Есімшенің сөйлемдегі қызметі
Қазақ тілі
Сабақтың тақырыбы: Есімшенің сөйлемдегі қызметі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Есімшенің түрленуі жайлы алған білімдерін тереңдете отырып, есімшенің сөйлемдегі қызметі жайлы білім қалыптсатыру, жаттығу жұмыстары арқылы бекіту
Тәрбиелік: Жаттығу мәтіндері арқылы еңбексүйгіштікке, ерлікке, ауызбіршілікке, татулыққа тәрбиелеу
Дамытушылық: Оқушы ойын, есте сақтау қабілетін, тілін дамыту
Сабақтың типі: Аралас сабақ
САабақтың түрі: Дәстүрлі сабақ
Сабақтың әдіс-тәсілдері: Сұрақ-жауап, түсіндірмелі, талдау, ауызша тіл дамыту
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
Үйге ішінде берілген сөздері бар сөйлемдер не мақал-мәтелдерді тауып жазып, талдап келуге берілген болатын.
Үй тапсырмасын тексеремін.
ІІІ. Өткен сабақты қорытындылау
ІҮ. Жаңа сабақ
Есімше әр түрлі сөйлем мүшесі бола алады.
- Есімше + ж.ж. баяндауыш
Жаңбыр жауар, көк шығар.
- Есімше + З.е.
Есімше + І.с. анықтауыш
Домбыраны қолға алсам,
Ағылған жыр мен күй көрем.
- Есімше А.с. бастауыш
Оқыған білер,
Ерінбеген етікші болар.
- Есімше + (Б.с, Т.с., Ж.с., Ш.с., К.с.) толықтауыш
Білмегеніңді үлкеннен сұра,
Үлкен білмесе, кішіден сұра.
- Есімше + (Б.с, Т.с., Ж.с., Ш.с., К.с.) пысықтауыш
Есімше — Шылау
Осыны сезген сайын Абай тоқтаусыз жыр шертеді.
Ү. Жаңа сабақты бекіту
188-жаттығу
- Мақал мәтелдердегі есімшелердің сұрақтарын анықтап, қай сөйлем мүшесі болып тұрғанын табу
- Үлгіге сай талдау жұмысын жүргізу
Туған үйдің, туған ананың – қандай? , анықтауыш
189-жаттығу
Берілген сөйлемдерге синтаксистік талдау жасау
Жұмыскерлерге барақтар салынған.
190-жаттығу
- Мәтінді мәнерлеп оқу
- Есішелерді тауып, ауызша талдау жасау (сұрағын анықтау, түрлену түрі мен қай сөйлем мүшесі қызметін атқарып тұр)
191-жаттығу
Мақал-мәтелдердегі есімшелердің түрленген тұлғаларына ауызша талдау жасау
192-жаттығу
Сөйлемдерге синтаксистік талдау жасау
ҮІ. Қорытынды
ҮІІ. Бағалау
ҮІІІ. Үйге тапсырма:
195-196 жаттығулар