандасу.
Психологиялық сәт:
Балаларға екі алақандарын толық ашып, саусақтарына қарауларын айтамын. Қолымыздағы саусақтар әртүрлі.
- Кішкене шынашағымызды алақанымыздың ортасына жеткізейікші, қалған төртеуін қозғалтпай. Қане, жете ме екен?
- Жоқ.
- Олай болса барлық саусақтарымызды бірақ жұмамыз.
- Алақанымызды жабады ғой, иә! Олай болса біз жалғыздан ештеме істей алмайды екенбіз, ал барлығымыз жұмылсақ, бірге істесек алынбайтын, шешілмейтін тапсырма болмайды.
Жақсы көңілмен барлығымыз бірігіп сабағымызды бастайық.
- Қане балалар, есімізге түсірейікші, бір жылда неше мезгіл бар?
- 4 мезгіл.
- Осы төрт мезгілді атайықшы.
- Қыс, көктем, жаз, күз.
- Ал, қазыр жылдың қай мезгілі?
- Көктем.
- Өте жақсы айттыңдар, дұрыс.
- Осы көктем мезгілінде неше ай бар? Соларды атап көрейікші.
- Наурыз, сәуір, мамыр.
- Көктем мезгілі келгелі сендер қандай өзгеріс – ерекшеліктерді байқадыңдар?
- Күн жылынды, қар еріді, құстар ұшып келе бастады. Қорада тұрған төлдеріміз төлдеді.
- Дид/ойын «Төлдерін ата».
- Өте жақсы. Кімнің үйінде қандай үй жануарлары бар?
- Сиыр, қой, ешкі, жылқы, түйе.
Сиыр – бұзаулайды
Қой – қоздайды
Ешкі – лақтайды
Бие жылқы – құлындайды
Түйе – боталайды.
Төлдерін қалай деп атайды екенбіз: бұзау; қозы; лақ; құлын; бота.
- Сонда біз қанша төлдерді біледі екебіз? Санайықшы.
- 5
- Апа – атамыз, әке – мамаларымыз осы сөздерді пайдаланып бізді қалай еркелететінін айтып көрейікші: Құлыным, қозым, ботам…
- Тапсырма. Дид/ойын «Қай күн?».
- Балалар біз балабақшаға неше күн келеді екенбіз?
- 5 күн
- Ал, онда неше күн демаламыз?
- 2 күн.
- Осы күндердің аттарын атап көрейікші. Қане кім айтады аптаның 1 – ші (2-ші, 3-ші, 4-ші, 5-ші)күндері қалай деп аталады екен?
- Жауап: Дүйсенбі
Сейсенбі
Сәрсенбі
Бейсенбі
Жұма
Демалыс күні: Сенбі
Жексенбі
5 күн балабақшаға келіп, 2 күн демалады екенбіз.
- Тапсырма: «Уақытты бағдарлау», «Кеңістікті бағдарлау»
- Балалар мен сендерге жұмбақ жасырамын. Ал, сендер, маған жауабын дұрыс тауып (шешіп) айтуларың керек.
- Ұйқымыздан тұрамыз,
Беті – қолды жуамыз.
Әкемізге ереміз,
Бақшамызға келеміз.
Бұл қай кезде, балалар? Таңертең
- Біз тәртіпті баламыз,
Сабақты да оқымыз.
Серуенге шығамыз, қыдырамыз.
Бұл қай кез, балалар? Түс
- Серуеннен қайтамыз, ұйықтаймыз,
Жеңіл тамақ ішеміз,
Ойнаймыз.
Бұл қай кез, балалар? Бесін
- Күн батады қызарып,
Мамамызды күтеміз.
Бұл қай кез, балалар? Кеш
- Үйлерде шам жанады,
Дем алады бар әлем,
Деп әлдилер ақ әжем. Түн
- Дид/ойын: «Адасқан сандар» 1 – ден 5 – ке дейін санаймыз.
- Қане балалар, біз алдымен 5 – ке дейін санайық. (карточка таратып, сандарды ретімен қойып шығамыз) 1, 2, 3, 4, 5.
- Ойланайық бір мезет,
Абайлайық, қарайық,
Санды енді тізбелеп,
Кері қарай санайық.
Енді кері санайық. 5, 4, 3, 2, 1.
(сандардың емлесін тауып дұрыс орналастыру).
Тақта алдында жұмыс
1 2 5 3 4
3 2 1 4 5 т.с.с.
- Дид/ ойын: «Көршісін тап».
Тақөта алдында жұмыс.
…2… …4… …3… …5… …1…
Қажет сандарды тауып өз орындарына дұрыс орналастыру қажет. Қалған балалар үстел үстінде өз бетінше жұмыс жүргізу.
