Ұлттық біріңғай тестілеуге дайындау
Ұлттық біріңғай тестілеуге дайындау
Бүгінгі таңда баланың білімін сынайтын, ұстаз шеберлігін анықтайтын , және мектептің , аудан жетістігінің көрсеткіші ол — ҰБТ.
Білімді ұрпақ дайындауда шығармашылықпен еңбек ете білген жөн. Оқұшы өздігінен еңбек етіп , талпынып , жеткен жетістігінің жемісін көре білуі тиіс . Мұғалім оқушымен үнемі тығыз байланыста болуы қажет .
Орыстың ұлы ғалымы М.В.Ломоносов «Ақыл –ойды тәртіпке келтіретін математика , сондықтан оны оқу керек» — деген . Осыған байланысты оқушының ақыл — ойына зор ықпал жасау қажет .
ҰБТ сапасын көтеру мақсатында әр бір мұғалім өз алдына міңдеттер қойып , оларды жүзеге асыру үшін үнемі ізденіс үстінде болу керек . Әр сыныптың оқу бағдарламасындағы тақырыптарды тиянақты әрі қатесіз меңгерту қажет .
Әр жеке тұлғаның саналы және сапалы жұмыс істеуіне ықпал ету керек .
ҰБТ-ның сапасы жақсы болу үшін қосымша жұмыстар жүргізуге тура келеді .
Тестке дайындық жұмыстарын 5 – сыныптан бастаған жөн .
5- сыныптан 9- сыныптарға дейін жүргізілген тест жұмыстарын орта буын бойынша қорытындылап алған дұрыс. Осы сыныптар арасында тест кітапшасымен жақсы жұмыс істеген оқушы әріқарай да іздене береді .
Осыған орай біздің мектепте жыл сайын тамыз айында математика пәні бойынша пәндік лагерьлер ұйымдастырылады . Онда оқушыларды ҰБТ –ға дайындауға байланысты жұмыстар жүргізіледі .
5- сыныптан бастап формулалар жинағын жасап , олардың ұқсастық пен айырмашылықтарын анықтау , есте сақтаудың және дұрыс қолдана білудің жолдарын көрсетуге байланысты жұмыстар қолға алынды .
Үзбей жүргізілген жүйелі жұмыстың нәтижесінде оқушылар қиындық көрген тақырыптарының сараптамасын өздері жасайды .
Қайталаудың негізі осыдан туындайды .
Оқушылардың міндетті білім , білік және дағдыларын анықтау мақсатында О. В.Узорова , Е. А. Нефедованың басшылығындағы уақытқа байланысты тез есептеу және Л. Г. Петерсонның оқушылардың логикалық ойлау қабілетін арттыруға байланысты 1-4 сыныптар бағдарламасына сәйкес жұмыстарды бастауыш сыныптардан бастап жүргізу дәстүрге айналды .
Факультатив сабақтарында жылдам және ауызша есептеу тәсілдері , ҰБТ –да кездесетін күрделі тақырыптар , сондай – ақ стандарттық емес есептерді шығарудың жолдары қарастырылады .
Қай істің болса да , бастауы берік , ұтымды құрылып , ойластырылып жүргзілсе , дәйекті жалғасын тауып , игілік көзіне айналары сөзсіз .
Тек ізденіс , алға ұмтылу , тың идея , жаңа серпіліс қана алға итерер күш болады .
Математика пәні мұғалімі : П . Бакиева
И. Искандеров атындағы орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығымен мемлекеттік коммуналдық мекемесі
Оқушының математика пәніне қызығушылығын арттыру
Оқушының математикаға ынтасын дамыту мұғалімнің негізгі мақсаты болып табылады . Оқушының пәнге қызығушылығы — оны табысты да , түбегейлі игерудің негізгі шарты .
Пәнге танымдық қызығушылықты дамытудің үш шарты бар:
Біріншісі – мазмұнның жаңғыртылуы , бұрын жария етілген фактілерді жаңаша сипаттау , хабарланып отырған материалдарға тарихи бағдар беру , ілімнің практикалық мәнін ашып көрсету және ғылымның соңғы жаңалықтарын , табыстарын жүйелі баяндау .
Екіншісі – өз бетінше жұмыс істеудің әрқилы түрлерін , оқытудың проблемалық тұрғыда қолға алған материалды зерттеу негіздерін және оқушының шығармашылық , практикалық жұмыстарына бағытталған оқуыту тәсілдері .
Үшіншісі – оқушының қабілетін ұштау , мұғалімнің оқушыға көмек беруге дайын тұруы , олардың мүмкіндіктеріне қолдау көрсету қабілеті , талап қоюшылдығы мен адалдығы , балаларды көтермелей білу ,
сондай – ақ оқушылардың өз ара бәсекесіне көмек көрсете білу қасиеті .
