Италия. Экономикалық – географиялық жағдайы. Табиғат жағдайлары мен ресурстары. Халқы. Шаруашылығы.
Көкшетау қаласындағы Назарбаев интеллектуалды мектебі
География пәнінен сабақ жоспары
Сынып: 11
Күні: 06.10.10ж
Сабақ тақырыбы: §10-11. Италия. Экономикалық – географиялық жағдайы. Табиғат жағдайлары мен ресурстары. Халқы. Шаруашылығы.
Сыртқы байланыстары. (2 сағ)
Сабақ мақсаты: Италия, Экономикалық – географиялық жағдайы, Табиғат жағдайлары мен ресурстары, Халқы, шаруашылығы, сыртқы байланыстары туралы толық мағлұмат беру.
Сабақ міндеті:
1.Білімдік: Италия, Экономикалық – географиялық жағдайы, Табиғат жағдайлары мен ресурстары, Халқы, шаруашылығы, сыртқы байланыстары туралы толық мағлұмат беру.
2.Тәрбиелік: Оқушыларды Отансүйгіштікке, табиғатты аялауға, сақтауға үйрету.
3.Дамытушылық: Балалардың өзіндік ойлана білуіне, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыруға, өздерінше іздене білулеріне, т.б. үйрету.
Сабақ түрі: аралас
Сабақ әдісі: сұрақ-жауап, картамен жұмыс, кітаппен жұмыс, жеке жұмыс
Құрал-жабдықтар: ҚР физ картасы, ҚР әкімшілік картасы, ДЖ физикалық картасы, мектеп атласы, кескін карта,
Барысы: : І. Ұйымдастырушылық кезең
1.Сәлемдесу
2.Балаларды түгендеу.
3.Балалардың назарын сабаққа аудару
ІІ. Өткен сабақты шолу
Сұрақтар мен тапсырмалар:
- Ұлыбританияның табиғат жағдайларының басты белгілерін атаңдар.
- 2-суретті және оқулық мәтінін пайдаланып, Ұлыбритания халқының орналасу ерекшеліктерін анықтап, оның себептерін түсіндіріңдер.
- Ұлыбритания халқының урбандалу дәрежесіне, үлкен қала агломерацияларының пайда болуына не әсер етті?
- Қосымша мәліметтерді пайдалана отырып, Ұлыбритания қалалары туралы хабарлама дайындаңдар.
- Ұлыбритания қандай экономикалық даму кезеңдерінен өткендігін естеріңе түсіріңдер.
- Ұлыбритания экономикасының дәстүрлі және жаңа салаларының дамуына қандай факторлар әсер етеді?
- Қазақстанда қандай британдық компаниялар мен қоғамдық ұйымдар жұмыс істейді? Францияның шаруашылық дамуына қандай факторлар әсер етеді?
- Франция мен Ұлыбританияның өнеркәсіп құрылымында қандай айырмашылықтар бар? Олардың себебін түсіндіріңдер.
- Франция ауыл шаруашылығының қарқынды дамуына не себепші болды?
- Қазақстан мен Франция қарым-қатынастарын қандай бағытта дамытуға болады деп ойлайсыңдар? Жауаптарыңды нақтылаңдар.
- Оқулық мәтіні мен карталарды, анықтамалық кестелерді пайдаланып, Францияның шаруашылық құрылымын Ұлыбританиямен және Германиямен салыстырыңдар.
1-кесте. Екі мемлекеттің ЭГЖ салыстыру.
Сұрақтары | Франция | Ұлыбритания | |
1. | Ауданы | ||
2. | Көрші мемлекеттер | ||
3. | Халқы | ||
4. | Табиғат ресурстарына бай ма? Қандай түріне бай? | ||
5. | Экономикалық даму деңгейі қандай? | ||
6. | Қандай ұйымдарға мүше? | ||
7. | ЖІІ мөлшері қанша? | ||
8. | Жан басына шаққанда қанша? | ||
9. | Қандай шаруашылық түрі өте жоғары дамыған? | ||
10. | Ғылымды көп қажет ететін дамыған шаруашылық салалары | ||
11. | Әлемге әйгілі …. бар? |
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру.