- Дид/ойын: «ойлан – тап».
Балалар көздерін жұмады. Ойлау, есту қабілетін жетілдіру мақсатында іштерінен санап, неше рет дыбыс бергенімді алдарындағы саннан дұрыс тауып көтерулері керек.
Сергіту сәті.
- Логикалық есептер:
- Бес алманың үшеуін,
Досың сұрап алады.
Айтшы сонда нешеуі,
Өз қолыңда қалады.? (екі)
- «5» алған балаға 5 алма,
«4» алған балаға 4 алма.
«3» алған балаға 3 алма.
«2» алған балаға неше алма? (екі)
- Бес бұтақты шыршада,
Бұтақ сайын екі алма.
Біреуін бер досыңа,
Сонда қалмақ неше алма? (шыршада алма өспейді)
- Қолымды 1 алма, табақта 2 алма,
Қосқанда барлығын болады неше алма? (үш)
- Бөлменің 4 бұрышы бар,
Әр бұрышта 1 мысықтан отыр,
Барлығы неше мысық? (төрт)
- Жанып тұрған 4 майшамның 2-уі сөніп қалды.
Сонда неше майшам қалды? (екі)
- Ата – анамен байланыс.
Ата – аналарының үйден үйреткен 1 – ден 5-ке дейінгі санамақтарын сұрау.
1-ден 5-ке дейінгі сандарды бекіту.
- Дид/ойын: «Кім жылдам?»
Ойын ата – анамен бірігіп ойналады.
Берілген қиынды суреттерден тауып дұрыс құрастырып, артына жазылған нақыл сөздерді оқу керек.
Тіл дамыту, айналамен таныстыру сабақтарымен байланыстыру.
- – Балалар, біз қандай геометриялық пішіндердің түрлерін білеміз?
- Өте дұрыс. Мен сендерге жұмбақ жасырайын. Сендер жауабын шешіп, атап, қандай пішінге ұқсайтынын атайсыңдар
- Таңмен көзін ашады,
Әлімге нұрын шашады. (күн)
- ке ұқсайды
- Төрт бұрышты, бір ауызды (сандық)
— қа ұқсайды.
- Айдалада ақ отау,
Аузы, мұрны жоқ отау. (жұмыртқа)
— ға ұқсайды.
- Тікен – тікен тік пісте,
Қысы – жазы бір түсте. (шырша)
- қа ұқсайды.
- Төрде жатып шалқиған,
Дәу қарны бар қампиған. (жастық)
— ға ұқсайды.
- Жапырықты тасалап,
Өсетін жері бақша – бау.
Күрең қызыл шіркін – ай,
Оның аты ……….. бүлдірген.
Сендерге «Бір бүлдірген» ертегісін айтып берейін.
Ерте, ерте, ертеде 3 балапан өмір сүріпті. Бір күні олар жайылып жүргенде бір бүлдірген тауып алыпты.
- «Бүлдірген болса біреу, оны біз қайсымыз жейміз» — дейді.
Біз болсақ: біреу, екеу, үшеуміз. Осы кезде ақалды күрке тауық кездеседі.
- Біз балапандармыз ғой, бізге мына тауып алған бүлдіргенімізді бөліп беруге көмектесіңізші.
- Ал, сендердің мамаларың біреу ме?
- Иә, біреу…
- Онда, біз жалғыз бүлдіргенді қалай бөлеміз?
- «Сендер, бұл бүлдіргенді АНАларыңа апарып беріңдер» — дейді күрке тауық.
Иә, солай істейін деп балапандар бүлдіргенді мамаларына әкеліп береді. Мамаларына бүлдірген ұнайды. Балапандар да өте қуанышты болды.
Бұнымен айтпағымыз:
«Табиғат сыйы» (жемістерді көрсету).
Біреуін жеп жемістің
«Дәмді екен…» деп тамсандық
Айта қойшы шырағым,
Дәмін қалай біле алдың?
Естіп пе
Әлде
Көріп пе,
Жоқ, әйтпесе, сезіп пе?
Жауап: дәмін сезіп.
- Олай болса: Дид/ойын: «Ненің дәмі?»
Арнайы ыдысқа кесіп салынған жеміс – жидектердің дәмін жеп анықтаймыз.
Дәмін сезу қабілетін дамыту.
Жемісті атап, қандай геометриялық пішінге ұқсайтындығын, дәмін айтып, түр – түсін ажыратып айтуларын сұрау.
*** Балалар, біз бүгінгі сабақтан алған қуанышты көңіл – күйімізді қалай білетінімізді көрсетейік. Сабақ сендерге ұнады ма?
«Шаттық шеңбері» — дөңгелене тұрып, қолдарымызды шапалақтаймыз.