WHAT SHOULD YOU DO TO KEEP FIT?
Қызылорда облысы
Қармақшы ауданы
Дүр Оңғар ауылы
№ 107 орта мектеп
Сынып: 7
Мұғалім: Машарапова Гүлжанат Оралбайқызы
Сабақтың тақырыбы: Unit 4. Step5 (1) WHAT SHOULD YOU DO TO KEEP FIT?
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларға денсаулықты сақтау үшін не істеу керектігі жайлы кеңестер айту. Олардың тыңдау, жазу, есту қабілеттерін дамыту. Ағылшын тіліне деген қызығушылықтарын арттыру. “Should” модальді етістігі туралы өткен материалдарды жаңғырту.
Сабақтың түрі: дәстүрлі емес
Әдістері: сұрақ – жауап, миға шабуыл, топтық жұмыс
Көрнекілігі: Жұмыс парақшалары, грамматикалық кестелер жазылған таблицалар, слайдтар
Техникалық құрал,ресурстар: компьютер, интерактивті тақта, CD дискі, стиктер
Оқулық: Ағылшын тілі 7 сынып. Аяпова Т, Әбілдаева З, Тұтбаева Ж
Қосымша: интернет материалдары
С а б а қ т ы ң б а р ы с ы :
Сабақтың бөлімдері | Мұғалімнің іс- әрекеті | Оқушының іс-әрекеті |
І. Organization moment — Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу
-Сыныпты топқа бөлу, топ басшыларын сайлау, бағалау парақтарын тапсыру
— Сабақтың тақырыбымен таныстыру
| 1) – Good morning, students! -How are today? -Who is on duty today? -Who is absent today?
2)The theme of our lesson “what should you do to keep fit?” | — Good morning, teacher! — We are fine — I am — All are present or (name) is missing |
Warming up (слайд1)
-Оқушылардың тілін сындыру мақсатында қысқаша өлең айту | — Let’s sing together: Head and shoulders, knees and toes, knees and toes ,knees and toes, It’s my body… Eyes and ears and mouth and nose, mouth and nose, it’s my body… Ankles, elbows, feet and seat, feet and seat, it’s my body… | Students must sing the song with teacher |
II. Brainstorming
Өткен тақырыптар бойынша «миға шабуыл» әдісі арқылы оқушылардан адамның дене мүшелерінің суреттерін қораптан алып, ағылшын тіліндегі баламасын сұрау. | -Now students I will give you some pictures and you must take from the box and name these. Let’s begin |
Face Shoulders Toes Lip Leg
|
III. Main part
New lesson – Жаңа сабақ (слайд 2)
|
-Dear students! Today we have an interesting lesson. Look at the interactive board, please. — What are these pictures mean? -Which 2 do you think are the most important?
|
Students answers
|
New words (слайд 3)
| Keep [ki:p]- сақтау Obsession [a:bse∫n]-ұстаным Fit [fit] – дені сау Ruin [ruin] — құрту Major [meidge] — басты Avoid[әvoid] — қашу | Students write down the new words on their vocabulary |
Listening Ø work with the text (слайд 4)
| Keeping Fit 1) Good health is not something we are able to buy at the chemist’ and we can’t depend on getting it back with a quick visit to the doctor when we are ill, either. We often ruin our health by poor diet, stress, bad working environment and carelessness. By keeping fit, changing bad habits or the surrounding conditions we can make our body last without major problems. And what are the ways to keep fit? 2) First of all you must miss no chance of outdoor activities as an antidote to our sedentary lives. Skating or skiing in winter and swimming in summer must become part of your everyday life. Second, exercise. You must exercise whenever you can – in the morning or in the evening. Third, regular meals are a must if you want to keep fit. Try to avoid going without any food for hours. 3) Nowadays, health specialists promote the idea of wellness for everybody. Wellness means achieving the best possible health within the limits of your body. One person may need fewer calories than another. Some people might prefer a lot easier exercise to more strenuous exercise. |
Students must listen to the text and read, translate in groups
Group 1 – 1st paragraph
Group 2 – 2nd paragraph
Group 3 – 3rd paragraph
|
(слайд 5)
| My question: “What are the ways to keep fit?”
| They must draw or write their opinions on the posters (in groups). Then they’ll come to blackboard and describe it |
Ø modal verb “should” (слайд 6)
| Should пайдалы ақыл кеңес бергенде қолданылады. You should take an umbrella. You shouldn’t sit in front of the TV. Should I go?
| |
Ø flash games (way ahead 4. Task 7,8)
| Let’s do exercises from the blackboard: Should or shouldn’t?
| |
Ø physical minute (видео) | — Let’s sing and dance with dog and hippo
| |
Writing Ø work with cards
| 1.Write sentences with should + the words in the boxes 2. Complete the sentences with should or shouldn’t 3. Write some tips for a healthy diet. Use should and shouldn’t in the sentences | Students choose the cards and answer them or do it in the blackboard |
IY. Conclusion
| -Look at the blackboard. Here a poster. You must tick on the steps how you have understood today’s lesson.
| |
Ø Giving marks
| I liked your work at the lesson. Give me please your marks sheets. I’ll compare with captain’s mark and give (excellent, good, satisfactory) mark to… | |
Ø Homework (слайд 7)
| -Right down your homework. At home you’ll write the essay on the topic “How to keep fit”. -exercise:5(1) on page 196. | |
Ø Reflections (слайд 8)
| Your reflections: -Now, students, tell me please, did you like the lesson?
| -The lesson was…… because…… -I feel …… myself during the lesson |
Ø The end | The lesson is over. Goodbye! | — Good bye, teacher! |