Тұрмыс салт жырлары.Тойбастар.Тұсаукесер.
Қысқа мерзімді жоспар. Нуфтиева А.А.
Сыныбы 5 | ||||
Сабақтың тақырыбы | Тұрмыс салт жырлары. Тойбастар. Тұсаукесер. | |||
Мақсаты
| *оқушылардың халық ауыз әдебиеті туралы білімдерін кеңейту. *оқушыларды халық ауыз әдебиет туындыларын қастерлеуге, елжандылыққа тәрбиелеу. *Оқушылардың қосымша деректер арқылы әдеби дүниетанымдарын кеңейту. | |||
Күтілетін нәтиже
| Халық ауыз әдебиетін қастерлеуге, салт дәстүрімізді құрметтеуге үйренеді. Тұрмыс-салт жырларын жатқа айтады. Қосымша деректер арқылы Акт құзертілігі артады, топта, жұпта, жеке жұмысжасауға үйренеді. -Мәртебесі төмен және жоғары сұрақтар қойып үйренеді, қарсы сұрақ қоя біледі. -Оқушының сыни ойлауы қалыптасады. -Тақырыпты басқа тақырыппен салыстыра алады. | |||
Сабақтың түрі | Жаңа сабақ | |||
Керекті жабдықтар
| Оқулық, флипчарттар, маркерлер, бағалау парағы. Интербелсенді тақта, интернет желісі. | |||
Сабақ барысы: | ||||
Сабақ кезеңдері | Мұғалім әрекеті | Оқушы әрекеті | ||
Кіріспе
| 1.Тұлғааралық байланысты орнату. Сыныппен амандасу. Бағалау парағымен таныстыру. 2.Тренинг: Алақанды ашайық Жылулықты шашайық Сәттілік тілеп достарға Біз сабақты бастайық 3.Тұрмыс салт жырлары арқылы топқа бөлу. (Тойбастар, тұсаукесер) 4.Алдыңғы тақырыпты қысқаша қайталау 1-топ 1. қазақ әдебиеті нешеге бөлінеді. 2. Ауыз әдебиеті деген не? 3. Жазба әдебиет деген не? 2-топ 1. Ауыз әдебиетінің үлгілері бізге қалай жеткен? 2. Ауыз әдебиетінің бізге берері не? 3.Ауыз әдебиеті қалай пайда болды? | Оқушылар топқа бөлінеді. Тренингке қатысады.
Үй тапсырмасына жауап береді.
Топқа бөлінеді.
Оқушылар қойылған сұрақтарға жауап береді.
| ||
Тұсау кесер
| Сабақтың тақырыбын білдіретін мәселелерді анықтау. Сөзжұмбақ оқушыларға жасырылады. Оқушылар «салт дәстүр» деген сөзді қалай түсінесің 2 топқа бірдей сұрақ беріледі. 1. Тұрмыс салт жырлары туралы қысқаша мәлімет беру 2. Тұрмыс- салт жырларының түрлері. Қазіргі кезде қалай ойлайсындар салт дәстүріміз өз деңгейде сақталып келе ме?
3. Постермен жұмыс. | Тұрмыс-салт жырлары туралы білетіндерін айтады. Оқулықта берілген өлеңдерді оқиды, топта талқылайды.
Постер қорғайды. 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалайды. Сұраққа жауап береді. | ||
Негізгі бөлім
| You Tube сайтынан Тұрмыс салт жырларына байланысты бейнеролик көрсетемін. · «Тұсаукесер» әнін бейнетаспадан тыңдатамын. Дарынды балалармен жұмыс «мен өз халқымның салт-дәстүрін, әдет-ғұрпын құрметтеймін» деген тақырыпта шағын шығарма жазу. Қабілеті төмен балалармен жұмыс Тұсаукесер жырынан үзінді жатқа айту.
| Оқушылар тыңдайды, топ ішінде әңгімелейді.
