Жуан және жіңішке дауыстылар
Сабақтың тақырыбы : Жуан және жіңішке дауыстылар
Сабақтың мақсаты :
а) Дауысты дыбыстар тілдің қатысына қарай жуан және жіңішке дауыстылар болып бөлінетіндігін түсіндіру ;
ә) Оқушылардың туған жер тарихына деген патриоттық сезімін ояту,адамгершілікке баулу, халық даналығы,халық өсиеттерінен нәр алғызу,сөз өнеріне деген қызығушылығын арттыру ;
б) Ой еркіндігіне,ізденімпаздыққа баулу,сөйлеу мәдениетін жетілдіру,өз бетімен әрекеттенуге дағдыландыру.
Сабақтың түрі : Аралас сабақ
Сабақтың әдісі : сұрақ – жауап,түсіндіру т.б.
Сабақтың көрнекілігі : үлестірмелі кеспе қағаздар,плакат
Пәнаралық байланыс : әдебиет,орыс тілі
Сабақтың барысы :
а) Ұйымдастыру кезеңі :
Оқушылармен амандасу,түгелдеу,оқу құралдарын тексеру.Сыныптың тазалығына көңіл бөлу.Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
ә) Үй тапсырмасын пысықтау :
Үйге берілген жаттығуды тексеремін
1.Фонетика нені зерттейді?
2.Қазақ тілінде неше әріп бар?
3.Дауысты дыбыс дегеніміз не?
б) Жаңа сабақтытүсіндіру:
Дауысты дыбыстар тілдің қатысына қарай жуан және жіңішке болып екіге бөлінеді.Тіл кейін шегініп,үсті дөңестену арқылы жасалған дауысты дыбыстарды жуан дауытылар дейміз:а,о,ұ,ы,у.
Тіл ілгері қарай созылу арқылы жасалған дауысты дыбыстарды жіңішке дауыстылар дейміз:ә,ү,ө,і,е,э,й,у.
Жаттығумен жұмыс : 240-жаттығу. Жуан дауысты сөздердің астын бір,жіңішке дауысты дыбыстардың астын екі сыз.
Топпен жұмыс: Мына сөздердің ішінен жуан у дыбысы бар сөзді бір бағанға,жіңішке у дыбысыв бар сөзді бекінші бағанға теріп жазыңдар.
Ашу,көну,білу,айту,бару,жазу,кебу,кезу,ілу,қу т.б.
Тақтамен жұмыс: Сөздерді математикалық тәсілмен талдайды.
3 (ә,і,и)
6
3∆ (л,п,б)
Білімді бекіту: 1.Жуан дауыстыдыбыстар дегеніміз не?
2.Жіңішке дауысты дыбыстар қалай жасалады?
Білімді бағалау: Оқушылардың Жауаптарына қарай білімдері бағаланады.
Үйге тапсырма: 142-жаттығу.