Сабақтың тиімділігін арттыру және оқушылардың математика пәніне қызығушылығын тудырудың жолдарының бірі – сабақ барысында оқушылардың алған білімін баяндауға ынталығын және математика тарихының элементтерін енгізе отырып , есептің текстік мазмұнының тартымдылығын арттыру керек .
Оқушы назарын аударатын , ойына түрткі болатын математика туралы қызғылықты материлдар , әр түрлі тартымды қызықты есептер , математикалық софизмдер мен ойындар сабақ үстінде өзінің орнын табу керек . Мұндай есептер оқушылардың математикаға деген ынта ықыласын арттырып , есептерді өздігінен шешуге итермелейді , логикалық ой – өрісін дамытады .
Оқушылар бірсарынды есеп шығарудан шаршамас үшін әр түрлі математикалық жарыстар , ойындар ұйымдастырылғаны жөн .
Мысалы: өткен материалды пысықтағанда оқушылармен жұмысты топтар арасында эстафеталар немесе ер балалар мен қыздар арасындағы жарыс түрінде ұйымдастыруға болады .
Мұғалімнің негізгі мақсаты – математикалық ойлауды қалыптастыру арқылы оқушыны өздігінен оқутуға үйрету . Ол үшін оқушылар білім негіздерін мұғалімнің басшылығымен іздестіре отырып , өздері жаңадан ашулары керек . Оқу процессі осылай ұйымдастырылғанда оқушылардың ойлау қабілеттері кеңейіп , сабаққа деген ынтасы артады .
Д. Пойа айтқандай : « Егер мұғалім өз пәніне шын ықыласымен берілсе , онда бүкіл сыныпта бұл пәнге ынтасымен берілетін болады . Егерде , пән сізді қызықтырмаса және оны терең білмесеңіз , онда сабақ беруден бас тарту керек . Себебі сіз ешқашанда сабақты жақсы бере алмайтын боласыз». Расында да , пәнді сүю және оны терең білу — мұғалімге қажетті шарт , алайда бұл жеткілікті емес . Мұғалім өзінің пәнге деген қызығушылығын өз оқушыларының бойына сіңіре білу қажет .
Қазіргі күн тәртібінде өзекті болып табылатын мәселе – оқушылардың әрқайсысының өзіндік қабілетін , мінезін танып , жетілдіріп , сол бағытта жеке тұлғаларды тәрбиелеу .
Математика сабағында оқушылардың осы пәнге деген қызығушылығын арттыру , алдына қойылған есеп шешімін өз бетінше табуын жетілдіру , ойлау деңгейін , қабілетін жоғарылату ұстаздың басты міндеті .
Математика сабағын жүргізгенде әр түрлі тәсілдерді тиімді пайдалану білу керек . Білім беруді ізгілендіру , оқыту әдістерін жетілдіруді , дамыта оқыту әдістері мен тәсілдерінің тиімді пайдалануын талап етеді .
Егер берілетін білім мен оны меңгертудің арасында үйлесім болмаса , тиісті нәтижеге қол жету мүмкін емес .
Білім берудегі шамаға лайықтылық тиісті кедергілер мен қиындықты жеңе отырып меңгерілсе , ұғым – түсінік тиянақты болады .
Жүйелі түрдегі әрекет мақсат еткен нәтижеге жеткізеді және одан шәкірт рухани қуат алып , ақыл – ой еңбегінің дағдысын қалыптыстырады .
Берілетін білімнің беріктігі шәкірттің шамасына лайықтылығы мен жүйелілігіне байланысты , оқушының көңілін әр нәрсеге алаңдата бермей,
Олардың зейінін нақты бір мәселеге тиянақты бағдарласа , математиканы игерту нәтижелі болады .
Оқыту барысында шәкірттің білім деңгейін , ойлау қарқынын есте сақтау мүмкіндігін және дербестігін ескеру керек .
Оқушыларды математиканы оқуға қызықтырып тарту үшін қолайлы жағдайлар туғызу , нәтижеге жетуге ынталандыру қажет .
Математика ғылымының қыр –сырын жүйелі түрде меңгеру логикалық,
стандартты емес есептерді шеше алмаса мүмкін емес . Оқушыларға осындай есептерді шешуді үйретуді бастауыш сыныптардан бастау керек.
Есепті шығару – практикалық өнер , оны үйрену үшін тұрақты машықтану керек . Есеп оқушының ойын оятады , оның ойлау қабілетін белсендіреді .
Есеп шығару ақылдың гимнастикасы болып саналады .