Шөл зонасы
Тақырыбы: Шөл зонасы
Мақсаты: Қазақстанның шөл зонасы туралы білімдерін дамытуға жағдай жасау.
Мұғалімнің іс – әректінің мақсаты:
- Қазақстанның негізгі табиғат зоналарымен;
- Олардың географиялық орнының, климатының, топырақ – өсімдік жамылғысы мен жануарлар әлемінің ерекшеліктерін;
- Әрбір табиғат зоналарындағы экологиялық мәселелер мен адам әрекеті
- Шөл зонасының ерекшеліктерін ажырата білуге жағдай жасау.
Оқушы іс – әрекетінің мақсаты:
* ұжымда жұмыс істеуге дағдылану, ақпарат көзі арқылы жұмыс жасау, жан – жақты іздену.
*Оқушыларды әдептілікке, ұқыптылыққа, экологиялық тәлім арқылы адамгершілікке, елін-жерін сүю арқылы патриоттыққа тәрбиелеу
* білімдерін логикалық ойлау арқылы дамытуға жағдай жасау,
*оқушыларды танымдылыққа баулу, кездей соқ жағдайларда әр түрлі тапсырмаларды орындауға, шапшаңдылыққа, дағды мен икемдерін дамыту.
Әдісі: үшөлшемді бағалау технологиясы
Түрі: жеке
Көрнекілігі: Интерактивті тақта
І. Тірек тапсырмалар
Миға шабуыл
- Шөлейт зонасы Қанша шақырымға созылып жатыр?
- Зонаның оңтүстіктегі шекарасы нешінші ендіктерде
орналасқан?
- Топырақтың қандай түрлері таралған?
- Климаты қандай?
- Шөлейт зонасында шаруашылықтың қай саласы дамыған?
Тапсырма:1 Шөлейт зонасының климатыа мына сөздерді тиісті орнына қойып сипаттама беріңдер?
Континентті шілденің орташа температурасы жауын – шашын көп жауын – шашын аз жылдық жауын – шашын 180 – 300мм
+15 ° С +17 ° С -22 °С – 24 °С қысы суық қаңтардың орташа температурасы
Тапсырма:2 Мына кестені толтырыңдар
топырағы | өсімдіктері | жануарлары |
Тапсырма №3. Дала мен шөлейтте кездесетін жануарларды табыңдар:
құм тышқаны құм қояны бүркіт қасқыр ақбөкен суыр күзен саршұнақ сасық күзен қосаяқ түлкі қарақұйрық
дала жануарлары | шөл жануарлары |
флип. тест Шөлейт 8 сын..flp
ІІ. Жаңа сабақты меңгеру алгоритмі
Жоспары
- Географиялық орны
- Климаты
- Топырағы
- Өсімдігі
- Жануары
- Шаруашылыққа пайдаланылуы
Ой сергіту
- Қазақстанның шөл зонасы қайда орналасқан?
- Қазақстанның шөлдері
А. Орналасуына қарай:
1)
2)
Ә. Түрлері бойынша:
1)
2)
3)
- Шөл климаты қандай?
- Шөлде қандай өсімдіктер мен жануарлар тіршілік етеді?
- Шөлдің топырағы қандай? Ол қалай игерілген?
Тапсырма:2 Картамен жұмыс
- Шөл зонасының алып жатқан ауданын көрсет.
- Республика аумағының неше пайызын алып жатыр?
- Картадан көрсетілген ? белгісі орналасқан жерлерде қандай шөлдер жасырылған? Олардың қайсысы құмды, қайсысы тасты шөлдерге жатады?
жануарлар |
Өсімдіктер
|
тапсырма №3. Шөл зонасының өсімдіктері мен жануарлары қоршаған ортаға қалай бейімделген.
Тапсырма: №4.Жұмбақ.
- Тамақ атымен аталатын құм
- Құс атымен аталатын үстірт
3.. Ұлт атымен аталатын жазықтар
- Дене мүшесінің атымен аталатын құм
- Бояу атымен аталатын құм
ІІІ. Деңгейлік тапсырмалары
І – деңгей
- Шөлдерді ерекшелігіне қарай:
А) Ә) Б)
- Шөл зонасында ұйымдастырылған қорықтарды ата?
- Шөлдерді орналастыр:
? |
? |
ІІ – деңгей
- Оқулық пен атласты пайдалана отырып мына кестені толтыр.
Табиғат зонасы | Географиялық орны | аумағы | климаты | топырақ | өсімдік | жануары |
- Құмды және сазды шөлдердің табиғатына салыстырмалы сипаттаманы мына жоспар бойынша беріңдер:
- Климаты
- Топырағы
- Өсімдігі
- Жануарлары
- Шөл зонасының климатының басты белгілерін анықта.
ІІІ – деңгей
- Егер де, шөл табиғатын қолдан суару арқылы өзгертер болсақ, онда көз алдыңда қандай табиғат көрініс берер еді? « Гүлденген шөл далам » тақырыпта шығарма – эссе жазыңдар
Қорытынды.
Бағалау.