Глобус
Көкшетау қаласындағы Назарбаев интеллектуалды мектебі
География пәнінен сабақ жоспары
Сынып: 6
Күні:
ІІ тарау. План және карта
Сабақ тақырыбы: § 11. Глобус.
Сабақ мақсаты: Оқушыларға глобус, географиялық координаталар, географиялық ендік, географиялық бойлық глобустан қашықтықты есептеу туралы мағлұмат беру.
Сабақ міндеті:
1.Білімдік: Оқушыларға глобус, географиялық координаталар, географиялық ендік, географиялық бойлық глобустан қашықтықты есептеу туралы мағлұмат беру.
2.Тәрбиелік: Оқушыларды Отансүйгіштікке, табиғатты аялауға, сақтауға үйрету. Өзендердің суын қорғауға, сақтауға өз үлестерін қосуға дағдылау, бағыттау.
3.Дамытушылық: Балалардың өзіндік ойлана білуіне, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыруға, өздерінше іздене білулеріне, т.б. үйрету.
Сабақ түрі: аралас
Сабақ әдісі: сұрақ-жауап, картамен жұмыс, кітаппен жұмыс, жеке жұмыс, карточкамен жұмыс;
Құрал-жабдықтар: ҚР физ картасы, ҚР әкімшілік картасы, ДЖ физикалық картасы, мектеп атласы, кескін карта, карточкалар;
Кездесетін терминдер:
Барысы: : І. Ұйымдастырушылық кезең
1.Сәлемдесу
2.Балаларды түгендеу.
3.Балалардың назарын сабаққа аудару
ІІ.Үй тапсырмасын қайталау.
1.Сұрақтар мен тапсырмалар:
- Жер бетін планға түсіру үшін қандай дайындық жұмыстары жүргізіледі?
- Планшет қалай бағдарланады?
- Жер бетін планға қандай әдістермен түсіруге болады?
- Айнала нысаналау әдісімен мектеп алаңының планын жасаңдар.
- Көлденең сызықтар әдісін пайдаланып, жолдың немесе өзен білігінің планын жасаңдар.
- Топсеруен кезінде айналып әдісімен барған жерлеріңнің планын жасаңдар.
- Азимут деген не?
- Көкжиектің негізгі бағыттарын ата.
- Көкжиектің аралық бағыттарын ата.
- Масштаб дегеніміз не?
- Масштабтың қандай түрлері бар?
- Картадан ара қашықтықты қалай табамыз?
- План деген не?
- Шартты белгілерді атап шық.
- Жергілікті жердің қарапайым планын түсіру түрлерін, әдістерін атап шық.
ІІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру.
- Оқулықтағы 24- 25-26-27-28 — суреттер бойынша талдау жасау.
ІІІ. Бекіту.
1.Сұрақтар мен тапсырмалар:
- Неліктен глобус Жердің нақты үлгісі деп аталады?
- Географиялық ендік деген не?
- Географиялық бойлық деген не?
- Глобустан әрі ендік, әрі бойлық деп аталатын нүктені анықтаңдар.
- Глобустан Алматының ендігі мен бойлығын анықтаңдар.
- Өздерің тұрған елді мекеннің полюс пен экватордан градус және км есебімен алынған қашықтығын анықтаңдар.
2.Үлестірме қағаздарымен жұмыс:
1-тапсырма. 6-сынып.
1. Қазақстанның батысынан шығысына дейінгі қашықтықты есептеп табыңдар. 1)масштаб арқылы ; 2) градус арқылы.
2. Қазақстан мына мұхиттардан қаншалықты қашықта жатқанын есептеп шығарыңдар: А)СММ Б)Тынық
|
2-тапсырма. 6-сынып.
1. Астана – Пекин арасындағы қашықтықты (2 жолмен): а)масштаб арқылы ; ә) градус арқылы.
2. Қазақстан мына мұхиттардан қаншалықты қашықта жатқанын есептеп шығарыңдар: А)Үнді В)Атлант
|
3-тапсырма. 6-сынып.
1. Қазақстанның солтүстігінен оңтүстігіне дейінгі қашықтықты есептеңдер 2 есептеу тәсілі арқылы: 1)масштаб арқылы ; 2) градус арқылы.
2. Мына қалаларының географиялық координатасын табыңдар: А) Токио В) Париж
|
4-тапсырма. 6-сынып.
1. Астана- Мәскеу қалалары арасындағы ара қашықтықты есептеңдер. 2 есептеу тәсілі арқылы: 1)масштаб арқылы ; 2) градус арқылы.
2. Мына қалаларының географиялық координатасын табыңдар: А) Лондон В) Вашингтон
|
5-тапсырма. 6-сынып.
1. Көкшетау — Рим қалалары арасындағы ара қашықтықты есептеңдер. 2 есептеу тәсілі арқылы: 1)масштаб арқылы ; 2) градус арқылы.
2. Мына қалаларының географиялық координатасын табыңдар: А) Бішкек В) Дели
|
- Қазақстан қалаларының географиялық координатасын табыңдар:
1-нұсқа
1. Алматы 2. Астана 3. Көкшетау 4. Тараз 5. Шымкент 6. Орал
| 2-нұсқа
1. Қызылорда 2. Атырау 3. Ақтау 4. Ақтөбе 5. Арқалық 6. Қостанай
| 3-нұсқа
1. Петропавл 2. Павлодар 3. Қарағанды 4. Жезқазған 5. Талдықорған 6. Семей
|
- Жұмыс дәптерлерімен жұмыс:
- А.А. Лобжанидзе., Г.М. Түсіпбекова., «Жер ғаламшары, 6-сынып жұмыс дәптері» бойынша жұмыс жасау – Жер бетін бейнелеу және оларды пайдалану,
Тестілерді шешейік, 6 — 7 — беттер
- Гордеева С.А., Өздігінен, жеке жұмысқа арналған тапсырмалары бар жұмыс дәптермен жұмыс: 7-тақырып. Жергілікті жердің қарапайым планын түсіру. 11- бет.
ІҮ. Қорытындылау. Рефлексия. «Жылдам сұрақ-жылдам жауап»
- Глобус деген не?
- Экватор деген не?
- Бастапқы меридиан деген не?
- Географиялық координата деген не?
- Географиялық бойлық және ендік деген не? Олар қалай бөлінеді?
- Глобустан қалай ара қашықтықты өлшейміз?
Ү. Бағалау.
ҮІ. Үйге тапсырма: § 10. Жергілікті жердің қарапайым планын түсіру. (оқу, мазмұндау, конспектілеу)
Тексерген: Жаратылыстану пәндері ӘБ меңгерушісі Бекенбаева Б.Ш.
Шартты белгілер мен горизонтальдарды анықтаңдар:
1-тапсырма
2-тапсырма
3-тапсырма
4-тапсырма
5-тапсырма