The theme: “Health is above wealth”
The Plan of the lesson
The theme: “Health is above wealth”
« 2 minute «
Мақсаты: Тақырыбы бойынша лексиканы пайдалану дағдысын жетілдіруді жалғастыру.
Міндеті; тәжірибе жүзінде: «Денсаулық терең байлық» оқушылардың дағдысы мен білімін жүйелеу және қорытындылау.
Білімділік: Оқушыларды денсаулық туралы мақалдарымен танысу, оқу және жазу дағдасын жетілдіру.
Дамыту: Oқушының ойлау, фантазиясын , сөйлеу дағдысын, салыстыру, талдау қасиеттерін дамыту, диологтық және монологтық сөйлеу дағдысын дамыту .
Тәрбиелілік: Өз денсаулығы мен тамақтануына аса көңіл аудару.
І. Ұйымдастыру кезеңі. « 1 minute«
А). Good afternoon children Sit down please . How are you today? Who is on duty today? Who is absent? Lets start our lesson. Today we shall have a final lesson according to our topic « Health ».
- « 3 minute«
В). Look at the blackbord and repеat the proverbs after me.
Then give their Kazakh equivalents. Learn them by heart.
« Health is above wealth» — денсаулык терең байлық.
«Early to bed and early to rise make people healty wealthy and wise » — ерте жату мен ерте тұру денсаулық кепілі.
ІIІ. « 3 minute «
Work with pictures.There are some pictures with illnesses and symptoms pupils should say what happened. (See ex9p103).
ІV. « 4 minute «
Find medical words in the wordsearch grid. (12 words)
a | r | m | j | k | g | n | o | s | e | u | y | k | e | t |
v | f | l | u | u | w | g | t | w | k | r | r | s | w | h |
c | j | p | q | s | e | T | o | o | t | h | a | c | h | e |
e | a | r | l | q | q | u | p | d | g | g | h | k | s | k |
d | g | o | b | l | e | g | f | c | o | l | d | c | s | d |
r | e | f | d | z | h | j | f | g | d | n | f | y | h | t |
h | e | a | d | a | c | h | e | n | h | g | g | e | k | g |
o | w | s | h | e | m | a | e | f | i | n | g | e | r | d |
a | s | o | r | e | t | h | r | o | a | t | d | j | k | h |
q | c | m | a | k | d | y | w | h | d | y | j | l | k | f |
e | y | e | s | n | s | i | e | t | c | r | f | i | t | u |
n | s | t | o | m | a | c | h | a | c | h | e | c | h | E
|
- Grammar. « 4 minute «
The rule;We use «should» or «shouldn*t» to give advice.
Ex.I should go to doctor . I shouldn*t go to the doctor .
Work with cards . Let*s make a »health code»
You ……..eat vegetables and fruit.
You ……… drink hot milk and honey.
You ………eat unfresh food.
You……….sleep 8 hours a bay.
You……….take some aspirin when you are ili.
You………..do morning exercises.
You………..walk too much in cold weather.
You………..drink cold water.
You………..airthe room.
You………consult a doctor.
You……….drink much coffee.
You……….eat a lot of sweets.
You……….watch TV too much.
- Puzzle time « 3 minute «
1.A place where we get medical help.(Hospital. School. garden)
2.Small round things that we take to recover.(pill, ball, net)
3.A person who gives us medical help.(doctor, teacher, pupil)
4.A sheet of paper with the help of which we take medicine at the chemist*s.(prescription, letter, essay).
5.A car that take a patient to the hospital.(ambulance, taxi, bus).
6.A part of a doby that helps us to see the world.(an eye, ears, nose).
- Reald the text »Health farm» (p.106 ex 6 ) « 15 minute «
A.New words to the text.
Health Farm-санаторий,демалыс орны
Overweight-излишек веса,артық салмақ
Staff-персонал,кіші қызметкер
Bowl of cereal-чашка хлопьев,табақ ауқат
Confidence-уверенность,сенімділік
- Read the text ( on p.106 ex 6 )
C.Questions:
1.What is girl*s name?
2.What kind of problem do teenagers suffer from?
3.Who is Mr. White ?
4.How old was Karen?
5.What can you say about Karen*s weigh before and after Health Farm?
6.Name Karen*s bad habits.
7.Name Karen*s new habits.
VII. Dialogue. « 5 minute «
VIII. Hometask.P 110.ex5.retell the text. « 4 minute «
- « 1 minute «
Marks for the lesson.Our lesson has come to the end .Let*s make a conclusion to our work.You have shown your.Knowledge about health,medicine.You can talk with a doctor.I hope that you will take care of your health not only at the lesson but also in everyday life.