The theme of the lesson: Fast food Restaurants
The theme of the lesson: Fast food Restaurants
The aims of the lesson:1.to speak about theme using information from the
text.
2.to develop reading and speaking skills,to talk with
your partner.
3.to make interest to the foreign arts and except
their traditions.
The form of the lesson: stage and game lesson,group-work,pairs-work.
The type of the lesson: to introduce the material.
The methods of the lesson: speaking,aids,practice,explaining and video.
The aids of the lesson: interactive board,recorder, cards, pictures, slide, posters, video films.
Inter-subject connection: Kazakh,Russian,Biology.
- Organization moment:
- 1. Оқушыларды қарым-қатынасқа психологиялық дайындау. (“Шаттық шеңбері”)
Phonetic drill:
I want to be very clever and wise,
I want to win the Nobel Prize,
But most of all I want to be
Healthy and strong,and nice.
- 2. Тіл сындыру жұмыстары (өлеңді хормен қайталату)
- 3. Оқушыларды үш топқа бөлу.(жемістер арқылы: алма,банан,апельсин.)
Топ басшыларын сайлап, бағалау парақтарын таратып беру.
ІІ. Оқушының субьекті тәжірибесін өзектілеу кезеңі.
- Magic box questions: «Сиқырлы қорапша»ойының ойнату.
Ойынның шарты:сұрақ қою арқылы қорапшада салынған тағам түрлерінің сапасы мен қасиеттерін табу.Сол арқылы сабақ тақырыбын айқындау.
- Сабақ тақырыбын оқушымен талдау,тұжырымдау.(тақырыпты хабарлау,тақтаға жазу)
Food
Healthy food Fast food
III. Proverbs.
1.Тақырыпқа қатысты мақал-мәтелдерді ағылшын тілінде айту,қазақ,орыс тілдерінде баламасын беру.
- Vocabulary.(жазылуы,оқылуы,аудармасы)
- Find the words from the definitions.
To heavy and fat. — Picture or film telling people about a product, job or service.
To try to loose weight Food that you eat quickly between main meals.
by eating less food. —
A measure of the The particular quality of different foods or drinks energy value of food. — that allows you to recognize them.
.
- Creative works.
а) Аудиодан тыңдату.
б) Сұрақтарға жауап алу.
1.What people eat at FFR?
2.How people eat the meal at FFR?
3.Why FFR-s are popular?
(work with the placards,to draw their opinions)
- c) Диолог “At the restaurants”
- «Food Pyramid » (мәтін мазмұнымен жұмыс)
- Interactive ex.
(Бейне таспа көрсету,топтарға тапсырма беру.)
1-group.Most American people are overweight.What is the reason of that?
2-group.What is the best way of solving that problem «Overweight’
3-group.Do we have such kind of Proplem in our country?
3 топқа әр түрлі сурет қиындылары беріледі.
1-топ: «Өз елімнің тағамдары.»
2- топ:» Америка халқының тағамдары.»
3- топ: «Британдықтардың тамақтануы.»
ІҮ.Activote test.
- Who wrote Fast food nation?
a.Eric Drekster c.Kellog
b.Eric Schlosser d.Johnny Depp
- How much do American spend on fast food?
a.100$ billion a year c.1000$ billion a year
b.50$ a day d.250$ a month
3…….is above the wealth
a.happiness c.success
b.health d.health
4.Why are burgers and soft drinks unhealthy?
a.because they are cheap
b.because they are tasty
c.because the contain fruits
d.because they contain a lot of fat and sugar.
5.What helps fast food to taste better?
a.soft drinks c. chemicals
b.vegetables d.oil
- Conclusion: Бағалау парақтары арқылы бағалаудың критериалды жүйесін іске асыру.
VI.Рефлексия: Different hats-different ideas /by Edward De Bone/
1-group. Blue-information that you’ve got from the lesson.
2-group.Yellow-useful sides of the lesson.
3-group.Green-conclusion.
VII. Home task: 1. Text retelling.
- “My ideal breakfast” write your menu.
- Interview your classmates on the theme: Do you eat healthy
food?