іл білімі салаларын оқыту

 

Тақырыбы: Тіл   білімі    салаларын  оқыту

 

Мақсаты:   Оқушыларға    тіл  тарихының    тарихи   принципінен  бастап,  фонема – морфеманың    түрленуінен,  тіл   категориялары,  грамматика  салалары,   орфоэпиялық,   орфографиялық   заңдылықтары    туралы   түсінік   бере  отырып,    оқытуда    даралауға    және   әлеуметтендіруге     болашақ    кәсіби   іс — әрекет     саласын   саналы   және   жауапты    түрде  таңдауға   және  дайындауға     бағдарлау.

 

 

Міндеттері:    

  1. Оқушылардың шығармашылық  қабілеттерін дамыту, ойлау   дағдыларын қалыптастыру.
  2. Оқушылардың байқағыштық,  зейінді,   ойлау сияқты танымдық    қабілетін дамыту   арқылы    құзырлылығын арттыру.
  3. Оқушылардың өз   бетімен    білім    алу     дағдыларын қалыптастыру.

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың     дайындығына   қойылатын    талаптар:

  • Қазақ тілі  грамматикасы  —  халық   тілінен   бүкіл  фонетикалық,   лексикалық,    морфологиялық,   синтаксистік   категориялардың   барлық  салаларын,     орфоэпиялық,   орфографиялық   даму   заңдарын,   өзгеріске    түсу  сипаттары,    фонетикалық   және   грамматикалық    өзгерістердің   түрлері,     олардың   тіл  құрылымын    қамту   дәрежесі  туралы   ғылым    екендігін   анықтау.
  • Қазақ тілінің   дыбыстық   жүйесін,  лексикасымен   граматикалық  құрылымды    терең  меңгеру   арқылы    бір  жүйеде    сауатты  жазу,   тілдік   грамматикалық    құрылымды    орынды   пайдалану   деңгейін   тест    тапсырмалары   арқылы   анықтау.
  • Ауызекі сөйлеуде    адам  ойының    кейбір    жетпей   тұрған    жерлерін     бет – жүз,    қол    қимылы,    дауыс   ырғағы    сияқты    қосымша    құралдарын    ажырату.
  • Оның       бәрін     қағаз      бетіне       әріппен      түсіре      алмайсың,     тыныс

белгілері – жазуда       осы      сияқты      нәрселерді       айнытпай    белгілеудің

құралы   екендігін   таныту.

  • Оқушыларды оқыту  бағдарына   сәйкес     практикалық    іс — әрекетке    тарту.

 

Пәнаралық     кіріктіру:                          Әдебиет,   әуез,    театр

Уақыт   көлемі:             Аптасына  — 1   сағат,  жылына  —  34  сағат

Курсты   ұйымдастыру   формасы:   Семинар,    лекция,  сынақ   тапсырмалары,    тест.

Курсты   оқытуды   аяқтау   формасы:     Реферат,    баяндама,  тест.

Оқушылардың   оқу  жетістіктерін   бағалау   жүйесі:   Тест.

 

 

 

 

 

11- сыныпқа  арналған  таңдау  курсының  «Тіл  білімінің  салаларын   оқыту»

тақырыбындағы   қазақ  тілі  пәнінің   күнтізбелік   жоспары  (2011 – 2012 ж.ж.)

 

Р/сСабақтың  тақырыбы СағатМерзімі
1ІФонетика.   Фонетика   туралы    жалпы   түсінікЛекция2
2Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
3Үндестік     заңыЛекция1
4Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
5ІІЛексика.  Лексика   жайлы  жалпы  түсінікЛекция2
6Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
7ІІІСөзжасам    туралы  түсінікЛекция1
8Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
9IVМорфология.    Сөз  таптары.Лекция2
10Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
11VСинтаксисЛекция1
12Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
13VIСөйлем  мүшелеріЛекция2
14Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
15VIIЖай  сөйлемЛекция1
16Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
17VIIIҚұрмалас  сөйлемЛекция1
18Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
19ІХТөл  сөз  бен  төлеу  сөзЛекция1
20Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
21ХСтилистика    және  сөйлеу  мәдениеті.  Әдеби  тіл.Лекция1
22Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
23ХІСөйлемнің  бірыңғай  мүшелеріЛекция1
24Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
25ХІІАйқындауыш,   үйірлі   мүшелерЛекция1
26Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
27ХІІІОқшау  сөздерЛекция1
28Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар1
29Тест  тапсырмалары  бойынша  жұмысСеминар2

 

Ұсынылатын     әдебиеттер:

 

 

  1. А. Байтұрсынов   «Жазу   қосымша   белгілері   мен   тыныс   белгілерінің   жалпы    ережесі»,    «Тіл   тағлымы».
  2. Қазақ грамматикасы.Фонетика,   лексика,   морфология,   синтаксис,  сөзжасам. Астана.  2002 – 784  бет.
  3. С. Құрманғалиева.  «Қазақ   тілін   тереңдіп  оқыту»  Алматы,  1995 ж. 160  бет
  4. Р. Сыздықова «Емле   және   тыныс   белгілері»  Алматы,  1996 ж
  5. М. Шәбжантайқызы « Ана тілім – азығым , адастырмас қазығым »

Көкшетау -2002 ж

  1. Орфографиялық сөздік Алматы -2007 ж

7.С. Исаев  «Қазақ тілі» Алматы -1991 ж