Көсемшенің сөйлемдегі қызметі
Сабақтың тақырыбы Көсемшенің сөйлемдегі қызметі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Көсемшенің түрленуін қайталау, сөйлемдегі атқаратын қызметі жайлы білім қалыптастыру
Тәрбиелік: Оқушыларды достық, жолдастық сезімдергге адал болуға, қазақ халықының салт-дәстүрін құрметтей білуге тәрбиелеу
Дамытушылық: Оқушы ойын, тілін, сөздік қорын дамыту
Сабақтың типі: Аралас сабақ
САабақтың түрі: Дәстүрлі сабақ
Сабақтың әдіс-тәсілдері: Сұрақ-жауап, түсіндірмелі, талдау, өзіндік жұмыс, мәнерлеп оқу
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
Үйге көсемшенің түрленуі туралы мағлұматты оқып келуге және 202-жаттығу бойынша есімше және көсемше формалы етістіктерді баған түрінде теріп жазуға берілген болатын. Үй тапсырмасын тексеремін.
ІІІ. Өткен сабақты қорытындылау
ІҮ. Жаңа сабақ
- Көсемше жіктеліп, баяндауыш қызметін атқарады.
Терезеден көкпеңбек болып қала көрінеді
- Көсемше қимылдың амалын, жай-күйін, мақсатын, себебін білдірп, пысықтауыш болады.
Таудың сай-сайымен сумаңдап, сылдырлап бұлақтар ағады.
- Кейде жіктеліп келген баяндауышпен, есімшеден болған анықтауышпен, септеліп келген есімшелермен, тұйық етістіктен болған толықтауышпен бірыңғай мүше болады.
Осы жақта бір қарт атамыз бар дегенге жолығып, қолын алып, бір-екі ауыз ақылын сұрайын деп едім.
Ү. Жаңа сабақты бекіту
203-жаттығу
- Сөйлемдерге синтаксисьік талдау жасау
- Көсемшелерге сұрақ қою арқылы сөйлемнің қай мүшесі екенін анықтау
Сибан көші Еламанның аулына қарамай, әрі асып кете берді.
Өзіндік жұмыс
Көсемшенің жасалу жолдарының үш түріне мысалдар келтіріп, сөйлемдер құрау
204-жаттығу
- Мақал-мәтелдерді мәнерлеп оқу
- Морфологиялық талдау жасау
- Көсемшенің қызметін анықтау
Дұшпан күлдіріп айтады, дос жылатып айтады.
205-жаттығу Ауызша талдау
- Мәнерлеп оқу
- Мазмұндау
- Көемшелерді тауып, қай сөйлем мүшесі екенін ажырату
ҮІ. Қорытынды
ҮІІ. Бағалау
ҮІІІ. Үйге тапсырма:
- 206-жаттығу Адам бейнелері берілген сөйлемдерді көшіріп жазып, морфологиялық талдау жасау
- Пысықтауға арналған сұрақтармен жұмыс