Арифметикалық өрнектерді жазу

 
Тақырыбы: Арифметикалық өрнектерді жазу
МақсатыОқушыларға арифметикалық өрнектерді есепте пайдалануды үйрету. Өрнектің неден құралатының және оның құрылысын бір-бірінен ажыратуды үйрету. div және mod айнымалыларын қолдануды үйрету.
ТәсіліОқушылардың сыни ойлауы арқылы логикалық қабілеттерін жетілдіру, жеке жұмыс қолдану
НәтижесіАрифметикалық өрнектерді өз беттерімен қолданады, оларды бір-бінен ажырата алады және div, mod айнымалыларының мүмкіндігін қолдана біледі.
І. ТүгендеуБағалау парағын тарату
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру1.Үйге берілген есептерді тақтаға шығарту;Берілген есептердің программасын және блок-схемасын құр:

1.у=2х+5;                 4. х›0, у=2х+5;

2. у=2х2+7а;             5. х›0, у=2х2;

3. у=х2+7х-5;            6. х›0, у=2х2+4х-7;

2.Сұрақтар қою1.Алгоритм дегеніміз не?

2.Программалау тілі дегеніміз не?

3.Праграммалау тілі нешеге бөлінеді?

4.Алгоритм неше түрде кескінделеді?

5.Паскаль тілі нешінші жылы жарыққа шықты, кім шығарды?

6.Кімнің құрметіне атанды?

ІІІ. Жаңа сабақ түсіндіруТақырыбы: Арифметикалық өрнектерді жазу      Өрнек деп арифметикалық амал таңбаларымен біріктірілген айнымалылардың, функциялардың, тұрақтылардың жиынтығын айтады.

Қарапайым жағдайда өрнек тек айнымалылардан, тұрақтылардан немесе функциялардан тұруы мүмкін.

Мысалы: (5+7*х)/1,8 – мұнда айнымалы х, 2*pi+r – мұнда r айнымалы, pi тұрақты (3,14).

Алгоритмдік тілде де, Паскаль тілінде де арифметикалық амалдардың амалдарының орындалу тәртібі олардың математикада орындалу тәртібіне сәйкес келеді, яғни алдымен жақша ішіндегі амалдар, сонан соң көбейту, бөлу, қосу, азауту амалдары орындалады.

Осы жерде сізге таныс емес жаңа бір екі амалмен таныстырғым келіп отыр. Олар div және mod.

Div – қарапайым бөлуден басқаша орындалады, мұнда бөліндінің тек бүтін бөлігі ғана нәтиже болып табылады, бөлшегі алынып тасталынады. Мысалы,

15 div 2 = 7 болады, 7,5 емес. Егер бөлінгіштің мәні бөлгіштен аз болған жағдайда, div нөлге тең болады.

Mod – бүтін сандарды бөлгендегі қалдықты анықтайды. Мысалы, 15  mod  2 = 5 болады, 7,5 емес.

Жаңа тақырып бойынша тапсырма орындау1.11 div 5=?                    8.10 mod 5= ?

2.123 div 4=?                  9. 14 mod 5= ?

3.-17 div -5=?                 10. 17 mod -5= ?

4. 10 div 3=?                   11. 22 mod 5= ?

5. 17 div -5=?                  12. 11 mod 5= ?

6. 2 div 3=?                     13. 31 mod 16= ?

7. -17 div 5=?                  14. -28 mod -15= ?

ІҮ. БекітуЖаңа тақырып пен өткен тақырыпты байланыстырып есептерді мысал ретінде көрсетуМысал: Берілген сандардың ішінен тақ сан болатын сандарды квадратта. Бұл есептің программасын және блок-схемасын құру керек. Ол үшін: біріншіден тақ сан болу формуласын табамыз ол – х mod 2= 1;
Программалау тілі:

Var x,y:integer;

Begin

Read(x);

If х mod 2= 1 then

y:=sqr(x);

write(y);

end.

 

 

 

 

 

 

 

Блок-схема түрінде:

 

Жаңа тақырып пен өткен тақырыпты байланыстырып білімдерін бекіту1. Жұп сан болатын х санын екі еселейтін программа мен блок –схема құр.

2.х›0, у=2x+7x2.

3. х›0, у=2x+7x2

х‹0, у=2+7x2.

5. Тақ сан болатын х санының түбірін табу программасын және блок-схемасын құр.

6. Егер берілген х саны тақ болса, онда оны квадратта. Егер жұп болса, онда оны екі еселе.

Ү. БағалауБағалау парағы бойынша

Бағалау парағы.                                   Күні:  ___.12.2013 ж.

Менің атым _____________________________________

 

АтауыБалл
1Үй тапсырмасын тексеру
2Жаңа тақырып бойынша тапсырма орындау
3Жаңа тақырып пен өткен тақырыпты байланыстырып тапсырма орындау
Жалпы балл саны
Бағасы

 

Ұпай саныБаға
0-12«3»
13-22«4»
23-27«5»

 

Бүгінгі сабақта _____________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Бүгінгі сабақта Сіз бағаланасыз:

1.       Үй тапсырмасын  тексеруде (1 балл);

2.       Жаңа сабақта  (14 балл);

3.       Тапсырма орындауда (12 балл);

 

АтауыДискрепторлары
1Үй тапсырмасын тексеру1 баллТапсырма дұрыс орындалса
0,5 баллТапсырма жартылай орындалса
0 баллТапсырма мүлдем орындалмаса
2Жаңа сабақ14 балл

(әр есепке

1 балдан)

Тапсырма түгел орындалса
3Тапсырма орындауда12 балл

(әр есепке 2 балдан)

Тапсырма түгел орындалса

 

Сіздің білім деңгейіңіз мына шкала бойынша бағаға айналдырылады:

 

Ұпай саныБаға
0-12«3»
13-22«4»
23-27«5»

 

Бүгінгі сабақта Сізге сәттілік тілеймін!

Бағалау критерий