Құрлық сулары.
Көкшетау қаласындағы Назарбаев интеллектуалды мектебі
География пәнінен сабақ жоспары
Сынып: 10
Күні: 15 .10.10 ж
Сабақ тақырыбы: § 13. Құрлық сулары.
Сабақ мақсаты: Оқушыларға құрлық сулары — өзендер, көлдер, жер асты сулары, мұздықтар, өзендердің бастауы, су жинау алабы, құяр сағасы, салалары, ағынды көлдер, ағынсыз көлдер, жер асты сулары түрлері туралы мағлұмат беру.
Сабақ міндеті:
1.Білімдік: Оқушыларға құрлық сулары — өзендер, көлдер, жер асты сулары, мұздықтар, өзендердің бастауы, су жинау алабы, құяр сағасы, салалары, ағынды көлдер, ағынсыз көлдер, жер асты сулары түрлері туралы мағлұмат беру.
2.Тәрбиелік: Оқушыларды Отансүйгіштікке, табиғатты аялауға, сақтауға үйрету. Өзендердің суын қорғауға, сақтауға өз үлестерін қосуға дағдылау, бағыттау.
3.Дамытушылық: Балалардың өзіндік ойлана білуіне, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыруға, өздерінше іздене білулеріне, т.б. үйрету.
Сабақ түрі: аралас
Сабақ әдісі: сұрақ-жауап, картамен жұмыс, кітаппен жұмыс, жеке жұмыс, карточкамен жұмыс;
Құрал-жабдықтар: ҚР физ картасы, ҚР әкімшілік картасы, ДЖ физикалық картасы, мектеп атласы, кескін карта, карточкалар;
Кездесетін терминдер:
Барысы: : І. Ұйымдастырушылық кезең
1.Сәлемдесу
2.Балаларды түгендеу.
3.Балалардың назарын сабаққа аудару
ІІ.Алдыңғы сабақтарда өткенді қайталау.
Сұрақтар мен тапсырмалар:
- Дүние жүзілік мұхит деген не?
- Мұхиттың түрлері.
- Оларды көрсет.
- Мұхиттық ағыстар деген не?
- Олардың түрлері қандай?
- Негізгі мұхиттық ағыстарды картадан көрсет.
- Мұхиттық тіршілік дүниесі деген не?
- Олардың қандай түрлері бар?
- Нектон, Бентос, Планктон деген не?
ІІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру.
Жаңа сабақты түсіндіру балалармен арада сұрақ-жауап, түсіндіру, дискуссия түрінде түсіндіріледі.
Мұхиттық ағыстар түрлері айтылады және ағыстар картадан көрсетіледі.
ІҮ. Бекіту.
Сұрақтар мен тапсырмалар:
- Оқулықпен өздік жұмыс. «География, 10 — сынып. Ә. Бейсенова. Тақырып соңындағы сұрақтарға жауап жазу. 64 беттер.
2.Жұмыс дәптермен жұмыс
Л.Н.Популях. «География , І бөлім. 10-сынып. Оқушылармен өздігінен жұмыс істеуге арналған дәптер» бойынша 5 тақырып тапсырмаларын орындау. 19 — 20 беттер.
3.Кескін картамен жұмыс
Кескін картаға «Жер шарындағы өзендер мен көлдердерді» түсіру.
Географиядан тапсырмалар: нұсқа -1.
тау
көл
Тапсырма-1.
Мына кескін картадан өзендердің бөліктерін анықтаңдар, көрсетіңдер:
- Бастауын
- Құяр сағасы
- Негізгі өзенді
- 1 – ретті өзен саласы
- 2 — ретті өзен саласын
- 3-ретті өзен саласын
- Су жинау алабы
- суайрық
Тапсырма-2. Мына кестені толтырыңдар:
№ | Өзен атауы | Географиялық орны | бастауы | Құяр сағасы | ұзындығы | Құяр алабы | салалары | Құлау еңістігі |
1. | Амазонка | |||||||
2. | Енисей | |||||||
3. | Дунай |
Географиядан тапсырмалар: нұсқа -2.
Тапсырма-1.
Мына кескін картадан өзендердің бөліктерін анықтаңдар, көрсетіңдер:
- Бастауын
- Құяр сағасы
- Негізгі өзенді
- 1 – ретті өзен саласы
- 2 — ретті өзен саласы
- 3-ретті өзен сала
- Су жинау алабы
Тапсырма-2. Мына кестені толтырыңдар:
№ | Өзен атауы | Географиялық орны | бастауы | Құяр сағасы | ұзындығы | Құяр алабы | салалары | Құлау еңістігі |
1. | Ертіс | |||||||
2. | Янцзы | |||||||
3. | Миссисипи |
Көлдердің шығу тегіне байланысты бөлуінуі | анықтамасы | Мысал келтіру |
тектоникалық | ||
қалдық | ||
Мұздық-тектоникалық | ||
Карсты | ||
жанартаулық |
Көлдер | Келіп құятын өзендер | Ағып шығатын өзендер |
Каспий | ||
Байкал | ||
Чад | ||
Арал |
Ү.Қорытындылау. Рефлексия.
- құрлық сулары
- өзендер,
- көлдер,
- жер асты сулары,
- мұздықтар,
- өзендердің бастауы,
- су жинау алабы,
- құяр сағасы,
- салалары,
- ағынды көлдер,
- ағынсыз көлдер,
- жер асты сулары түрлері
- салалар
- өзен аңғары
- арна
- жайылма
- Көлдердің шығу тегіне байланысты бөлуінуі: тектоникалық, қалдық , Мұздық-тектоникалық, Карсты , жанартаулық
- Ағынды, ағынсыз көлдер
- Мұздықтар-фирн, глетчер, жамылғы, тау мұздықтары, нунатак, мұзтаулар, трог
- Жер асты сулары- грунт (еспе), артезиан (қабатаралық) жер асты сулары, минералды сулар
ҮІ. Бағалау.
ҮІІ. Үйге тапсырма: § 13. Құрлық сулары. (оқу, мазмұндау, конспектілеу)