The theme of the lesson Seaweeds and beaches. Балдырлар мен теңіз жағалаулары
ҚМЖ
Date: April 21, 2014 Grade: 5 “A”, “Ә” | |||
Book: Way Ahead 4, unit 17, lesson 3. Authors: Printha Ellis, Mary Bowen | |||
The theme of the lesson | Seaweeds and beaches. Балдырлар мен теңіз жағалаулары | ||
Aims | To interest students in describing the purpose using the Infinitive. To enrich the topical vocabulary. To develop logical and critical thinking and creative ability. Мақсатты сипаттау үшін тұйық райлы етістікті қолдана білу. Тақырыптық сөз қорын молайту, логикалық және сын тұрғысынан ойлау және шығармашылық қабілеттерін дамыту. | ||
Focus | Reading, speaking, writing and listening in English Language Teaching. Оқу, жазу, сөйлеу және тыңдау дағдыларын қалыптастыру. | ||
Teaching results | Students can name the sea products and other words connected with it. They can use new words and word combinations in their speech. They can describe the purpose using the Infinitive. Оқушылар теңіз өнімдері мен оларға байланысты заттарды атай алады және жаңа сөздерді сөйлеу барысында қолдана алады. Олар мақсатты сипаттау үшін тұйық райлы етістікті қолдана біледі. | ||
Main ideas | The sea gives us everything. We should protect the nature in turn. Теңіз бізге бар байлығын береді, біз з кезегімізде оны қорғауымыз керек. | ||
Resources | Student’s book, Workbook, Practice book. Internet materials from www.youtube.com/watch?v=MWUMVM9wBtY, www.youtube.com/watch?v=1qT-rOXB6NI, Pupil’s CD – game 19a Оқулық, жұмыс кітабы, жұмыс дәптері, оқушы дискісі-19а ойын, интернет материалдары: www.youtube.com/watch?v=MWUMVM9wBtY, www.youtube.com/watch?v=1qT-rOXB6NI | ||
Time | Teacher’s activity | Student’s activity | Results |
3 minutes Org.moment. | Greeting. Divide the class into two groups according to the picture Defining group rules Voting for the leader Амандасу. Сыныпты топқа бөлу. Топ басшысын анықтау. Топ ережесін анықтау. | Students will be divided into two groups “Starfish”, “Crabs” Students will describe the pictures. They will put questions to other group. The person who can answer the questions first can be the leader of the group. They will explain the meanings of the rules. Оқушылар қиылған суреттерді алып, құрастырып, сол бойынша екі топқа бөлінеді. Суреттерден шаян мен теңіз жұлдызын құрастырп, оларды сипаттайды. | They will learn how to work in a group. They will realize that the leader must have good knowledge and be quick-witted. Олар топта жұмыс жасауды үйренеді. Топ басшысы болу үшін білім, шапшаңдық, тез шешім қабылдау қабілетінің керек екенін түсінеді.
|
3 minutes Warm-up | Teacher will invite the pupils to listen to the song “The Sea” | Students will sing along Оқушылар әнге қосылады. | The children will review the names of the sea creatures. Олар әнге қосылып теңіз жануарларының атын қайталайды, билеп бой сергітеді. |
3 minutes Checking up the home work | Teacher explains the rules of the game and promotes it | Each pupil does the test on a computer Then everybody will evaluate themselves. Оқушылар компьютерден 19а ойынды ашып, әріптерді дұрыс орын тәртібімен қойып, сөздер құрайды. | They will show their knowledge of new vocabulary from previous lesson. Өткен сабақта өткен жаңа сөздерді жазу сауаттылықтарын көрсетеді. |
4 minutes Evocation | Teacher evocate their interest in the new theme | The students will write or draw the things people get from the sea | Students try to speak and prove their poster |
3 minutes Introducing the new words Strategy “Match” | Teacher brings the pictures of the new words | The children will find the words and their correct pronunciation. One person will read the words
| They will practice the names of things taken from the sea |
5 minutes Case study | Teacher explains that we use infinitive for describing the purpose | In pairs students will make sentences using the things | Students will try to describe their aim |
7 minutes Jigsaw strategy | I will tell them to read the informational text
| Students will read and explain each other | Students will work in pairs and in a group. Leaders will evaluate the others |
2 minutes Work with the book
| I will check the answers. | Students will read the answers. | They will practice the use of the infinitives |
7 minutes Watching video | Teacher asks them questions | Students will answer them | They will think about pupils’ behavior and nature |
10 minutes Reproduction | Teacher will give different tasks for each group | They will write a story or a dialogue | There will be natural speaking atmosphere and they will practice the new words and grammar structure they have learnt |
3 minutes Assessment.
| The teacher will give marks to the students for their activity at the lesson. Two stars, one wish. | Students will say their wishes to each other. Evaluation of students by their activities at the lesson. |
Seashore [‘si∫o:] теңіз жағасы
Oil rig [oil rig] мұнай бұрғысы
Drill [dril] бұрғылау
Oyster [‘oistә] қос жақтаулы ұлу
Pearl [pε:l] маржан
Cement [sә’ment] цемент
Diver [‘daivә] сүңгуір
Petrol [‘petrәl] бензин
Gifts [gifts] сыйлықтар
Good pronunciation | Retelling | No grammar mistakes | |
1st pupil | |||
2nd pupil | |||
3rd pupil | |||
Evaluation sheet for leaders
+ + + =5
+ + — = 4
+ — — = 3
Good pronunciation | Retelling | No grammar mistakes | |
1st pupil | |||
2nd pupil | |||
3rd pupil |