Тұрмыстық заттар
Сабақтың тақырыбы: Тұрмыстық заттар
Сабақтың мақсаттары:
- Білімдік: тұрмыстық заттармен таныстыру. Жаңа тақырып бойынша сөздерді меңгерту, сөздік қорын молайту .Да,де, та,те жалғаулық шылауларының қолдану аясын түсіндіру.
- Дамушылық: өткен сабақты бекіту, тапсырмалар беру арқылы оқушылардың білімін тексеру. Сұрақ – жауап арқылы оқушылардың ойлау, есте сақтау қабілетін, сабаққа деген қызығушылығын арттыру,
- Қазак тіліне деген аялы көзқарасын қалыптастырып, сүйіспеншілік сезімін ояту. Жауапкершілік пен ұқыптылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: жаңа білімді меңгеру сабағы.
Көрнекіліктері: слайдтар, кестелер.
Сабақтың әдісі: түсіндіру, оқу, сұрак-жауап
.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі.
-Оқушылармен амандасу.
-Оқушыларды түгелдеу.
-Балалар, біз бүгінгі сабақты бір-бірімізге деген жақсы тілектерімізбен бастайық. Оқушылар бір-біріне жақсы тілектерін жолдайды.
-Көңіліміз көтеріліп қалды, олай болса, сабағымызды көтеріңкі көңілмен бастайық.
ІІ. Ұй жұмысын тексеру
-Үйге қандай тапсырма берілді?.
— «Сауда-саттық » деген мәтінді қысқаша әңгімелеу.
-Сұрақтар:
- Сауда жасағанда неге көңіл аудару керек? (сапасына,бағассына, түсіне)
2.Азық-түлік алғанда неге назар аудару керек? ( сақтау мерзіміне)
3. Дүкеннен зат сатып алғанда сапасы мен бағасына көңіл аударасыз ба?
ІІІ. Жаңа тақырып.
Мұғаллім: Біздің жаңа тақырыбымыз «Тұрмыстық заттар». Саудалыққа байланысты тақырыпты жалғастыра отырып, біріншіден, жаңа сөздермен танысып кетейік.
- Жаңа сөздер:
-қорап — коробка
-қолшатыр — зонт
-бейнетаспа – видеопленка
-таразы – весы
-белбеу – ремень
-еттартқыш – мясорубка
-ыдыс–аяқ – посуда
-жүзік – перстень-қасапхана-бойня, скотобойня
-кепілдік-гарантия
-несие-кредит
-жалғаулық, жалғаулық шылау-союз
-сіріңке-спички1- тапсырма
— Мұғалім: Енді 48 беттегі №1 тапсырманы орындайық. Суреттер мен атуларын жұптастырыңыз. Әр суреттің нөмірін аудармасының қасына жазыңдар.(Қарындаштарыңызды алып жазыңыз).
— Тексеру.Мұғалім: Екінші тапсырманы орындамас бұрын мына суреттерге назар аударыңыздар. Суретте нелер бейнеленген? Сөздерді атап, аударыңыздар.(теледидар, ет, жеміс- жидек, дәрі, қалам).
— Қасапхана деген не? (бойня, скотобойня)
-Мұғалім: Ал енді осы суреттерге байланысты №2 тапсырманы орындаймыз. Осы заттарды қайдан сатып алуға болады?
3 тапсырма. Мұғалім:
— Сұраққа қалай жауап беруге болады? (толық, қысқа),
(кепілдік-гарантия, несие-кредит)
-Енді №3 тапсырмадағы сұрақ-жауаптарды оқып, аударайық.
Мұғалім: Сонымен жауаптың қандай түрлері болады? (толық,қысқа)
— Cен нешінші сыныпта оқисың?(толық)
-Сен неше жастасың? (қысқа)
Мұғалім: Сергіту жаттығуын жасайыққ. (физминутка)
IV. Грамматика: да, де, та, те жалғаулық шылаулар (жалғаулықтар).
1. да, де, та, те жалғаулық шылаулар (жалғаулықтар) бірыңғай мүшелердің арасында келеді.
Марат та, Жандос та тәртіпті балалар.
- Да, де, та, те жалғаулық шылауымен келген бірыңғай мүшелерге қосымша бірдей жалғанады.
Әлияға да, Сәулеге де бүгін жақсы баға қойды.(Б,с.)
Менің де, сенің де бойымыз бірдей.(Іл.с.) - да, де, та, те жалғаулық шылауы екі сөйлемді байланыстырады
Мысалы: Жанат сыныпқа кірді. Ол орнына отырды.
Жанат сыныпқа кірді де, орнына отырды. - де, де, та, те жалғаулық шылауы кейде күшейткіш мағынаны білдіреді.
Мысалы: Бүгін Айнур да бес алды.
Ол ертең де футбол ойнайды.
Жаттығуларды орындау.
5-тапсырма. Бос орынға «да, де, та, те» жалғаулық шылауларды жазыңыз
Тексеру.
6- тапсырма. Сөйлемдерді «да, де, та, те» жалғаулық шылауымен байланыстырыңыз.
Тексеру.
- V. Үйге тапсырма:
Ережені жаттау.
2. Ережеге байланысты 4 мысал келтіріп, дәптерге жазу.
3. Жаңа сөздерді жаттау, жаңа сөздерге байланысты ауызша сөйлемдер құрастыру. - Қорытынды:
1. Балалар, бүгін қандай жаңа сөздермен таныстыңдар?
2. Ол заттарды қайдан сатып алуға болады?
3. Сұраққа қалай жауап беруге болады?
4. –да, де, та, те жалғаулық шылауының ережелерін айтып беріңзші. - Бағалау.