«Жас қаламгер» үйірмесінің бағдарламасы

 

«Жас қаламгер»

үйірмесінің бағдарламасы

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Түсінік хат

 

 

«Жас қаламгер» үйірмесі «Парасат» мектеп-лицейінің 1   сынып оқушыларына арналған . Үйірме аптасына 1 сағат, жылына 34 сағатқа берілген. Бұл үйірме оқушылардың әдеби мұраларға деген талғамын тәрбиелейді, рухани дүниесін кеңейтеді, ақыл-ойы мен ұлттық сана сезімін дамытуға ықпал жасап, ауызекі және жазба тілде байланыстырып сөйлеуін дамытады. Оқушылардың қазақ тілі, ана тілі сабақтарына қызығушылықтарын арттырады.

Үйірмеге тілге шешен, өз беттерімен шығарма жазуға, өлең шығаруға икемдері бар, шығармадағы көркем бейнелердің ерекшеліктерін сезініп  аша білетін оқушылар тартылады.

Үйірменің оқу материалына  халық ауыз әдебиеті үлгілерін (аңыз-әңгімелер, өлең-жыр, шешендік сөздер, мысал,  жұмбақ,  жаңылтпаш, мақал-мәтелдер, ертегі т.б.) сабақ мазмұнына сай енгізу баланың алған білімін толықтырып, байытып жан-жақты дамуына дәйекті ықпал етеді.

Сондықтан сыныптан тыс үйірме сағатында ұлтымыздың асыл мұраларын дәріптейтіндей,  жеке тұлғаны дамытып, оқуға деген қызығушылықтарын оятып, адамгершілікке,  ізгілікке, сыйластыққа тәрбиелеп, еркін дамуына жол ашу  көзделеді.

 

 

Үйірменің мақсаты:

Оқушылардың  сыныптан тыс уақытта шығармашылық ізденістерін, өзіндік қабілеттерін және қоғамдық қарым-қатынасын қалыптастырып, өзіндік талдау, жинақтау,  жұмыста шапшаңдық таныту, өз ойын әдеби тілмен өрнектей білуге машықтандыру.

Үйірменің міндеті:

  • Оқушылардың оқу-тәрбие үрдісінде алған білімдерін әрі қарай дамытуға мүмкіндік жасап, қабілеттерін шыңдау;
  • Көркем әдебиет жанрына байланысты өлең, шығарма жазуға дағдыларын қалыптастыру;
  • Оқушылардың қоғамдық белсенділігін дамыту;
  • Оқушылардың өзара қарым-қатынастарын қалыптастыру, белгілі бір еңбек түріне баулу, оны дамытуға ықпал ету.

Күтілетін нәтиже:

Оқушылар ертегі, әңгіме, өлең тыңдауға, шығарманың мағынасын түсінуге, кейіпкерлерді бағалауға, адамгершілік қасиеттерді сипаттауға ниеттенеді. Өлеңдерді нақышына келтіріп, жатқа, мәнерлеп оқуға үйренеді. Оқуға деген қызығушылықтары артады.

 

 

Тақырыптық жоспар

Тақырыптың атыСағат

саны

МерзіміӨткізілу    түріПайдаланған

әдебиеттер

1Үйірменің мақсат, міндеттерімен таныстыру1Кіріспе әңгіме
2   Ертегілер әлеміне саяхат1Сурет салу«Ертегілер» кітабы, «Балдырған журналы»
3101 жұмбақ, 1001 мақал1Дөңгелек үстелМақал-мәтелдер кітабы
4Жаңылтпаштар жаттау1Балалар әдебиеті
5Шешендік өнер. Өнер алды қызыл тіл.1Шығар. жұмысХалық даналығы

 

6Қызықты сұрақтар1Әңгіме. Шығар. жұмыс

 

«Балдырған», «Айгөлек» журналдары
7 Өлең ұйқастарын құрастыру1Мәнерлеп оқу

 

Суреттер

Ана тілі хрест

8Әңгіме мазмұнын жалғастыр1Дөңгелек үстел«Балдырған», «Айгөлек» журналдары
9Менің айналысатын сүйікті ісім1Сахналық қойылым
10Егер мен сиқырлы таяқ тауып алсам.1Әңгіме. Шығар. жұмыс

 