Оқушы: өз шығармасын оқиды. Үздік шығарманы анықтайды.
| ||
Қорытын ды
| Мәртебесі жоғары, төмен сұрақ дайындау
Үй тапсырмасын беру. Тұрмыс салт жырларына байланысты өлеңдер жаттау. Бағалау. Өзін-өзі бағалау. | Сұрақтар дайындайды.
| ||
Сабақтың өзіндік талдауы Мен сыныпта жақсы психологиялық атмосфера тудыру мақсатында оқушыларға психологиялық тренинг жүргізу арқылы бастадым. Сынып оқушыларын Тұрмыс салт жырлары арқылы Тойбастар, тұсаукесер болып 2 топқа бөлдім. Алдыңғы сабақты қысқаша қайталауда оқушыларға түрткі болу бағытындағы: 2 топқа 3-3 сұрақтан қойдым. Бұл тапсырмада топ ішінде Іңкәрсезім, Диас, Әдемі, Қарылғаш, Альбина атты оқушыларым өздерінің білімдігімен көзге түсті.Сабақтың тақырыбын білдіретін мәселені анықтауда Сөзжұмбақ бердім. Бұл тапсырмада барлық оқушы жақсы қатысты. Сабақта оқушылар топпен жұмыстанып салт дәстүр тақырыбында өз білетіндерін өте жақсы айтып шықты. 2 топ тақырыпқа қатысты 1 топ Тұсаукесер тақырыбына, 2 топ Тойбастар тақырыбында постер құрап, қорғады. 2 топ бір-біріне постерларына 2 жұлдыз, 1 ұсыныс айту арқылы бағалады. Тұрмыс салт жырларына байланысты бейнеролик көрсетілді және Тұсаукесер әнін бейнетаспадан тыңдады. Сабақ барысында Дарынды балаларға «мен өз халқымның салт-дәстүрін, әдет-ғұрпын құрметтеймін» деген тақырыпта шығарма жазды. Топ ішінде бір-біріне беру арқылы тексеріліп , үздік шыққан оқушы Диас есімді оқушы болды. Қабілеті төмен оқушылар өздері жатқа білетін тұсаукесер өлеңінен үзіңді айтты. Бұл тапсырмада Азат, Нұрсұлтан жақсы қатысты.2 топ бірдей тапсырма мәртебесі жоғары, төмен сұрақтар дайындауға берілді. Сабақта қосымша 1 топ оқушылар постер қорғағаннан кейін шағын Тұсаукесер көрінісін көрсетті. Сабақ қызықты өтті. Себебі, сынып оқушылары белсенді қатысып, тақырыпты толық меңгерді. Мұны оқушылардың тапсырманы орындау мүмкіндігімен рефлексия жасау арқылы анықтадым. Сабақта Бекжанның, Әдемінің, Іңкәрсезімнің, Мөлдірдің, Альбинаның көшбасшылығын постер қорғауда, шығарманы көркем жеткізгенінен көрдім. | ||||
Сабақ бойынша өзгертулер | Сабағымды сыни ойлауға тапсырманы нақты беруге үйрену | |||
Сабақты бағалау | Сабақ қызықты әрі тартысты өтті. Себебі сабақ үстінде белсенді жұмыстанып, сұрақтарға жауап беріп отырды. Өзін-өздеріне әділ баға бере алды. Мерсер (2000), «ұжымдық түсіну мен білім беруге қол жету аясында табысты талқылауларда әңгімелесудің зерттеушілік түрі басымдыққа ие екендігі, зерттеушілік әңгіме барысында ортақ проблема болатындығы, сол мәселе бойынша бірлескен түсінік қалыптасатындығы пікір алмасатындығы, өз ойларын дауыстап айтатындығы, болжамдар ұсынып, талқылайтындығы» — Мұғалімдерге арналған нұсқаулықта атап көрсеткен (40-бет). Мерсердің осы идеясын осы сабағымда жоғарыда көрсетілген жұмыс формалары арқылы жүзеге асырдым. | |||