Қосмекенділердің көптүрлілігі. Құйрықты (тритон, саламандра) және құйрықсыз (құрбақа, көл бақасы, шұбар бақа, тоған бақасы) қосмекенділер. Қосмекенділердің табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы. Қосмекенділерді қорғау.
Хабиева Гүлзия Бекжанқызы
№33орта жалпы білім беретін мектеп
Сыныбы 7а | ||||
Сабақтың тақырыбы | Қосмекенділердің көптүрлілігі. Құйрықты (тритон, саламандра) және құйрықсыз (құрбақа, көл бақасы, шұбар бақа, тоған бақасы) қосмекенділер. Қосмекенділердің табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы. Қосмекенділерді қорғау. | |||
Мақсаты
| Қосмекенділердің көптүрлілігі, тіршілік ортасы және тіршілік ету дағдысы туралы түсінік беру | |||
Күтілетін нәтижелер
| Қосмекенділердің көптүрлілігі, тіршілік ортасы және тіршілік ету дағдысы туралы біледі; Қосмекенділердің табиғаттағы және адам өміріндегі маңызына баға береді Құйрықты, құйрықсыз,аяқсыз қосмекенділерді бір-бірінен айыра алады. | |||
Керекті жабдықтар
| Ресурстар, интерактивті тақта, кестелер, электронды оқулық
| |||
Қолданылатын әдістер | Үй тапсырмасын сұрауда «Менен -сұрақ, сізден -жылдам жауап», жаңа сабақты меңгеруде постер шығару , ыстық орындық .
| |||
Сабақ барысы: | ||||
Сабақ кезеңдері | Уа-қы-ты | Мұғалім әрекеті | Оқушы әрекеті | |
Кіріспе
|
10 мин
| Сыныппен амандасу. Топқа бөлу (3 топ) Сыныпты 3-топқа бөлу 1-топ құйрықты қосмекенділер 2-топ құйрықсыз қосмекенділер 3-топ аяқсыз қосмекенділер Үй тапсырмасын тексеру: «Менен— сұрақ, сізден— жылдам жауап». Оқушылар дайындап келген сұрақтарын топта талдап, топтан жақсысын ұсынады. 1. «Менен- сұрақ, сізден- жылдам жауап». 1. Қосмекенділерді зерттейтін ғылым: 2. Қазақстанның Қызыл кітабына енген қосмекенділердің түрлерін атаңдар: 3. Мойын омыртқасының саны: 4. Жүрегі неше қуысты? 5. Қосмекенділерде алғаш рет пайда болған қан айналым шеңбері: 6. Қосмекенділерде алғаш пайда болған құлақ қуысы: 7. Дернәсілінің атауы: 8. Миының қай бөлігі жақсы дамыған? 9. Артқы аяқтарындағы саусақ саны: 10. Қажетсіз заттарды шығаруға не қатысады?
| Сұрақтар қойып, жауап береді | |
Тұсау-кесер
| 5 мин | — Төмендегі суретте қандай омыртқалылар көрсетілген? — Төмендегі суретке қарап не айтуға болады? — Қандай ұқсастықтары бар?
. Венн диаграммасы: Балық пен бақаның айырмашылығы қандай? Салыстыр. Сабақтың тақырыбы, мақсаттары айтылады.
| Оқушылар суреттерге қарап отырып жауап береді.
| |
Негізгі бөлім
| 20 мин
| Топтық жұмыс постер шығару: өз беттерімен мәтінді оқып танысуға 5 минут, негізгі ойларын плакат бетіне түсіруге 7 мин, қорғауға 8 минут уақыт беріледі. Бір-біріне сұрақ береді. Сыныпты 3-топқа бөлу ; 1-топ құйрықты қосмекенділер 2-топ құйрықсыз қосмекенділер 3-топ аяқсыз қосмекенділер | Мәтінді өз беттерімен оқиды. Топ болып ақылдасады,талқылайды, не білетіндері жөнінде постерге жазып, бір оқушы қорғайды. Қалған оқушылар екі жұлдыз бір ұсыныс айту арқылы бағалайды. Ең жақсы постер анықталады
| |
Қоры-тынды
| 15 мин | Ыстық орындық. Бір оқушы алға шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді. Оқушылар белгілі бір пікірмен немесе басқа оқушымен,сұрақты мазмұны жағынан кеңірек қылу үшін, бірге алға шығып сөйлей алады. 1.Қосмекенділердің жіктелуі қандай белгілерге негізделген? 2.Құйрықсыз қосмекенділер қайда тіршілік етеді? 3.Өзің тұрған жерде олардың қай түрлері мекендейді? 4.Құйрықсыз қосмекенділердің қай түрлері Қазақстанда мекендейді? 5. Аяқсыз қосмекенділер туралы не айтуға болады? 6.Жетісулық бақатіс туралы не білесін? 7.Қазақстанда сирек кездесетін қосмекенді ата? 8.Қосмекенділер туралы халық арасында таралған теңеу сөздер, аңыз-әңгімелерді білесінбе? 9.Қосмекенділердің адам өмірі үшін қандай қажеттілігі бар? 10.Өзін тұрған жерде қосмекенділердің қандай түрлері таралғаның,олардың қалай аталатының анықта. Бағалау:. Топтық бағалау, бірін-бірі бағалау болады. Топ басшылары бағалау парағындағы қойған бағалары жөнінде таныстырады.
Үйге тапсырма: тақырыпты оқып, жұмыс дәптеріндегі тапсырмаларды орындап қосмекенділердің көптүрлілігі туралы қызықты деректер жинап келу. Рефлексия: Бүгінгі сабақтан не үйрендім? деген сұраққа өз ойларын айтады.
| Оқушылар бір-біріне жоғары және төмен дәрежелі сұрақтар қояды.
Топтық бағалау, бірін-бірі бағалау болады. Топ басшылары бағалау парағындағы қойған бағалары жөнінде таныстырады. Оқушылар бүгінгі сабақтан не үйренгендерін, алған әсерлерін айтады. | |