Балалар әдебиеті
11Буын ұйқасын тап1Дөңгелек үстел
12«Табиғат- менің алтын ұям»

 

1Әңгіме. Шығар. жұмыс«Балдырған» журналы
13Төрт түлікке байланысты әңгімелер құрастыру2Автор орындығы

 

«Балдырған», «Айгөлек» журналдары
14Қазақстан. Отаным – алтын бесігім1Автор орындығы

 

Ана тілі хрестоматиясы
15Менің батыр бабаларым

 

1«Батырлар жыры»

 

16Жұмбақтар шешу1Сайыс сабағыХалық даналығы

 

17Мәнерлеп оқудың маңызы1«Балдырған» журналы
18Ырымдар мен тыйымдар2Дөңгелек үстел
19Диалог пен монолог1Балалар әдебиеті
20Өлеңді рөлге бөліп оқу1Мәнерлеп оқу

 

Ана тілі хрестоматиясы
21Сөздер ұйқасын тап1Пікірталас«Балдырған» журналы
225 жолды өлең құрастыру1Автор орындығы

 

23Мен өскенде кім болам?1Әңгіме. Шығар. жұмысБалалар әдебиеті
24Мазмұндама жазу1Ана тілі хрестоматиясы
25Абай өлеңдері.1Мәнерлеп оқу

 

Балалар әдебиеті.

Ана тілі хрестоматиясы

26Мәнерлеп оқу сайысы1Дөңгелек үстел
27Жылдың төрт мезгілі1Әңгіме. Шығар. жұмысСуреттер

Ана тілі хрест

28Төрт түлік толы даламыз

 

2Балалар әдебиеті
29Өнегелі ұлан болып өсеміз

 

1Әңгіме. Шығар. жұмыс«Балдырған» журналы
30Үлкенге құрмет-кішіге міндет

 

1Суреттер

Ана тілі хрест

31Диалог құрастыру

«Оқымысты бала

1Автор орындығы

 

 

 

 

Колданған әдебиеттер:

 

  1. Ана тілі хрестоматиясы 1 сынып Атамұра, Алматыкітап.
  2. Қазақ балалар әдебиетінің хрестоматиясы №1,№2
  3. Қ.Қ. Жамантаева «Сөйлесейік те жазайық, өз тілімізге үйренбей қалмайық»
  4. Қазақ ертегілері
  5. Мақал-мәтелдер кітабы
  6. «Балдырған», «Айгөлек» журналдары

 

 

 

 

 

 

«Бастау» математикалық клубы

үйірмесінің бағдарламасы

 

 

 

 

 

 

Түсінік хат

 

Бүгінгі күні  бастауыш сатыда берілетін білімге қойылатын талап жоғары болып отыр. Сондықтан да бастауыш сынып оқушыларының белгілі бір көлемдегі білімнің біліктілігін,  дағдыларын меңгеруімен бірге  танымдарын қалыптастырып, жеке бастың қасиеттерін жан-жақты дамыту, жоғары адамгершілік принциптерге тәрбиелеу – бүгінгі күннің ең басты мәселесі болып табылады.

«Бастау» математикалық курс бағдарламасы 1 сынып оқушыларына арналады. Аптасына 1 рет, жылына 34 сағатқа бөлінген. Бағдарламада математикалық олимпиадаларға дайындық жұмыстары  ретінде арифметикалық ребустар, логикалық және комбинаторикалық есептер, фигураларды бөлуге немесе басқа да тапқырлықты қажет ететін жаттығулар беріледі.

Бұл курс оқушылардың ақыл-ойын математикалық стилін, интеллектуалдық және ерік пен сезімге қатысты сапаларын дамытады. Оқушылардың танымдық және коммуникативтік іс-әрекет пен өздігінен білім алуға белсенділігін қалыптастыруға  септігін тигізеді.

Әр оқушы жеке тапсырмамен жұмыс істей отырып, топ мүддесін ойлауға үйренеді. Әрқайсысы өз міндетіне жауапкершілікпен қарай отырып, ортақ нәтижеге қол жеткізуге ұмтылады. Өздігінен іздену дағдылары қалыптасып, оқушылардың пәнге деген қызығушылығы артады.

