Сөзжасамнан өткенді қайталау (фонетика, лексика тарауы бойынша)

Сабақтың тақырыбы: Сөзжасамнан өткенді қайталау (фонетика,лексика тарауы бойынша)

Сабақтың мақсаты:

білімділік: Оқушылардың алған білімін жүйеге келтіру , сапалылығын тексеру.

дамытушылық: Ойлау дағдысын , тілін дамыту

тәрбиелік:Тіл лазалығын сақтауға баулу, ұлттық мұраны қастерлеуге тәрбиелеу

Сабақтың типі: сайыс сабақ

Әдісі: сұрақ – жауап , көрнекілік

Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті , математика

Көрнекілігі: кеспе қағаз , киіз үй бөліктері

Технология:Сын тұрғысынан ойлау

Деңгейлеп саралап оқыту

Барысы:  Ұйымдастыру

Кел , балалар, оқылық

Оқығанды көңілге

Ықыласпен тоқылық!– деп Ыбырай атамыз айтқандай ,

бүгінгі сабақта біз көңілге қаншалықты білім тоқығанымызды сарапқа саламыз.Олай болса:

Жүйріктен жүйрік озар шабысқанда,

Күштіден күшті озады алысқанда

Білімді шәкірттер де көзге түсер

Саралап білімдерін жарысқанда , — деп сабағымызды бастаймыз.

 

  1. Ой шақыру стратегиясы – «Бәйге»

 

  • Біз осы кезге дейін тіл білімнің қандай салаларымен таныстық ?
  • Лексика нені зерттейді ?
  • Фонетика нені зерттейді?
  • Фонема деген не ?
  • Сөзжасам түрлерін ата
  • Ашық дауыстылар саны – 6 : а-ә,о-ө,-е-ә
  • Ұяң дауыссыздар саны – 8 : б,в,г,ғ,д,ж,һ
  • Үнді дауыссыздар саны – 7: р,л,й,у,м,н,ң
  • Еріндік дауыстылар саны – 5: о,ө,ұ,ү,у
  • Қысаң дауыстылар саны – 6 : ы,і,и,у,ұ,ү

 

2.« Жорға »

 

Фонетика бөлімі бойынша жазба жұмысы

Математикалық талдау

1-топ

Берілгені: қарбыз

Табу керек : О =         +

 

Шешуі: 6 = 2           + 4

 

2       = а,ы-жуан

  • = а –ашық , ы- қысаң

4       = қ-қатаң

б,з – ұяң

р – үнді

 

  1. Лексика тарауы бойынша:

 

  • Синоним деген не ? Мысал келтіріңіз
  • Антоним деген не ? Мысал келтіріңіз
  • Омоним деген не ? Мысал келтіріңіз
  • Сөздердің көп мағыналығы туралы не білесің ? Мысал келтіріңіз
  • Фразеологизм деген не ? Мысал келтіріңіз
  • Табу деген не ? Мысал келтіріңіз
  • Эвфемизм деген не ? Мысал келтіріңіз
  • Десфемизм деген не ? Мысал келтіріңіз
  • Архаизм деген не? Мысал келтіріңіз
  • Диалект , говор туралы не білесің ? Мысал келтіріңіз

 

  1. Деңгейлік тапсырма.

 

1-деңгей.

а) алыс

ә) жылдам             сөздерінің синонимдік қатарын түзе

2-деңгей

 

а) алыс

ә) жылдам       сөздерін тұрақты тіркеспен ауыстыр

 

3-деңгей.     Мәтін құрастыр.

 

  1. Кеспе қағаздардағы сөздерді орналастыру арқылы қазақтың баспана түрлерін құрастыру

 

6 қанат ақ отау                                           Жолым үй                                       Итарқа

 

қабырға

шалбар

сіріңке

қияр

үнемі

 

жар

сым

шырпы

бәдірең

кіл

«ауру»

«жынды»

«картоп»

«қуып кетті»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сөзжасам тарауы

 

1) Түбір дегеніміз не ? Мысал

2) Қосымша деген не ? Оның неше түрі бар?

3) Түбірлес сөздер деген не ? Мысал

4) Қос сөздің неше түрі бар?

5) Тіркесті сөздер деген не ? Мысал

6) Қысқарған сөздердің жасалу жолдары ?

7) Қайталама қос сөздердің жасалу жолдары ?

8) Қосарлама қос сөздердің жасалу жолдары ?

7.«Дода»

 

Тарау бойынша жазба жұмысы

 

р/с

 

Қос сөздер

 

Біріккен сөздер

 

 

 

 

Қысқарған сөздер

 

қайталама

 

қосарлама

 

 

біріккен

 

кіріккен

 

 

Өздік жұмысы. Мына төменде берілген сөздерді топқа бөліп жаз:

 

Бірте – бірте , қолма –қол , бірқазан , бүгін , биыл , БҰҰ , педколледж , ата –ана, шай –пай, ҚазМУ , АН – 24 , әлдеқашан , еңбеккүн.

 

Сабақ бойында  оқушылар жинаған балл есептеліп , бағаланады.

 

40-50 балл – «5»

20-40 балл «4»

20-30 балл – « 3 »

Оқушылар өздерін — өзі бағалайды.

 

Сабақты қорытындылау:

 

Не нәрсені де істеуге

Икемді тұрған баланы

Ілімді десе болмас па ?

 

Үйреткенді зердереп

Тоқып алған баланы

Білімді десе болмас па ? – деп сабағымызды аяқтаймыз.