Жалғаулар жарысы
Сабақтың тақырыбы : Жалғаулар жарысы
Сабақтың мақсаты : Оқушылардың көптік жалғаук , септік жалғау , жіктік жалғау , тәуелдік жалғау бойынша алған білімдерін тиянақтау және өткен лексикалық тақырыптарды қаншалықты меңгергенін пысықтау .
Сабақтың міндеттері :
Білімділік : жалғау түрлерін сөздерге дұрыс жалғай білуге үйрету
Дамытушылық: ауызша, жазбаша жаттығулар жүргізе отырып ,оқушылардың сауаттылығын , тілін дамыту , логикалық ойлау және сөздік қорын молайту.
Тәрбиелік : қазақша сөздерді , сөйлемді дұрыс , таза айтуға тәрбиелей отырып оқушыларды әдемілікке , ұқыптылыққа шақыру.
Сабақтың түрі : сайыс сабағы
Сабақтың әдісі: Түсіндіру , аудару , оқу , сұрақ –жауап , топпен жұмыс , әңгімелеу,
Сабақтың көрнекілігі : кеспе қағаз , суреттер, тірек сызба жасау ,үлестірме жетондар.
Сабақтың барысы :
- Ұйымдастыру кезеңі : А)Оқушылармен сәлемдесу , әнұранын айту .
Ә ) Сабаққа назарын аудару
Б) Үй жұмысын тексеру
В) Жаңа сабақ өту
- Сабақтың мақсатын айту .
Мұғалім сабақтың брысын айтып , сабақ кезеңдерімен таныстырып шығады
3.Үй тапсырмасын тексеру . Мұғалім оқушылардың сабаққа дайындығын , үй жұмысын , тексереді .
Жалғау түрлерін тір рерт еске түсіріп қайталайды. Оқушылар берілген сөөздерді септеп , жіктеп , көптеп көрсетеді.
Мұғалімнің сөзі :
Оқушылар бүгін біздің сабағымыз сайыс сабағы болғандыұтан сыныпты төрт топқа бөлеміз . Топты аттары :
- Топ Көптік жалғау
2-топ Септік жалғау
3-топ Тәуелдік жалғау
4- топ Жіктік жалғнау
Сабақ кезеңдері : .
Топ | 1-кезең | 2-кезең | 3-кезең | 4-кезең | 5-кезең |
Мәтінді аудару | Жалғауларды табу | Мәтінге сұрақ қою | Кеспе қағаз бойынша жұмыс | Сен мақал білесің бе ? | |
К.ж С.ж Т.ж Ж.ж |
Мұғалімнің сөзі :
— Оқушылар сабақ кезеңдерімен таныстық жарысымызды бастайық .
1 Кезең . Ауызша жұмыс . Әртопқа түрлі мәтін беріледі . Әр топ мәтінді оқып аударады .
Көпттік жалғау .
Алматы қаласы .
Алматы -Қазақстандағы сұлу әсем қала . Алматыда университеттер , колледждер , гимназиялар ,
Мектептер, балабақшалар , театрлар, кино театрлар , филормониялар бар.
Қалада көп қабатты үйлер, мұражайлар, мәдениет, са рапйлар, әмбебап дүкендер көп .
Қаланың көшелері түзу және кең .
Септік жалғау .
Менің досым .
Менің досым бар. Оның аты-Нұрлан .Жасы он үште. Ол- бесінші сыныпта оқиды . Нұланның Ата – анасы — дәрігерлер . Нұрланның ағасы және қарындасы бар. Оның ағасы — студент . Қарындасы мектепте оқиды. Нұрланның үйі мектепке жақын . НҰрланның бөлмесі кең және таза .
Тәуелдік жалғау .
Менің Қазақстаным
Мен Қазқстанда тұрамын . Қазақстан — менің Отаным . Біздің еліміз тәелсіз мемлекет . Қаақақстанның қалалары көп . Қазақстанның табиғаты әдемі . Қазақстанның жері бай. Қазақстанда жануарлар , өсімдіктер мен құстар көп. Астана -Қазақстанның бас қаласы .
Жіктік жалғау .
Мен ұқыпты баламын
Менің атым -атым Арман. Мен бесінші сыныпта оқимын . Біздің сыныпта жиырма бес оқушы бар. Мен Сабақты жақсы оқимын . Сабақта тыныш отырамын , жаңа сабақты тыңдаймын . Кешке үй жұмысынОрындаймын . Үй жұмысын орындауға анам , ағам көмек береді . Сабаққа оқу құралдарымды ұмытпай апарамын .
2-кезең . Дәптермен жұмыс . Мәтінен жалғауларды табу .
Әр топ мәтінен өз жалғауларын тауып , жалғауларды белгіле , дәптерлеріне жазады .
Көптік жалғау .
Университеттер , колледждер, гимназиялар, мектептер, балабақшалар, театрелер, кинотеатрлар , филормониялар, үйлер, мұражайлар, мәдениет, сатайлары
Септік жалғау .
Нұрланның , мектепте , тмектепке , сыныпта
Тәуелдік жалғау .
Отаным, Қазақстаным, қаласы,
Жіктік жалғау.
Оқимын, отырамын , орындаймын, саламын.
З – кезең . Ауызша жұмыс .
Әр топ берілген мәтіндеріне сұрақ қояды.
4- кезең. Әр оқушыға кеспе қағаздар беріледі , жалғауларды жалғап толтырып беру.
Зат есім | Көптік жалғау | Септік жалғау | Тәуелдік жалғау | Жіктік жалғау |
Биші Тілші Ғалым Бүркіт Үй Қыз Ұл | 1 2 3 4 5 6 7 |
5-кезең .
Сен мақал білесің бе? Тақтаға мақал мәтелдің сөздері жалғаусыз жазылып тұрады . Мақалдың Сөздеріне жалғауы жоқ , оқушылар дұрыс жалғауды жазу керек .
Отан — от……… да ыстық . ( -тан)
Жалқау ….. жаны тәтті , ( -дың )
Еңбек………. наны тәтті (-тің)
Ел ел………. бәрі жақсы . (-ДІҢ)
Өз ел……………. бәрінен жақсы .(—дің)
Ер………. атын еңбек шығарар .( ДІҢ )
Оқу ине……….. құдық қазғандай . (-мен)
Дос сыртың……….. мақтар , (-НАН)
Дұшпан көзіңе мақтар.
Ер елің …………. , гүл жерін ………… . ( -ДЕ)
Сабақты бекіту : Әр топты алған балдарды бойынша қортыгдылап , қай топтың жеңіске
жеткенін анықтау . Әр топтың оқушыларының жинағын жетондарына қарап оларды бағалау .
— Сау болыңыздар, сабақ аяқталды