Аласа таулы өлкелер
Сынып: 8
Тақырыбы: Аласа таулы өлкелер
Білімділік. Қазақстан аумағындағы аласа таулы өлкелердің ерекшеліктерімен таныстыру. Ішкі және сыртқы күштердің таулардың жер бедерін өзгертудегі ролін түсіндіру.
Дамытушылық. Қазақстанның геологиялық картасы мен физикалық картасын салыстырып, сәйкестендіру және оны кескін картаға түсіру арқылы икемділіктерін арттыру.
Тәрбиелік. Өз отаны туралы білімдерін тереңдете келе, отансүйгіштік қасиеттерін артыру, географиялық мәдениетке тарту.
Сабақ түрі: жаңа сабақ
Сабақты үйымдастыру формасы: фронтальді
Сабақты жүргізу әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап
Құрал-жабдықтар: Қазақстанның физикалық картасы, тектоникалық карталар
Негізгі ұғымдар: аласа таулар, таулардың биіктігі бойынша бөлінуі
Номенклатура: Сарыарқа, Ақсораң, Қарқаралы, Шыңғыстау, Ұлытау, Көкшетау, Баянауыл, Мұғалжар, Маңғыстау, Қаратау, Ақтау таулары, Қарақия, Өлітеңіз, Турфан, Ассалы, Каттар
Сабақтың барысы:
Сабақтың кезеңдері | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушылардың іс-әрекеті |
1.Ұйымдасты-ру кезеңі | Оқушылармен амандасу. Түгендеу. Сабаққа дайындығын тексеру. Психологиялық дайындығын тексеру. | Мұғаліммен амандасу. Сабақта кім жоқ екенін анықтау. |
2. Жаңа тақырыпқа көшу кезеңі | Кіріспе сұрақтар: 1. Жер бедерінің ірі пішіндері таулар қандай жолдармен пайда болады? 2. Жер шарындағы таулар не себептен өзгермей тұрмайды? 3. Таулар абсолюттік биіктігіне қарай қалай бөлінеді? | Таулардың биіктігі бойынша 1000 м-ге дейінгілері аласа таулар деп аталады. |
3. Жаңа тақырыпты меңгеру кезеңі. | Оқушыларға Қазақстанның физикалық картасынан 1000 м-ге дейінгі аласа таулы аумақтарды табу тапсырмасын береді. Оларды тапқаннан кейін осы өлкелерге жеке-жеке тоқталып кетеді: 1. Сарыарқаның қай кезеңде пайда болғанын табу. 2. Сарыарқаның беті қандай жыныстардан түзілгендігін табу. 3. Қазақстанның физикалық картасын пайдалана отырып, Қазақстың ұсақ шоқысы қандай тау жоталарынан тұратынын және ең биік нүктесін табу. 4. Аласа таулы өлкелердің жер бедерінің өзгеруіне ұандай табиғат процестері әсер етуде? | Оқушылар картадан Сарыарқаны, Мұғалжар, Маңғыстау, таулы аймақтарын табады. |
4. Жаңа таұырыпты бекіту кезеңі | Келесі таулы өлкелердің ерекшеліктерін Сарыарқада берілген тапсырмаларды орындау арқылы табады. Оны кестеге салады: Таулы өлке Оған кіретін тау жоталары Ең биік (.), биіктігі
| |
5. Сабақты қорытындылау кезеңі | 1. Қазақстан аумағында қандай аласа таулы өлкелер бар? 2. Олардың ең биік нүктелері қандай? | |
6. Бағалау кезеңі | Сабақ барысында белсенді қатысып отырған және картамен жұмыс істеген оқушылар бағаланады. | |
7. Үйге тапсырма беру кезеңі | Кескін картаға аласа таулы өлкелерді түсіру. |