Химиялық элементтердің қосылыстары қасиеттерінің өзгеруінің периодтылығы.
Тақырыбы | § 1.8. Химиялық элементтердің қосылыстары қасиеттерінің өзгеруінің периодтылығы. | уақыты |
Білімділік мақсаты:
дамытушылық
тәрбиелік: | Химиялық элементтердің ПЖ орнына байланысты қосылыстарының қасиеттерінің периодты түрде өзгеруі туралы алған білімдерін қалыптастыру; сөздік қорын молайту,қорытындылай білу,көңіл аудару,есте сақтау білік- дағдыларын дамыту; сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру. | |
Сабақ типі: | Жаңа сабақ түсіндіру. | |
Сабақ өткізілу түрі: | фронталды әңгімелесу,қорытынды жасау,жаттығулар орындау, кітаппен өзбетінше жұмыс істеу, 10-ЕТЖ-1, | |
Құралдар мен реактивтер: | Кітап, дәптер, интерактивті тақта . Д.И.Менделеевтің ХЭПЖ , 10-ЕТЖ-1. | |
Ұйымдастыру кезеңі: | (Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау.) -сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ; -оқушыларды психологиялық дайындау. Амандасу.Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету. | 1-2 |
Үй тапсырмасын тексеру кезеңі: | Сабақтың білімділік мақсаты: -үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ; -білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ; -кеткен кемшіліктерді жою. 1.мына қосылыстарды (тақтаға жазу)ата: айналымға берілген үй тапсырмасын тексеру. | 1-2 |
Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі:
| 1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау. Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою. Білімділік міндеттері: -оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру. -оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға; — оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі. 2.Оқыту проблемалары: Элементтердің қосылыстары қасиеттерінің өзгеруінің периодтылығы. 3.Білімді жаңғырту. (Актуализация ): 1Фронталды сұрақтар: (нашар үлгерушілермен жұмыс) · Валенттілік деген не? · Қандай электрондар валентті деп аталады? · Тотығу дәрежесі,атом радиусы, деген не? Олар қалай өзгереді? | 5-6 |
Жаңа сабақ түсіндіру кезеңі: | Білімділік міндеттері: -оқушылардың өтілген материалды қабылдау ,есте сақтауын қамтамасыз ету; -нақты қорытындылауға ,жүйелеуге әкелетін әдістермен тәсілдерді меңгеруіне жағдай туғызу; — оқушыларды өтілген материалды қайта жаңғыртып, еске түсіру әдістерімен қамтамасыз ету; -түсініктер,заңдар,ереже-ді философиялық тұрғыдан түсінуге,талдауға көмек ету; -оқушылардың оқу материалын өз әдіс -тәсілдерімен бетінше қабылдауын қамтамасыз ету. Оқу 1.Берілген тақырыпты кітаппен өз бетінше оқу –параграф 1.8оқу ( 28-30) оқып, сұрақтарға жауап беру.1,4 кестемен жұмыс істеу 28 бет. | 12-13 |
Жаңа сабақты қалай қабылдағанын алғашқы тексеру кезеңдері: | Білімділік мақсаты: — оқылған материалды оқушылардың дұрыс өз мәнінде қабылдағанын анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; — кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1.Жаттығу орындау Жат 1-4 .кітаптың 30беті (4 тапсырма– 4 нұсқа) | 7-8 |
Білімді жүйелеу және қорытындылау | Білімділік міндеттері: — оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; — кеткен кемшілікті жою жұмыстары -тапсырмаларды оқушылар өз бетінше орындайтындай дәрежеге жеткізу; -оқушылар білімі мен сыныптың ерекшелігіне қарай отырып тапсырманың күрделілігін анықтау. 1. Дәптерге қорытынды жазу: · Периодтылық тотығу дәрежесінің өзгеруі химиялық қосылыстардың құрамының периодты түрде өзгеруіне әсер етеді.Бұны алғаш Д.И.Менделеев элементтердің сутекті және оттекті қосылыстарынының жалпы формуласын ХЭПЖ бойынша топтарға орналаст · Периодта солдан оңға қарай типтік металдан типтік бейметалға өткенде оксидтердің негіздік қасиеттері әлсіреп қышқылдық қасиеттері артады. · Периодта солдан оңға қарай типтік металдан типтік бейметалға өткенде гидроксидтердің негіздік қасиеттері әлсіреп қышқылдық қасиеттері артады Түсіндіру:3 период элементтерінің оксидтерді мен гидроксидтерінде екі химиялық байланыс түрін байқауға болады: иондық,коваленттік. Металлдардың оксидтерді мен гидроксидтері–ионды қосылыстар, бейметаллдар –ковалентті. *гидроксидтердің қышқылдық, негіздік,амфотерлі түрде диссоциациялану қабілеттілігі Н-О, О-Э байланысының салыстырмалы полюстілігіне тәуелді . * 1,2 топтың металдарынан түзілетін сутекті қосылыстарын гидридтер деп атайды және олардың иондық сипатты бар, бейметалдардың сутекті қосылыстары ұшқыш газдар. Олардың химиялық қасиеттері сумен әрекеттескенде көрінеді.Ол заттар ерігенде,қышқылдар мен сілтілер түзіледі. *қышқылдардың күші атом ядро зарядының өсуімен артады.Топтарда сутекті қосылыстардың қышқылдық қасиеттері жоғарыдан төмен қарай артады,атом радиусы артқан сайын Э-Н байланысы әлсірейді. · 2. 10-ЕТЖ-1жұмыс істеу (21), 1-нұсқа. | 3-4 |
Бақылау және өзбетінше бақылау кезеңдері | Білімділік міндеттері: — оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; — кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1.Жаттығуды тексеру | 4-5 |
Үй тапсырмасын беру кезеңі: | Білімділік міндеттері: -оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету 1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар. Параграф 1.8 -оқу ,№ 5 жазбаша 2. Күнделікке жазғанын тексеру. | 1-2 |
Сабақ қорытындысын шығару кезеңі. | — жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою. | 1-2 |
Рефлексия кезеңі: | Білімділік міндеттері: —оқушы мен мұғалім арасындағы дұрыс қарым қатынасты тудыру. -оқушылардыңөзін өзі басқару және басқа адамдармен дұрыс қарым –қатынас принципін үйрету.Өздерің сабақта не істеп үлгердіңіздер?Сыныптастарыңызға немен көмектесе алдыңыздар. қызықты болды ма? Білгендеріңнің маңызы қандай? | 1-2 |