 

 

Мақсаты:

Оқушылардың  сыныптан тыс уақытта танымдық белсенділіктерін, шығармашылық ізденістерін, өзіндік қабілеттерін және қоғамдық қарым-қатынастарын қалыптастырып, математикалық білім, білік-дағдыларды жетілдіреді. Оқушыларды қорытынды жасауға логикалық желісін жүйелеуге мүмкіндік туғызады.

 

Міндеті:

  • Оқушылардың математикалық ой-өрісін кеңейту;
  • Арифметикалық, геометриялық мәселелердің үйлесімді байланыста болуы;
  • Оқушыларды математикалық олимпиадаларға дайындау;
  • Оқушылардың өмір тіршілігіне келесі буынында оқуын жалғастыру үшін білім,білік дағдыларын қалыптастыру.

 

Күтілетін нәтиже:

Оқушылардың ақыл-ойы математикалық стилі, интеллектуалдық және ерік пен сезімге қатысты сапалары дамиды. Іздемпаздыққа және өзіне сенімді болуға ұмтылдырады.

 

 

 

«Бастау» математикалық клубы

үйірмесінің бағдарламасы

 

Сабақтың тақырыбыСағат саныМерзіміӨту формасыӘдебиеттер мен көрнекіліктерҚайталау
1Жұмбақ есептер, өрнектер1Әңгіме түсіндіруБлок-схема
2Шамалардың өлшем бірліктері

және олардың арасындағы қатынастар

 

 1ҚайталауМатематика

Л.Г. Петерсон

Шамалардың өлшем бірліктері
3Қандай фигураларды білеміз2Өзін-өзі сынауКестелер

Суреттер

4Киелі сандар1Шығармашылық жұмысЭнциклопедия
5Белгілі геометриялық фигуралардың орналасу мүмкіндігі

 

1Жұппен жұмысМатематика

Л.Г. Петерсон

Логика

Геометриялық фигуралар
6Ойнайық та ойлайық. 

2

Топпен жұмыс     «Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындау»
7Сиқырлы сандар

 

1ТестМатематика

Л.Г. Петерсон

8Жұмбақ есептер

 

2Түсіндіру, бекітуМатематика

Л.Г. Петерсон

9Арифметикалық ребустар2Ойын сабағыМатематика. Логика
10Логикалық есептер2Шығармашылық жұмыс«Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындау»Сөзді есептер
11Фигураларды теңдей етіп бөлу1Ойын сабағы

 

Математика. ЛогикаФигуралар
12Олимпиада есептері. Сиқырлы шаршы

 

2Жарыс сабағы«Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындауБілім деңгейлерін анықтау
13Құюға берілген есептер1Жарыс сабағыСуреттерЛогикалық есептер
14Шаршыда құрастырылған тік төрт бұрыш және тік төртбұрыштан құрастырылған шаршы.

 

2Шығармашылық жұмыс«Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындауГеометриялық фигуралар
15Ойлан, тап

 

1Ойын сабағыМатематика. ЛогикаӨрнектер алгоритмі
16Олимпиаданың дайындық есептері2Дөңгелек үстел«Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындау
17Өз бетінше шешуге берілген олимпиада есептері.

 

2Жарыс сабағы«Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындауБілім деңгейлерін анықтау
18«Кім зерек?» ойыны2Өзін-өзі сынауСуреттер

Баст. Сын. журналы

19Танымдық есептер1Топпен жұмысМатематика

Л.Г. Петерсон

Бұрыш
20Күрделі теңдеулердің  шешу  жолы2Топпен жұмысМатематика

Л.Г. Петерсон

Күрделі теңдеулер
21Олимпиада есептері.  Деңгейлік тапсырмалар2Жарыс сабағы«Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындауБілім деңгейлерін анықтау
22Қорытынды сабақ1Өткенді қайталауКестелер, блок-схема

 

 

 

                                                                       Қолданған әдебиеттер:

 

  1. Ж. Бейсеков А. Жақсыбаева«Бастауыш сынып оқушыларын математикалық олимпиадаға дайындау» Шымкент 2008ж.
  2. Л.Г.Петерсон Математика «Ювента» 2002ж.
  3. Математика. Жалпы білім беретін 1-сыныбына арналған оқулық. Алматыкітап
  4. И.Л. Бабинская «Задачи математических олимпиад»
  5. Бастауыш сынып журналдары