Италия
Жерінің ауданы – 301,3 мың шаршы км.
Халқы- 58 млн адам.
Астанасы – Рим .
Мемлекеттік құрылымы-парламенттік республика.
Мемлекеттік басшысы — президент.
Үкімет басшысы- премьер-министр.
Заң шығарушы органы- парламент.
Мемлекеттік тілі- итальян тілі.
Ақша бірлігі – еуро.
ІҮ. Бекіту.
4.1.Пікірталас бұрышы. Тарих пәнінен алған және қосымша басқа да ақпарат көздерінен алған білімдеріңді пайдалана отырып, Италия мемлекетінің негізгі қалыптасу кезеңдерін атаңдар.
4.2.Сұрақтар мен тапсырмалар:
- 10- бойынша кесте толтыру. 1-кесте. (Оқулықты және атлас-картаны пайдалана отырып, кестені өз бетімен толтыру )
Сұрақтар | Жауаптар | |
1. | Елдің толық аты | |
2. | Астанасы | |
3. | Әкімшілік-территориялық бөлінісі | |
4. | Жер бедері қандай | |
5. | Ең биік нүктесі | |
6. | Климаты | |
7. | Өзендері мен көлдері | |
8. | Табиғат байлықтары | |
9. | Халық саны | |
10. | Урбандалу дәрежесі | |
11. | Ірі қалалары |
- 11- бойынша кесте толтыру. 2-кесте.
Шаруашылық түрі | Өнім өндіретін орталық, кәсіпорын — фирма, компаниялар | Шығаратын өнім түрі | |
1. | Электр энергетикасы:
— ЖЭС — АЭС — СЭС
| ||
2. | Металлургия:
— Қара — түсті | ||
3. | Мұнай өнеркәсібі | ||
4. | Машина жасау:
— Автомобиль — кеме | ||
5. | Ауыл шаруашылығы:
-Мал шаруашылығы -Өсімдік шаруашылығы |
3-кесте. Отын-энергетикалық кешен.
ЭС | орналасқан жері | үлесі, маңызы |
ЖЭС | ||
АЭС | ||
СЭС |
4-кесте. Металлургия кешені.
Металлургия | шикізат қайдан келеді? | орналасқан жері | маңызы |
Қара | |||
Түсті |
5-кесте.
6-кесте. Машина жасау кешені.
Машина жасау түрлері | өндіретін фирма, компания | қайда орналасқан? | үлесі, маңызы |
автомобиль | |||
кеме |
өндіретін кәсіпорындар | ерекшеліктері | |
Химия өнеркәсібі | ||
тоқыма өнеркәсібі | ||
тамақ өнеркәсібі |
4.3. Италияның картасын кескін картаға түсіру:
- Италияның шекарасы
- Шектесетін мемлекеттері
- Астанасы мен ірі қалалары
- Әкімшілік бөліктері мен олардың орталықтары
- Жер бедері мен пайдалы қазбалары
4.4. Италия экономикалық картасын кескін картаға түсіру.
Ү. Қорытындылау. «Жедел сұрақ- жедел жауап»
- Италия аумағының табиғат жағдайлары мен ресурстарына шаруашылық тұрғыдан баға беріңдер. Жауаптарыңды нақты мысалдармен толықтырыңдар.
- Италия жеріне қандай табиғат зоналары тән? Олардың басты ерекшеліктері қандай?
- Италия. халқының қоныстану сипатын анықтаңдар. Басты қала агломерацияларын табыңдар.
ҮІ. Бағалау
ҮІІ.Үйге тапсырма: §10-11. Италия. Экономикалық – географиялық жағдайы. Табиғат жағдайлары мен ресурстары. Халқы. Шаруашылығы.
Сыртқы байланыстары. (2 сағ)
(оқу, мазмұндау, конспектілеу.)
Тексерген: Жаратылыстану пәндері кафедра меңгерушісі Бекенбаева Б.Ш.