Theme: Sightseeing

Theme: Sightseeing
Educational: Повторить глагол To be в Present Simple Tense; знакомство с новой лексикой; научить употреблять по смыслу новые слова в предложениях.

Developing: развивать чтение, память, произношение, переводческие навыки
Up bringing: способствовать воспитанию патриотизма, любви к культуре разных стран
Equipment: презентация, слова, картинки

Type of the lessons: урок-путешествие
The structure lessons

  1. Organization moment. 
    -Stand up, please. Good morning, boys and girls.

-I am glad to see you.

— Thank you, how are you?

-Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is on duty today?

— Answer my questions, please. What date is it today?

— What day of the week is it today?

— Who is absent today?

— Very well.

Слайд №1-2 (presentation theme and aims)

  1. Warm-up

Слайд №3

Swan swam over the sea,

Swim, swan, swim.

Swan swam back again.

Well swum, swan!

A fly and flea

            Flew into a flue,

            Said the fly to the flea

             ‘What shall we do?’

            ‘Let us fly’ said the flea

             Said the fly ‘shall we flee’

            So they flew through a flaw in the flue.

Дорогие мои друзья, сегодня урок наш необычайный. Сегодня мы будем путешествовать в двух красивых городах: Астана и Лондон. Путешествовать мы будем по станциям.

Итак, чтобы нам попасть в аэропорт, нам необходимо проверить дом. задание

III. Homework

Station “Nadezhdinka” (слайд №4-5)

Exercise 6,p. 20- are the sentences true or false? Correct the false sentences.

  1. Dmitry went to Moscow. F Dmitry went to Irkutsk
  2. He got there by plane and by train. T
  3. He went there with his parents. F He went with his sister.
  4. He spent three weeks. T
  5. He had a bad holiday. F He had a great holiday
  6. The weather was awful. F The weather was nice.

Когда мы собираемся в любое путешествие, мы собираем собой багаж. Сегодня наш багаж- новые слова, с которыми мы сейчас познакомимся и научимся правильно произносить.

III. New words

“Our luggage” (Слайд №6)

 

Bridge-мост

Theatre-театр

Statue- памятник

Underground- Метрополь

Cottage -коттедж

Coast-берег

Car park- автостоянка

Traffic-движение

Noisy-шум

Hills- холмы

Traffic lights -светофор

Field-поле

Traffic-движение

Tall building-высокие здания

Pollution-загрязнения

Fresh air- свежий воздух

Tram-трамвай

Population-население

 

 

Ок, мы приехали в аэропорт. И чтобы нам знать куда мы едем, нам следует прочитать текст.

Station “Airport” (Слайд №7)

Exercise 7,p.21- read text in group

Group A- read about Astana

Group B — read about London

 

Вот мы и прибыли в наши города. Итак, чтобы нам попутешествовать по достопримечательствам, нам необходимо немного денег. И чтобы заработать вам будут давать задания. Group B— выбирают задания про Лондон ,Group A – выбирают задания про Астану. Но вы должны внимательно друг друга слушать, т.к в конце урока вам будут еще задани

 (Слайды 8-14)

Station “London”

1$-Answer the questions

  1. What are the popular buildings?
  2. What is the name of its river?
  3. What problems does it have?

 

2$- Find the English equivalents in the text about London

  • Более 8 миллиона людей;
  • Лондон знаменит историческими зданиями;
  • В Лондоне есть проблемы с движением и загрязнением.

3$- Write out verbs  to be in the Present Simple Tense

4$- Match the pictures with word LONON

 

 

 

Station “Astana

1$-Answer the questions

  1. What are the popular buildings?
  2. What is the name of its river?
  3. What problems does it have?

 

2$- Find the English equivalents in the text about Astana

  • Центральная часть в Казахстане;
  • Более 700 тыс. человек;
  • Проблема с движениями;
  • Много машин на улице.

3$- Write out verbs to be in the Present Simple Tense

4$- Match the pictures with word Astana

(слайд №15)

Сейчас мы остановились на StationBig Ben”, Вам даются задания, если вы неправильно выполняете, то у вас я буду высчитывать ваши заработанные деньги

Complete the sentences with the words

  1. Colin lives in a beautiful ____________ in the village.
  2. Stop! The __________ are red
  3. Astana has a lot of modern ___________
  4. There’s a _____________ of Abai in our city.
  5. _________ is a big problem in many big cities.
  6. There’s a __________ my house where I can leave my car.

a)Cottage; b) Traffic lights; c)tall building; d)statue; e) pollution; f)car park

(слайд №16)

Station “Baiterek”

Complete the sentences with the words

  1. I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live.
  2. There are a lot of tall __________ in New York
  3. Our city has a __________ of over 2 million people.
  4. Now big cities have problems with ________ and ______
  5. We like spending our holiday on the sea __________

a)Noisy and crowded; b) building; c) population; d) pollution, traffic; e) coast

Хорошо! Мои друзья, а теперь нам нужно отдохнуть

Физкультминутка: Презентация «Физминутка для рук и ног»

(слайд №17-18)

Ok, let’s go to Station “Sightseeing of London” and station to “Sightseeing of Astana”

 (Слайд №19)

Мы собираемся назад домой. Но прежде чем уехать нам следует вспомнить, что мы изучили, что мы узнали. Сейчас Группа А заполняет таблицу про Лондон, а Группа Б заполняет про Астану, затем все вмести находим сходство двух столиц.

 (Слайд №20

-Очень хорошо! Ну вот теперь мы приехали на stationKostanay”. Сейчас мы закрепим наши новые слова с помощью картинок. Необходимо соединить картинки со словами

Вот теперь мы дома stationNadezhdinka”. Записываем Д\З

Learn new words

Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts

 

Thank you for the lessons